Tryckavlastande kudde för bebis

supersonic

Trådstartare
Efter ihärdiga försök att få bort asymmetrin och inte kommit hela vägen behöver vi en tryckavlastande kudde till vår lille grabb som blir fyra månader snart. Han sover uppåt 20 timmar per dygn och spenderar väldigt många timmar på rygg. Ett tag sov han på mage på dagarna men det vill han inte alls vara med om längre. Han är väldigt rörlig och stark så bvc tyckte inte att sjukgymnast behövdes, han spenderar mycket av sin vakna tid på mage men det hjälper inte helt.

Så har ni några tips på bra kuddar? :)
 
Även om han är stark så testa sjukgymnast. Min son hade assymetri medfött och vi besökte sjukgymnast och fick bra tips och råd och mer insikt om hur vi kunde bära honom tex för att hjälpa till.
 
Tack för tips @Pontevecchio ! Det var sköterskan som inte tyckte att sjukgymnast behövdes eftersom han var liksidigt stark. Jag hade ingen aning om att man använde sjukgymnaster till sånt här innan hon tog upp det :o
 
Efter ihärdiga försök att få bort asymmetrin och inte kommit hela vägen behöver vi en tryckavlastande kudde till vår lille grabb som blir fyra månader snart. Han sover uppåt 20 timmar per dygn och spenderar väldigt många timmar på rygg. Ett tag sov han på mage på dagarna men det vill han inte alls vara med om längre. Han är väldigt rörlig och stark så bvc tyckte inte att sjukgymnast behövdes, han spenderar mycket av sin vakna tid på mage men det hjälper inte helt.

Så har ni några tips på bra kuddar? :)
Jag har ingen erfarenhet av asymmetri måste jag börja med.

Men en fårskinnsfäll? Eller renfäll?
Det används ju under sadlar för stötdämpning /tryckavlastning :idea::angel:
 
Jag har ingen erfarenhet av asymmetri måste jag börja med.

Men en fårskinnsfäll? Eller renfäll?
Det används ju under sadlar för stötdämpning /tryckavlastning :idea::angel:

Tanken är god men jag undrar om det räcker för huvudformen. Jag äger inga fällar så kan inte prova, känner ingen som har heller. Men tack för input :)
 
Nej det gör det tyvärr inte. Du behöver en kudde som är som En ring som avlastar helt. Har ni hittat kudde?

Får Man fråga vart ni bor?
 
Nej det gör det tyvärr inte. Du behöver en kudde som är som En ring som avlastar helt. Har ni hittat kudde?

Får Man fråga vart ni bor?

Jag har tittat runt lite, återkommer till mimos men klurar lite på storleken. Det finns nån storlek som anges i månader och nån i storlek på huvudet.
Vi bor en bit utanför Malmö.
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 610
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 146
Småbarn Vi har en kille som blir 3 år i april och en bebis på 2 månader. När sonen blev 2 år började han bli mer och mer trotsig och i höst nu...
2
Svar
34
· Visningar
5 112
Senast: Guldaskig
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp