Bukefalos 28 år!

Tvätta biabädd?

emma82maria

Trådstartare
Det hände för en stund sen en liten olycka här hemma och då golvet lutar rann självklart kisset under biabädden så underdelen av överdraget är nu kiss indränkt.

Är det nån här som vet om man kan köra överdraget i tvättmaskin utan att det förstörs?
 
Sv: Tvätta biabädd?

Det är ju gjort av galon ,så jag hade inte vågat köra det i tvättmaskin , däremot hade jag använt någon produkt avsedd för att ta bort urinpartiklar , använder PissOff har hemma till det mesta faktiskt :) Super produkt !
 
Sv: Tvätta biabädd?

Jag hade lätt kört överdraget i maskin. Galon är inget konstigt att tvätta på det sättet, man gör ju (och har alltid gjort) detsamma med galonbyxor :-) Jag har i alla fall alltid kört galon i maskin utan några som helst problem, men i max 40 grader.

Min upplevelse av medel mot urin är inte alls densamma som den kitty79 har, jag tycker inte de tar bort varken lukt eller urin.
 
Sv: Tvätta biabädd?

tvätta iaf biabädden som var indränkt av kattkiss, tro jag tvätta de i 30/40 grader... sen att lukten ej försvann var en annan historia, men denna var väl inpinkad och troligen intorkad men de går och tvätta överdraget..
 

Liknande trådar

L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
687
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 229
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 663
Senast: cewe
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 028
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp