Ultimata dammsugaren

Mirre

Trådstartare
Måste köpa en ny och vill hitta en som verkligen är bra, som håller länge och tål att användas ofta :p
Med småbarn och katt blir det en hel del grus och katthår inne. Gärna någon med lång slang och rör också
 
Måste köpa en ny och vill hitta en som verkligen är bra, som håller länge och tål att användas ofta :p
Med småbarn och katt blir det en hel del grus och katthår inne. Gärna någon med lång slang och rör också

Elektrolux Classic Silence har lång sladd o lagom lång slang o rör. Slurpar i sig grus o damm med god aptit.
Jättenöjd med min
 
Jag har en Ultra Silencer, superb dammsugare. Jag har fått byta munstycke 2 ggr på snart 10 år, men det är väl det enda, den är lika effektiv som när jag köpte den.
 
Vilken prisklass ligger era dammsugare i?
Känns som man får ge en del för att få en som håller
 
Electrolux ultrasilencer, finns lite olika modeller och är inte stensäker på vilken vi har. Prisklass 1700-2000 kr vid snabb googling. Det är andra exemplaret, den första höll i ca sju år och nuvarande har funkat fint i drygt tre.
 
Både jag och min mor har någon miljövänligare variant av elektrolux, min har extra lång slang också. Tyst, smidig, rysligt effektiv och känns tålig. Tror den kostade ca 2000kr.
 
Jag har en nätt liten Miele som gärna äter upp precis allt damm, smuts, hår och stöv. Den är inte högljudd och är lätt att handskas med (inte tung, nätt, långt greppvänligt rör och lång slang). Jag fattar inte hur jag kunde leva med min förra dammsugare så länge - i jämförelse blev det ju inte ens rent med den förra. Älskar min Miele!
 
Jag känner folk som jobbar med städning och de lovprisar Henry. (från Numatic) Ska vara lättarbetad och tåla att slitas på. Eftersom firman fortsätter köpa den och personalen önskar ha den hemma så tror jag faktiskt på det. Inte billigast, men långsiktigt prisvärd.
 
Säger som förra tråden: Jag rekommenderar pucken. Visst saknar den finliret (sladdvinda) men den är pålitlig, kraftfull och missar inget. Nästintill underhållsfri.

Här kan du läsa mer: http://www.runelandhs.se/miljohante...re-390-pucken-effekt-1400w#description-anchor
---
http://www.bukefalos.com/threads/basta-och-kraftfullaste-dammsugaren.1180939/
GD-930.JPG


Tre år senare, fortfarande helt oberörd av ojämnt tegelgolv och massiva mängder hundhår. Och ovarsam behandling av folk som hatar den.
 
Senast ändrad:
Jag puttar upp den har tråden eftersom jag HATAR min ena dammsugare och jag vill så gärna bli av med skiten!

Det är någon variant av Electrolux Ultra silence och den är hemsk. Okej, den låter inte så mycket men den är stor och klumpig. Röret är för tjockt så jag får ont i händerna, jag avskyr att behöva bära med mig extra munstycken (och älskar min gamla Nilfisk som har en lucka på ovansidan där alla extra munstycken ligger) men värst av allt är att det inte blir rent :mad: Jag får liksom stå på samma ställe flera gånger för det känns mest som om jag föser runt gruset :down: även om jag har på max och ny påse.

Så, jag vill ha en med tunt rör, som suger BRA! och som inte väger asmycket. Vad vill jag ha för dammsugare då?
 
84424001-d113-4893-90b1-ec515b597b92.jpg

Det här munstycket släpper igenom grus och luft vilket ökar förutsättningarna både för att få upp gruset och att det inte suger fast.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Osäker på var jag ska lägga tråden, men det är ju katternas balkong…. Jag har en innätad balkong på ca 2x3 meter som används flitigt av...
Svar
5
· Visningar
629
Senast: ufot
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
517
Hemmet Ja eh, det var visst dags att bli sambos. I slutet av nästa månad ska vi flytta till vår lägenhet. Bostaden blir både större än vad vi...
Svar
9
· Visningar
887
Hemmet Kära Buke! Behöver er expertis! Jag kommer inom kort att flytta till lägenhet (bor i hus nu), och jag behöver rätt omgående köpa en ny...
Svar
0
· Visningar
449
Senast: Destiny_D
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dammigt
  • Tjockistråden 3
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp