Två fick gult kort på Eketorp

Fö fattar jag inte hur svårt det kan vara att veta att man haft 3 stopp och gå hem då?!
(För jag antar att det inte gäller oklara bedömningar på tex hästar som står och velar länge innan de kliver i vatten, i just detta fallet)
 
Fö fattar jag inte hur svårt det kan vara att veta att man haft 3 stopp och gå hem då?!
(För jag antar att det inte gäller oklara bedömningar på tex hästar som står och velar länge innan de kliver i vatten, i just detta fallet)

Nä exakt och som jag skrev så får sporten skit när det sker olyckor. Borde straffas mer uppifrån nationellt anser jag i dessa fall när man fortsätter efter 3 stopp.
 
Nä exakt och som jag skrev så får sporten skit när det sker olyckor. Borde straffas mer uppifrån nationellt anser jag i dessa fall när man fortsätter efter 3 stopp.
Ja, det borde inte vara så svårt, det heller... känns som en mycket viktigare sak än att tjafsa om t ex M65. Som om det skulle vara ok att rida hur som helst bara för att tävlingen är i Sverige :crazy:
 
  • Gilla
Reactions: fio
Det är så reglerna är. Känns ju rätt uppenbart att om man haft maxantalet stopp så är man inte klar för klassen för dagen och att följden blir att man döms för farligt ridning är ju logiskt samt något alla vet om.

Jag kan tycka att det ju beror på hinder osv. Har man 3 stopp på olika hinder, ja. Men 3 hopp på samma hinder är för mig en annan sak.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Nina Karlssons seger i Intermedière omgavs av dramatik. Hon hade nämligen inte klassens högsta betyg. Men överdomare Ulrika Lönn...
Svar
13
· Visningar
1 837
Senast: Magnum
·
  • Artikel
Hästnyheter Let it Bee, som gick OS 2016 för Kanada, föll ner död mellan två hinder i terrängen på fredagen under Burnham Markets internationella...
Svar
0
· Visningar
802
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Global Champions Tour och Global Champions League har rullat vidare från Mexiko. Stopp nummer två på årets turné är Miami Beach och två...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den 1 juni inför FEI ett system där hjärnskakningar på internationella tävlingar ska rapporteras. − Vi måste öka insikten om att...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp