Tyra Sjöstedts Star-rider

Schnailgull

Trådstartare
Hej hallå! Tänkte fråga er, om ni nu har något exemplar, vad ni tycker om Tyra Sjöstedts Starrider ridbyxor.

Jag köpte nämligen ett par, tyckte dom såg riktigt snygga ut, och alla har pratat så gott om dem, men när jag fick hem dem chockades jag av det faktum att det inte fanns någon skoning!!!

På bilderna ser vi vita sömmar kring något som skulle kunna vara antingen halv-eller helskoning. Dessa sömmar sitter bara där.

Jag har ännu inte ridit i dem i vanlig sadel, endast westernsadel med mockasits.
Men...

Min fråga till er som har sådana här: hur upplever ni att er sits påverkas av ingen att rida utan skoning?

Min fråga till alla: Skulle ni behålla dem och rida på ändå, eller sälja dom och köpa nya - med skoning.

Bör tilläggas att jag alltid har ridit med helskoning, aldrig halv!
 
Sv: Tyra Sjöstedts Star-rider

Jag har två par utav dessa underbara ridbyxor. :) Jag har ridit hela mitt liv och jag har ALDRIG förr haft så sköna ridbyxor som dessa!!

Men för min del spelar det ingen roll om jag rider i oskodda, halvskodda eller helskodda ridbyxor... Jag känner typ ingen skillnad? Därför är de här byxorna kanon för mig.

Om du är van vid helskodda ridbyxor så kanske du kommer att känna lite skillnad de första gångerna, men du vänjer dig snabbt tror jag. Det är väl en smaksak det där med skoning i rumpan eller ej, men egentligen är det ju inte där balansen sitter utan i din egna kropp och jag tror att du kommer att älska dessa byxor om du ger dem en chans. De är uuunderbara! :D
 
Sv: Tyra Sjöstedts Star-rider

Jag rider alltid i oskadda brallor, avskyr känslan av att sitta fast i sadeln.
 
Sv: Tyra Sjöstedts Star-rider

Om du har mockasits borde det väl fungera jättebra utan skoning? Jag föredrar helskodda ridbyxor i "vanliga" sadlar, men med min bomlösa sadel i mocka vill jag bara ha oskodda ridbyxor. Annars sitter jag såpass fast att jag blir tokig. Det går ju knappt att ta sig av hästen :D!
 
Sv: Tyra Sjöstedts Star-rider

Behåll dom.

Du har ju redan använt dom så använd dom istället :)

Själv föredrar jag oskodda men kan rida i vilket som. Tycker bara helskodda sitter som klistrade på kroppen och jag gillar inte att känna mig instängd.

Du vänjer dig snart.
 
Sv: Tyra Sjöstedts Star-rider

Jag gillar att rida dressyr i helskodda ridbyxor, annars är knäskodda mycket skönare och framförallt på sommaren. Behåll!
 
Sv: Tyra Sjöstedts Star-rider

Tack alla! Jag ska behålla dem, provade att hoppa i dem (vanliga sadel) och kan säga att jag aldrig har ridit i skönare ridbyxor! Och som ni säger. Vissa av er rider ju utan skoning. Jag har alltid ridit i helskoning, har typ vart "rädd" för att rida i halv. Men nu mera blire utan :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp