Tv leverantör

sthu

Trådstartare
Vi tittar nästan aldrig på tv. Om man säger upp nuvarande tv leverantör utan artiklarna en ny, har man ändå svt? Det enda vi tittar på på tv är På spåret.
Det känns lite saftigt att lägga ut nästan 300 kr/månad för ett program (plus tv avgift då förstås) så vi funderar på att säga upp tv och bara streama via Chromecast. Vore ändå trevligt att ha svt, resten kan kvitta.
 
Du får ju betala tv-licens även om du bara tittar på svt och har standardutbudet.
Vi har inga kanaler alls, har en apple-tv i sovrummet och en chromecast i vardagsrummet. Fungerar perfekt för oss!
På spåret kan du ju enkelt kolla på i SVT-playappen :)
 
Du får ju betala tv-licens även om du bara tittar på svt och har standardutbudet.
Vi har inga kanaler alls, har en apple-tv i sovrummet och en chromecast i vardagsrummet. Fungerar perfekt för oss!
På spåret kan du ju enkelt kolla på i SVT-playappen :)

Tv licensen betalar jag gärna. Men om man inte har nån tv leverantör, står man helt utan kanaler då? Eller kan man ändå ser SVT via TVn?
 
Kan du inte få basutbudet via din tv- leverantör. Jag betalar 49kr i månaden för baspaketet och får då SVT samt TV4.
 
Tv licensen betalar jag gärna. Men om man inte har nån tv leverantör, står man helt utan kanaler då? Eller kan man ändå ser SVT via TVn?

Ja, det gör du :)
Du kan se SVT via appen i telefonen/apple-tv:n, eller SVT-play.se om du streamar från datorn.
Vet inte om SVT visar program i realtid även på nätet dock..
 
Kan du inte få basutbudet via din tv- leverantör. Jag betalar 49kr i månaden för baspaketet och får då SVT samt TV4.

Vi fick veta det nu att det fanns som alternativ. När vi skulle säga upp tvn. När vi ringde och frågade var 289 kr/månad det minsta de hade att erbjuda. :meh: Nu har bytt till basutbud, passar oss mycket bättre.

Vet inte hur vi tar emot TV i dagsläget, huset är ett teliaanslutet är allt jag vet. Lägenhet alltså.
Vill ändå ha tv oberoende av datorn, inte bara streama utan faktiskt kunna se på tv i realtid så att säga.
 
Om "hela huset" är Telia-anslutet borde du kunna se alla gratiskanaler utan digitalbox, utan någon form av abonnemang. (så var det i en hyreslägenhet jag bodde i förut)
Annars får du köpa en digitalbox för ca. 500 kr (engångskostnad) och en bordsantenn.
Kanalerna som ingår i "skogs-TV" är 1, 2, 4, 6, Kunskapskanalen och Barnkanalen.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har under året funderat på att säga upp mitt TV-abonnemang då jag nu nästan bara tittar via appar, utöver SVT som ju lätt också går...
Svar
2
· Visningar
538
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 260
Senast: Calmiche
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 513
Senast: Imna
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 323
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp