Tvillingvagnar, hjälp och tips tack!

Vet inte riktigt vad man får länka till. Men om du googlar "ombarnvagnar emmaljunga double viking 735" (ska vara ihopskrivet) så är första träffen en jämförelserecension på gamla och nya double Viking. På köpet får du en hemsida som är en guldgruva i barnvagnsletandet :)
Hehe, ja där och på en annan barnvagnsblogg har jag läst myyyycket:D Glömde att leta efter denna info där bara :o
 
Hehe, ja där och på en annan barnvagnsblogg har jag läst myyyycket:D Glömde att leta efter denna info där bara :o
Off topic, men tänk dessa tjejer som viker sina liv åt att blogga om barnvagnar :D !?

Sedan är ju infon toppen när man ska köpa, men känns som ett något udda intresse.
 
Off topic, men tänk dessa tjejer som viker sina liv åt att blogga om barnvagnar :D !?

Sedan är ju infon toppen när man ska köpa, men känns som ett något udda intresse.

Så tänkte jag också först.

Sen tänkte jag att det är precis som dessa killar som viker sina liv åt sitt bilintresse.
Förutom att barnvagnarna i regel är billigare, mindre tidskrävande och bättre för miljön :p
 
Så tänkte jag också först.

Sen tänkte jag att det är precis som dessa killar som viker sina liv åt sitt bilintresse.
Förutom att barnvagnarna i regel är billigare, mindre tidskrävande och bättre för miljön :p

Mmm kanske... fast jag ser nog bilintresse mer som typ hästintresse; lite bredare liksom eller något. Fast visst får folk nörda in på precis vad de vill, förstås, och det är ju bra för oss konsumenter :). Undrar dock vad testarbarnen tycker om att byta vagn stup i ett? De kanske tycker det är lika spännande som deras mammor :).
 
Mmm kanske... fast jag ser nog bilintresse mer som typ hästintresse; lite bredare liksom eller något. Fast visst får folk nörda in på precis vad de vill, förstås, och det är ju bra för oss konsumenter :). Undrar dock vad testarbarnen tycker om att byta vagn stup i ett? De kanske tycker det är lika spännande som deras mammor :).

jag tror inte de bryr sig. Min son har väl haft 6 vagnar hitills. Mest för att jag hela tiden känt ett behov av testa annat, alla vagnar har sina fördelar och så mycket som jag körde honom i vagn kändes det viktigt att hitta den optimala vagnen.

fattar inte hur man kan åka med en stor vanlig på semester tex, så jobbigt! eller ha en liten enkel stadsvagn i stallet, så rangligt!
 
jag tror inte de bryr sig. Min son har väl haft 6 vagnar hitills. Mest för att jag hela tiden känt ett behov av testa annat, alla vagnar har sina fördelar och så mycket som jag körde honom i vagn kändes det viktigt att hitta den optimala vagnen.

fattar inte hur man kan åka med en stor vanlig på semester tex, så jobbigt! eller ha en liten enkel stadsvagn i stallet, så rangligt!
Det håller jag med om! Vi har också haft olika för olika behov. Dock har våra barn alltid (i något äldre ålder) haft koll på sin vagn osv, känns som jobbigt att ha haft typ 97 vagnar under 3 år. Eller så spelar det kanske ingen roll.
 
Det håller jag med om! Vi har också haft olika för olika behov. Dock har våra barn alltid (i något äldre ålder) haft koll på sin vagn osv, känns som jobbigt att ha haft typ 97 vagnar under 3 år. Eller så spelar det kanske ingen roll.

Jag gissar att de barnen inte riktigt utvecklar en sån känsla för vagnarna :D
 
  • Gilla
Reactions: ako
Jag måste bara fråga er som har/haft bugaboo, hur tycker ni att det funkar med sittdelarna som inte har plant liggläge eller ställbart fotstöd? Vår son vill ha plant liggläge i sin brio smile och gärna ligga på sidan och sova nämligen. Men kanske också en vanesak? Är liksom det, priset och att liggdelarna är så långt ner som gör att jag tvekar på den..
 
Jag måste bara fråga er som har/haft bugaboo, hur tycker ni att det funkar med sittdelarna som inte har plant liggläge eller ställbart fotstöd? Vår son vill ha plant liggläge i sin brio smile och gärna ligga på sidan och sova nämligen. Men kanske också en vanesak? Är liksom det, priset och att liggdelarna är så långt ner som gör att jag tvekar på den..

Har Donkey nu och innan när vi bara hade ett barn så hade vi Kronan, dvs med "vanlig" sittdel. Sonen var drygt 2 när han fick byta sovvagn och han har aldrig protesterat. Men han har å andra sidan aldrig legat på sidan i vagnen och sovit. Är nog inga problem om man har ergonomiska sitsar från start.

Att liggdelen är låg är inget som vi har tyckt är ett problem alls (har lillasyster i liggdel nu).

Fast om jag vore dig hade jag nog inte valt Donkey. Jag tycker att den stora poängen med Vagnen är att man kan växla mellan enkel och dubbelvagn på bredden. Det tycker jag är så bra att det väger upp de nackdelar som jag tycker finns. Men om man som dig har tvillingar försvinner ju lite av den poängen eftersom de lär åka samtidigt i vagnen mest hela tiden :)
 
Har Donkey nu och innan när vi bara hade ett barn så hade vi Kronan, dvs med "vanlig" sittdel. Sonen var drygt 2 när han fick byta sovvagn och han har aldrig protesterat. Men han har å andra sidan aldrig legat på sidan i vagnen och sovit. Är nog inga problem om man har ergonomiska sitsar från start.

Att liggdelen är låg är inget som vi har tyckt är ett problem alls (har lillasyster i liggdel nu).

Fast om jag vore dig hade jag nog inte valt Donkey. Jag tycker att den stora poängen med Vagnen är att man kan växla mellan enkel och dubbelvagn på bredden. Det tycker jag är så bra att det väger upp de nackdelar som jag tycker finns. Men om man som dig har tvillingar försvinner ju lite av den poängen eftersom de lär åka samtidigt i vagnen mest hela tiden :)
Lite så jag tänker också. Vi måste åka till affären och provlasta några vagnar, så kanske det blir ett lättare val sen.
 
Fast jämfört med andra syskonvagnar är Donkeyn så himla mycket smidigare, även om man enbart använder den som just syskonvagn.

Vi hade Babytravel Dublin (bäbis och 2.5- åring och användes till viss del ända tills de var till 2.5 resp 5) som vi köpte ganska billigt för vi trodde inte syskonvagnsperioden skulle bli så lång. Vi hade fel! Storasyster ville ju åka när lillebror fick ;). Hade vi fattat det hade det blivit en donkey, dels för de vändbara sitsarna (kändes sådär att vända lillebror vid 7 mån. Dock åkte han också en hel del rättvänd enkelvagn t ex när syrran var på dagis) samt att den var otroligt stor i bilen. Köregenskaperna var dock bra!
 
Senast ändrad:
Jag måste bara fråga er som har/haft bugaboo, hur tycker ni att det funkar med sittdelarna som inte har plant liggläge eller ställbart fotstöd? Vår son vill ha plant liggläge i sin brio smile och gärna ligga på sidan och sova nämligen. Men kanske också en vanesak? Är liksom det, priset och att liggdelarna är så långt ner som gör att jag tvekar på den..
Jag är inne på min tredje Bugaboo nu (köpte en donkey igår, har även en bee och sålde en Buffalo i måndags)
Jag har iofs haft Bugaboo från början, men även använt Emmaljunga och jag märker ingen skillnad på dotterns sömn beroende på vagn.
Upplever inte att liggdelen varit låg på svägerskornas donkeys så det är ingenting som jag tänker stör.

Priset är ju vad det är, men det finns fynd på begagnatmarknaden samt möjlighet att beställa billigare från Holland om man vill ha en ny :)
 
Vi har en "vanlig" Silver Cross Wave, men den finns även som tvillingvariant (man köper bara en extra liggdel sen sittdel). Vi provkörde massor av vagnar under lång period och denna var i särklass den stadigaste och den som kändes mest kvalitativ. Snygg är den också :love:

Som tvillingvagn
twin_pram_0000_f__granite_.jpg


Har en BT som "stallvagn", den känns tyvärr ganska ranglig.
 
Vi har en "vanlig" Silver Cross Wave, men den finns även som tvillingvariant (man köper bara en extra liggdel sen sittdel). Vi provkörde massor av vagnar under lång period och denna var i särklass den stadigaste och den som kändes mest kvalitativ. Snygg är den också :love:

Som tvillingvagn
twin_pram_0000_f__granite_.jpg


Har en BT som "stallvagn", den känns tyvärr ganska ranglig.
Den typen av tvillingvagn passar mig inte alls känner jag. Tycker det känns jättekonstigt att lägga ett barn under det andra, typ i varukorgen. Och hur bökigt det måste vara att få i och ur det undre barnet. Nej, den går bort.
Men tack för att du är med och tipsar! :up:
 
Är det någon som testat Basson Duo v2? Tycker den verkar intressant, om man köper till lufthjulen, men är bara recensioner av den gamla versionen på nätet. Är så långt till återförsäljaren från mig.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Om några månader så kommer vår nya familjemedlem till världen och det börjar bli dags att ta tag i barnvagnsinförskaffandet. Men det är...
Svar
19
· Visningar
2 077
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp