jag letar mig blå efter ett par tyglar med lite tätare mellan stopparna, klädda i tunt läder så de blir liksom släta med knölar. de jag hittat har över 1dm mellan stopparna så då kan det likagärna vara.

Eller ett par i läder med tätt mellan stopparna/gummiinsida med tätt mellan stopparna.
Jag har ett par rundsydda från Schockemöhle med gummiinsida och tätt mellan stopparna :)

Jag har också gummityglar utan stoppar från dyon som är bra samt Gummityglar med stoppar från whitaker som min tränare tycker att jag behöver :p

Jag klämde på ett par där stopparna var överdragna med läder och blev väldigt sugen. De var jättemjuka och mysiga. Men jag behöver liksom inte fler.
 
Jag har ett par rundsydda från Schockemöhle med gummiinsida och tätt mellan stopparna :)

Jag har också gummityglar utan stoppar från dyon som är bra samt Gummityglar med stoppar från whitaker som min tränare tycker att jag behöver :p

Jag klämde på ett par där stopparna var överdragna med läder och blev väldigt sugen. De var jättemjuka och mysiga. Men jag behöver liksom inte fler.
men SHOCKEMÖHLE och DYON...

hade tänkt försöka komma undan med en femhundring :D
 
Rider ju på ridskola så kan inte direkt välja vilka jag rider med, men får ju testa alla möjliga olika sorter :D
Jag vet inte varför men jag har aldrig gillat lädertyglar. Det skulle vara de som är flätade då - tycker alltid att lädertyglar är hala.
Bra gummityglar är också bra, men de får inte vara för gummi-iga, red i ett par som var sjukt elastiska och det kändes som att rida med någon form av gummisnodd (de var även i någon slags regnbågsmönster och allmänt konstiga).
Favoriten är de i tyg som har stroppar i läder, med tätt mellan stropparna.
 
Jag älskade mina gamla super tunna pioneer tyglar :love: Men tyvärr gick dom sönder :cry:

Annars lädertyglar, väl inridna helt släta alt gömda stoppar. Brett i mellan stoppar vill jag ha, får inte plats med mina händer annars :laugh:
Sen gillar jag de nya(för mig) tunna gummityglar :)

Men väljer i förstahand lädertyglar!
 
Ett par äldre, mjuka kantflätade. Har ett par 12 år gamla som tillhörde H.Hs lika gamla och första träns. De är verkligen :love:
Men öht är kantflätat de enda jag rider med. Allt annat är urk!
 
Gått från släta läder till gummi, tjocka eller tunna gör detsamma. Absolut inte stoppar - hatar det! Tyvärr äter gummityglar handskar :meh:
 
Tunna, lätta, släta lädertyglar :up: Men jag vill ha ett par flätade tyglar men det verkar vara svårt att hitta.. (eller svårt och svårt.. jag kan väl va lite snål kanske :p)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag bytte för några månader sen till ett par biothanetyglar med metallhakar istället för vanliga spännen. Det blev mest så för att de...
2
Svar
22
· Visningar
2 206
Senast: Hoarfrost
·
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 229
Senast: Badger
·
  • Artikel
Hästnyheter Drömmen om att få rida islandshäst sporrar mig att tygla den galopperande vikten. Med bantningsmedicin har jag nått delmålet på tre...
Svar
0
· Visningar
83
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hej! Jag undrar om någon vet vad de här grejorna på tyglarna heter och har de någon funktion? Eller är det någon slags prydnad?🤔 Har...
Svar
12
· Visningar
1 099
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp