Tredje gången gillt - meny

Jag startar ytterligare en tråd, för att hålla isär diskussionerna då det handlar om minst tre olika varianter av ny meny för sidorna.

Jag är inte helt färdig med finputsningen på denna, precis som de tidigare. Men med tanke på den katastrof och panik som det verkar ha varit ;) tänkte jag att det är läge att lägga in denna så fort som möjligt.
 
Fast när jag går in på startsidan är Forum-menyn markerad, men det syns inga länkar under den. Först när jag går in i ett forum eller tråd (alternativt klickar på Forum) så syns länkarna under den, fick leta ett tag innan jag hittade Nya & Bevakade...
 
Den här varianten är bra, men lite väl plottrig iom att det är samma färg på alla länkar. Går det att separera huvudforumen med större/tjockare text eller rent av ha dem i olika färger? Underforumen kan ju ha kvar den gröna ändå, men det skulle bli enklare att hitta rätt om huvudforumen utmärker sig från alla underforum istället för som nu att allt bara flyter ihop.
 
Fast när jag går in på startsidan är Forum-menyn markerad, men det syns inga länkar under den. Först när jag går in i ett forum eller tråd (alternativt klickar på Forum) så syns länkarna under den, fick leta ett tag innan jag hittade Nya & Bevakade...

Nu syns den även under startsidan!
 
Mycket bättre! Alla forum, nya inlägg och notiserna syns samtidigt (sitter med mobil). Och "hem-knappen" = bukeloggan syns med.
:)
 
Mycket bättre :)
Tack :bump:

Nu kan man använda buke som "vanligt" igen, och hitta allt man vill komma åt, utan att leta en massa innan man hittar vad man söker :)
 
Mycket mycket bättre! :bow:

Det enda negativa är, jämfört med hur det var innan ändringarna, att det blir lite rörigt att söka igenom efter rätt forum om man inte har koll. Den tidigare uppdelningen var tydligare. Det gör inte mig något, men jag tänkte på nya användare.
 
För att inte menyn skall ta upp för mycket plats på en liten skärm och det fortfarande skall vara möjligt att att enkelt peta på länkarna gjorde jag detta utseende. Det var inte vad jag hade tänkt mig från början, men det bästa jag lyckades få fram som gör att alla länkar syns direkt.

Förslag på hur det skulle kunna göras bättre tas tacksamt emot, men ovanstående riktlinjer skall följas. Alla länkar synliga (i alla fall underlänkarna), lätt att peta och ta liten plats.
 
För att inte menyn skall ta upp för mycket plats på en liten skärm och det fortfarande skall vara möjligt att att enkelt peta på länkarna gjorde jag detta utseende. Det var inte vad jag hade tänkt mig från början, men det bästa jag lyckades få fram som gör att alla länkar syns direkt.

Förslag på hur det skulle kunna göras bättre tas tacksamt emot, men ovanstående riktlinjer skall följas. Alla länkar synliga (i alla fall underlänkarna), lätt att peta och ta liten plats.

Sorterade under varandra istället för på rad? Det går ju att ha exakt likadant storleksmässigt men i mer logisk indelning?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 123
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
73 700
Senast: turbofling
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 962
Senast: Gunnar
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 466
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp