Två- eller tredelat pelham?

Problematisk

Trådstartare
Jag vet att många anser att alla bett med hävstång alltid ska vara raka, men hästen trivs inte med rakt bett så därför undrar jag helt enkelt vad som är bäst, två- eller tredelat pelham?
 
Jag vet att många anser att alla bett med hävstång alltid ska vara raka, men hästen trivs inte med rakt bett så därför undrar jag helt enkelt vad som är bäst, två- eller tredelat pelham?

För mig är det exakt lika illa, när man ser till fysikens lagar. Det är lite som att fråga om det är bättre att sporra hästen till blod eller spöa den till blodvite.
 

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 063
Senast: Fazeem
·
Utrustning Bett är bäst? Tycker att mitt omärkta tredelade är lite för grovt torr min häst skulle gilla ngt lite smalare. Finns ju en uppsjö av...
Svar
12
· Visningar
981
Senast: Mirtai
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 042
Senast: tuaphua
·
Utrustning Har ett spanskt djur, som så många av hans sort är det här med lång och låg inte hans gren helt enkelt. Han har svårt att ta tag i...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp