Lädertyglar med stoppar. Väl inridna och mjuka, inte för breda. Gärna tätt mellan stopparna. Heter de stoppar? :confused::D
Gillar även de med gumiklädd insida.
 
Jag har ett par tunna, helflätade tyglar i läder jag gillar enormt mycket.
Mjuka men med bra grepp och ger en mjuk och lite fjädrande kontakt med hästen.

Men nu har hästen tuggat på dem, och jag vet inte märke eller ens vart de är köpta :meh:
 
Mina favoriter är ett par riktigt tunna, släta lädertyglar. Riktigt gamla, fick dem av en kompis som skaffade dem för säkert 15 år sedan. Utöver dessa har jag ett par släta gummityglar och ett par tunna i textil/gummimix, knallröda. :D
 
Lädertyglar med stoppar. Ska vara tunna och så pass glest mellan stopparna att man slipper få någon i handen.
I andra hand tunna gummityglar eller kantflätade läder.
 
jag har ett par tydliga med stroppar som jag gillar väldigt mycket. Stropparna sitter iksom på insidan mellan två tunnare läderlager. Jättebra för stropparna finns där men är inte så påtagliga
 
  • Gilla
Reactions: Ace
Jag föredrar kantflätade lädertyglar. Har ett par som är typ tio år gamla och alldeles mjuka och underbara :love: Problemet med det är väl att jag använder dem mest så de andra tyglarna får ingen chans att bli lika mjuka.
 
Jag är så himla kräsen :cautious::cool:

Favoriterna är ett par äldre vävribb:love: dvs mjuka!! lagom tjocka lagom tunga. Skiter i färgmatchning och använder mest och till alla träns.
Hittar dock inga nyare med rätt tyngd, de är mest sladdriga och för lätta.

Tunna gummityglar är no 2.
 
jag letar mig blå efter ett par tyglar med lite tätare mellan stopparna, klädda i tunt läder så de blir liksom släta med knölar. de jag hittat har över 1dm mellan stopparna så då kan det likagärna vara.

Eller ett par i läder med tätt mellan stopparna/gummiinsida med tätt mellan stopparna.
 
Jag har ett par tunna, helflätade tyglar i läder jag gillar enormt mycket.
Mjuka men med bra grepp och ger en mjuk och lite fjädrande kontakt med hästen.

Men nu har hästen tuggat på dem, och jag vet inte märke eller ens vart de är köpta :meh:

Jag älskar också helflätade tyglar. PMa om du vill veta vart man kan köpa.
 
Vävribb med gummi i och med stoppar.
Läder blir för halt när de blir våta och gummi är för otympligt. Tycker jag då. :)
 
Mina favoriter är ett par kantflätade, ganska breda. Gillar när det känns liksom stadigt. På andra plats kommer ett par släta lädertyglar. De är också ganska breda. Jag har hyfsat stora händer, kanske därför jag föredrar bredare tyglar gentemot smalare.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag bytte för några månader sen till ett par biothanetyglar med metallhakar istället för vanliga spännen. Det blev mest så för att de...
2
Svar
22
· Visningar
2 206
Senast: Hoarfrost
·
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 229
Senast: Badger
·
  • Artikel
Hästnyheter Drömmen om att få rida islandshäst sporrar mig att tygla den galopperande vikten. Med bantningsmedicin har jag nått delmålet på tre...
Svar
0
· Visningar
83
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hej! Jag undrar om någon vet vad de här grejorna på tyglarna heter och har de någon funktion? Eller är det någon slags prydnad?🤔 Har...
Svar
12
· Visningar
1 099
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp