Trött på porrbilderna på facebook!

bettysmatte

Trådstartare
Antar att jag inte är den enda som sett porrbilderna med människor, hästar och hundar... Känns som om det dyker upp flera stycken om dagen just nu i flertalet av mina grupper :mad:. Förstår ju att det är något slags virus, och jag hoppas att min telefon är skyddad (har avast på den), men jag undrar om/vad facebook gör för att stoppa det? Ska man rapportera det till facebook på något sätt? Jag har ju sett dessa bilder i flera månader nu... Börjar bli liiiiiiite tröttsamt...:mad:
 
Alltså... egentligen kan folk typ bara sluta klicka på länkarna. Det är ett virus ja, och det sprids genom att man trycker på länken och sen postar viruset i varje grupp man är med i osv.
 
Alltså... egentligen kan folk typ bara sluta klicka på länkarna. Det är ett virus ja, och det sprids genom att man trycker på länken och sen postar viruset i varje grupp man är med i osv.
Fast det där är ju lätt hänt... När man scrollar med telefonen kan man ju råka trycka på både det ena och det andra. Det har hänt mig....
 
Jag såg precis en som var vidrig!
Jag vågade inte klicka alla i närheten men ska man maila admin eller Facebook?
Det finns en liten "anmäl" knapp i högra hörnet av inlägget. Där kan du antingen anmäla till facebook eller till admin av gruppen (om du hittar det i en grupp). :)
 
Man kan ju tagga admin i gruppen, i en kommentar till bilden. Fast det bästa är att använda anmälafunktionen.
 
Är det ngn som väldigt enkelt kan förklara hur man skapat ett sånt virus?
Jag är naiv och tänker att det typ är en ung kille.
Som är som vissa Höhö- killar jag träffade i tonåren. Som typ skulle säga att hästen hade stor kuk etc.
 
Jag som är admin för flera grupper har sett det. I början blockade jag användaren som lagt ut det men nu tar jag bara bort inlägget. Orkar inte hålla på med anmälan till fb för de släpper ju igenom allt ändå.
 
Jag som är admin för flera grupper har sett det. I början blockade jag användaren som lagt ut det men nu tar jag bara bort inlägget. Orkar inte hålla på med anmälan till fb för de släpper ju igenom allt ändå.
Fast att blocka användaren kanske till och med blir fel? De här bilderna kan man väl sprida av misstag?
 
Jag har anmält flera inlägg och fb har då tagit bort dem och "pratat" med den vars sida de låg på. Blockar också människor som lägger upp otäcka saker frekvent.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 485
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 943
Senast: Dimmoln
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 026
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 900
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp