Travhäst som skalpar sig

Endagitaget

Trådstartare
Försöker hitta någon balans som funkar på min kallblodstravare som skalpar sig på bakhovarna. Han gick tidigare med släta järnskor runt om "normalt" verkad.

Nu ändrade jag till kort tå bak med falsade, något stora järnskor. Tanken var att korta baksteget något. Jag satt även öppen tå fram.
Han scalpar sig fortfarande så måste ändra på något, men kan inte bestämma mig för vad jag ska prova.

Jag är ingen expert på balansering så vill gärna ha tips på vad som kan vara värt att prova och så att jag tänker rätt.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 067
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
2 951
Senast: mackan
·
Katthälsa Det är säkert bäst att börja med att säga att vi har gjort en fullständig utredning av katten. Ortoped, neurolog och dessutom en...
Svar
5
· Visningar
6 678
Hästvård Hjälp!! Vad tror ni det kan vara? Tog ut min häst i hagen som vanligt. Inga fel på henne. 2 timmar senare är hon blockhalt.. Har varit...
Svar
15
· Visningar
3 059
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp