Trött o orkeslös

Taz

Trådstartare
Hej!
Undrar om ni har tips till mig vad jag kan göra.
Jag är gravid ( vecka 10) och är så fruktansvärt trött och orkeslös, vet att det hänger ihop med graviditeten men hur ska jag bli piggare och orka lite mer?
Jag har en son på 2 år, jobbar heltid , sköter middag/hushåll/hund/hästar men det är jag ju inte ensam om att ha det så , så ni som har det ungf likadant hur har ni energi över :D?

Min sambo klagar på vårt samliv som inte fungerar ( inte gjort innan grav heller) o jag vet verkligen inte hur jag ska göra för att det ska fungera:banghead: jag e så trött på kvällarna ( då det finns tillfälle att ha :D när sonen sover) Nu e sonen en kvällskille och somnar mellan kl 21-22 o då e jag helt slut vi den tiden:crazy:
På helgerna sover han middag många timmar så då finns det chans till oss men oftast är det så mycket inbokat så då hinns det inte heller med förutom någon gång då o då.
De e inte så att jag inte vill men det är orken o tröttheten som tar över ( detta gäller även när jag inte var gravid) .

Alla tips är mottagna hur jag ska bli piggare o orka mer o framförallt göra sambon lite nöjdare :o:D:banana:
 
När jag var trött/illamående/hade foglossning och allt annat djävulskap som graviditeten förde med sig så fick maken helt enkelt dra i princip hela lasset själv. Jag skapade bäbis, pluggade och tog hand om katten, resten fick han göra om jag inte orkade. Tror inte jag plockade i och ur diskmaskinen eller tvättmaskinen mer än en handfull gånger sista fyra månaderna. Tyckte att det var en fullständigt rimlig arbetsfördelning. Hade min karl klagat på samlivet utan att ha maxat chanserna för mig att ens orka tänka på ett samliv hade jag undrat om han slagit i huvudet på jobbet eller nåt.
 
Jag tycker inte det är konstigt alls att du är trött.. Låter som du har mkt att ta hand om och sköta om? Många skulle vara trötta utan att ens vara gravida..
Sen att sambon klagar på bristen på samliv.. Vad gör han då för att hjälpa till att underlätta för dig?
Jag förstår att du vill känna dig piggare... Men hoppas du gör det för din skull och inte för att göra din sambo nöjd..
 
Brukar ”alltid” skriva det här när någon är orkeslös: Har du tagit sköldkörtelprover? Extra viktigt när man är gravid.
 
Hej!
Undrar om ni har tips till mig vad jag kan göra.
Jag är gravid ( vecka 10) och är så fruktansvärt trött och orkeslös, vet att det hänger ihop med graviditeten men hur ska jag bli piggare och orka lite mer?
Jag har en son på 2 år, jobbar heltid , sköter middag/hushåll/hund/hästar men det är jag ju inte ensam om att ha det så , så ni som har det ungf likadant hur har ni energi över :D?

Min sambo klagar på vårt samliv som inte fungerar ( inte gjort innan grav heller) o jag vet verkligen inte hur jag ska göra för att det ska fungera:banghead: jag e så trött på kvällarna ( då det finns tillfälle att ha :D när sonen sover) Nu e sonen en kvällskille och somnar mellan kl 21-22 o då e jag helt slut vi den tiden:crazy:
På helgerna sover han middag många timmar så då finns det chans till oss men oftast är det så mycket inbokat så då hinns det inte heller med förutom någon gång då o då.
De e inte så att jag inte vill men det är orken o tröttheten som tar över ( detta gäller även när jag inte var gravid) .

Alla tips är mottagna hur jag ska bli piggare o orka mer o framförallt göra sambon lite nöjdare :o:D:banana:
Jag jobbar 75% och har en 2,5-åring och häst. Jag kan inte ens föreställa mig hur jag skulle orka vara gravid i den situationen + jobba 100%. Det låter helt fruktansvärt om jag ska vara ärlig. Går det inte att gå ner i arbetstid? Och skaffa medryttare alt låna ut hästen.
 
Jag var också helt sinnessjukt trött när jag var gravid, speciellt i början av den. Tog prover och hade väldigt lågt järndepåvärden. Fick ta järntabletter och då blev det mycket bättre. Så om du inte fått kolla de så gör det.

Men det är ju för din skull, inte för din mans skull... Tror inte jag låg någon gång när jag var gravid. Hade blivit sjukt tjurig om sambon kommit och gnällt om det. Han får väl funka eller nåt.
 
De första månaderna av min graviditet kändes som konstant baksmälla. Lite smått illamående och förfärligt trött. Om jag ansträngde mig det minsta lilla kunde jag lika gärna sjukskriva mig några dagar för jag var helt däckad. Hade bra järnvärden hela graviditeten.

Sambon måste inse att du är gravid och att du inte orkar. Det är inte upp till dig att se till att du får mer energi. Det är upp till honom att avlasta dig så att du inte behöver jobba lika hårt längre. Min man gjorde nästan allt här hemma när jag var gravid. Jag orkade nästan ingenting...
 
Stämmer in i kören om att sambon verkligen borde steppa upp och ta mer ansvar över hus och hem. Dessutom bör han sluta klaga på ert samliv ögonaböj! Jisses, du är gravid, sköter hushållet, lagar mat och jobbar heltid. Men det är såklart honom det är synd om eftersom han inte får ligga... :wtf:
 
Enkelt; du gör mindre och sambon mer. Man blir trött och orkeslös av graviditetet. Man får helt enkelt anpassa sig utifrån graviditeten, för den går inte att anpassa. Och sambon? Att han har mage att klaga när du är gravid, jobbar heltid OCH sköter hela hushållet? :wtf:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 420
Senast: Angel
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Småbarn Vi har en kille som blir 3 år i april och en bebis på 2 månader. När sonen blev 2 år började han bli mer och mer trotsig och i höst nu...
2
Svar
34
· Visningar
5 045
Senast: Guldaskig
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 415
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp