Nadja2000

Trådstartare
Hej jag behöver lite tips och idéer om hur jag kan lära mitt 8 åriga Varmblodssto att ta gallopp fattningar osv.. Bra övningar? Tips? Idéer? Och behöver tips och idéer om hur man kan bygga upp muskler i skritt,trav och gallopp? Tar emot alla idéer och tankar!:) Med vänlig hälsning :D
 
Hej jag behöver lite tips och idéer om hur jag kan lära mitt 8 åriga Varmblodssto att ta gallopp fattningar osv.. Bra övningar? Tips? Idéer? Och behöver tips och idéer om hur man kan bygga upp muskler i skritt,trav och gallopp? Tar emot alla idéer och tankar!:) Med vänlig hälsning :D

Ut och skritta "off-road" så den får lyfta på fötterna och engagera ryggmuskerna.

Har du tillgång till ridbana, är det jättebra att rida bommar, och det är lätt att variera. Bara en sån enkel sak som att lägga 2 bommar med ca 1.10 emellan på medellinjen. Dels kan du rida upp på medellinjen och trava över dem, och dels kan du rida en 8-volt och passera mellan dem. Varje gång du passerar mellan bommarna kan "ändra" något. T.ex. göra en halt, komma fram i trav, korta traven. Sen kan du bygga på den övningen med t.ex. en halt på varje kortsida, flytta lite undan skänkeln etc.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Lager
·
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Anna-KarinO
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
1 970
Senast: JohannaB
·
Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
10 014
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp