Bukefalos 28 år!

Turbo - "Är du min mamma?"

Sablar22

Trådstartare
Turbo - \"Är du min mamma?\"

Turbo har nu bestämt sig för att hundarna inte är några
monster i allafall :idea:
Han försöker spöa Joker flera ggr varje dag, Joker suckar och går och lägger sig någon annanstans.
Hugo verkar han tycka bättre om, han får sällan en tass på nosen.. däremot så stoppar Turbo in hela sitt huvud i Hugos öra och tvättar :D
Turbo kan göra nästan vad som helst och Hugo ligger tålmodigt kvar och väntar på att han ska hitta på ngt annat.. fram tills idag!!

Hugo ligger helt ovetande om vad som komma skall, Turbo kommer svassandes och stryker sig mot Hugo.. sen ser man riktigt hur han får en aha-upplevelse :rofl:
Kastar sig mot Hugos mage och börjar "operation-hitta-spene" han lyckas och sätter fart med att dia.
Hugo tittar vääääldigt olyckligt på mig och puttar bort Turbo. Turbo tittar väldigt elakt på Hugo, ger honom en högersving och sätter igång och diar..igen :crazy:

Jag funderade en sväng om jag skulle ta bort kattungen, men kom fram till att det är bättre om Hugo själv säger ifrån!
Hugo försökte med alla milda metoder han kom på, men till sist så såg att han öppnade sin mun och placerade Turbos huvud i sitt gap.. (måste erkänna att jag blev lite nervös då) men han var aldrig ute efter att bita kissen, utan det räckte för att Turbo skulle springa därifrån..alldeles jättedregglig på hela huvudet :rofl: :rofl:

Peppar peppar, han har inte försökt övertala Hugo att han är hans mamma igen så jag hoppas att Hugo lyckades få honom att förstå :D
 
Re: Turbo - \"Är du min mamma?\"

Nåt sånt är det väl va?

Jag såg faktiskt ett sånt exempel för många år sen när jag var i Leksand. Det var en älgko som tagit till sig ett rådjurskid!!! Rådjursmamman hade väl antagligen blivit påkörd eller nåt, och så hittade älgen den...... den var liiiite mindre än hennes egen kalv :D Men det verkade fungera. Såg den inte dia dock, vet inte om den nådde upp, men de brukar ju kunna lösa sånt oxå.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 145
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 153
Senast: cassiopeja
·
Relationer Det började med att jag brukade se en kille på bussen som jag tyckte var helt galet söt. Jag berättade detta för mina vänner och...
Svar
7
· Visningar
1 682
C
Lantbruksdjur Så här ser en genomsnittlig svensk kos liv ut, från födsel till slakt. • Som nyfödd tas hon ifrån sin mamma inom det första dygnet...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
18 681
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp