Trivs inte ihop

drutta

Trådstartare
Flyttade med mitt sto till nytt stall för drygt en månad sen, hon har gått med ett annat sto i drygt två veckor nu, men dom trivs inte alls ihop. Min står hela dagarna på ett berg och ser olycklig ut, medans den andra vandrar vid grinden. Min är jätterädd för den andra och kommer inte ens fram vid inläpp, vilket hon alltid gör annars. Hur lång tid ska man ge dom? Är så jobbigt när ens häst ser så olycklig ut. :cry:
 
Ston är som kärringar. ....
Om en är mkt ung eller att de växer upp ihop är bäst. Kanske ger det sig med tiden. Lång sådan.............
Rid gärna ut tillsammans så kan de bli mer tighta.
Var noga med att ändå behandla den som är högre i rang som den fordrar. Annars kan din åka på moppo. Ge den äldsta mat först osv.
 
Hur har din gått ihop med andra hästar tidigare? Väldigt ranglåg?
Annars kanske det kan bli bättre av att ditt sto kan gå ihop med någon den trivs bättre med? Om den möjligheten finns :)
 
Alla hästar trivs inte med alla hästar. Så om det gått en månad och relationen inte blivit bättre är chansen/risken stor att dom helt enkelt inte gillar varandra.
 
Nu släppte vi visserligen ihop mina 2 ston med 2 andra ston men det tog ca 1,5 månad innan de verkligen gick samlat. Inte så att de ville slåss men de gick gärna åtskiljda. Numera går de samlat och man kan ta vilka hästar man vill tillsammans utan några större problem.

Min ena har svårt för nya hästar och tar ungefär 2 månader innan hon vant sig.
 
Hon har mest gått i liten flock tidigare (5-6 hästar) och det har funkat bra. Har tidigare varit ganska hög i rang och trivits bra med det. Dom har dock varit ganska jämnstora med henne. Det hon går med nu är ganska mycket större och tuff, och då trivs hon inte alls. Vet inte om hon blir lite knäckt när hon inte får bestämma.
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
2 985
Senast: Twihard
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 813
Senast: nullo-modo
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 123
Senast: Soapbubble
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp