Trikem Magnesium

Siggan

Trådstartare
Har nu cyklat rundt i foderdjunglen för att hitta det bästa magnesiumproduktet till hästar. Helt omöjligt, många motsägande upplysningar från olika producenter. Men jag har fastnat för Trikems (har en förkärlek för svenska produkter ;)) Sån blir man när man inte bor i sitt hemland mera. Men vad har ni att säga om Trikems produkter? De fanns visst inte för 21 år siden. Och det som får mig att tveka lite är priset. Här i DK ger man 89 DKK för 750 gram. Andra produkter kostar från 199 - 499 för 1 kg. Procentuellt är det lite mera magnesium i Trikem (33%) mot max 24% i de andra.
Men sen beror det ju också på om det är oxid, sulfat osv... och där är jag lost.
Men 89:- låter lite billigt?
Eller är Trikems produker okej??

:confused::confused::confused:
 
Har nu cyklat rundt i foderdjunglen för att hitta det bästa magnesiumproduktet till hästar. Helt omöjligt, många motsägande upplysningar från olika producenter. Men jag har fastnat för Trikems (har en förkärlek för svenska produkter ;)) Sån blir man när man inte bor i sitt hemland mera. Men vad har ni att säga om Trikems produkter? De fanns visst inte för 21 år siden. Och det som får mig att tveka lite är priset. Här i DK ger man 89 DKK för 750 gram. Andra produkter kostar från 199 - 499 för 1 kg. Procentuellt är det lite mera magnesium i Trikem (33%) mot max 24% i de andra.
Men sen beror det ju också på om det är oxid, sulfat osv... och där är jag lost.
Men 89:- låter lite billigt?
Eller är Trikems produker okej??

:confused::confused::confused:

Forageplus har renare magnesium :)
 
Vi har provat Trikems magnesium men märker ingen skillnad för utom att han slutade äta efter ett tag när jag blandade i det.
 
Jag har använt det i ca två år eller mer. Min hingst brukade sparka i väggarna i vindskyddet (lösdrift) och bita sig själv och stegra sig, särskilt på våren. Men sedan jag började med magnesium har han slutat med detta och verkar lugn och nöjd. Då är jag också lugn och nöjd. Billigare pris är ju bara en fördel. Har inte testat andra märken eftersom jag märkte skillnad med Trikems. Så du kan ju alltid prova, funkar det så funkar det. Det är säkert individuellt som allt annat. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp