Under sadel

mahlmt

Trådstartare
Nu är sadelinprovning bokad.
Jag som ridit bomlöst med Skito under sen 1999 undrar nu; Vad har man under en bomsadel av allroundtyp?
Vanliga vojlockar går ju bort. Vill inte behöva byta i grinden.
Coolback, Studone, Supracor,renskinn mm. Vad använder ni?
// Linda
 
Sv: Under sadel

Coolback borde väl vara det bästa, om den passar din häst? Tyvärr har jag inte kunnat testa min ordentligt, eftersom den är rakt sydd i ryggen, och mina hästar har manke. ;)
 
Sv: Under sadel

Nu red jag visserligen i en Hector förra säsongen, men jag använder Coolback. Den ligger bra under sadeln på min häst, och är trevlig även i övrigt - inte minst för att den är så lättskött. (Är dock tveksam till om den får plats under min hoppsadel. :( ) Det kräver ju dock att man har en sadel som det behövs/får plats en padd under, förstås.
Jag älskar ju bladsadlar, men det ska nog mycket till för att jag ska köpa en vanlig westernpadd igen. Man blir lat av att kunna köra padden i tvättmaskin. :o
 
Sv: Under sadel

Jag gillar inte stud One då det blir instabilt. Älskar mina polypads dubbeltjocklek, men får då byta i grind. Annars är de super.
 
Sv: Under sadel

Jag använder coolback under min allroundsadel. Jag tycker att det fungerar jättebra. Känns stabilt och den är lättskött.
Hästen tycker också om den!
 
Sv: Under sadel

Polypad har jag ju faktiskt en. De kan man ju vända på.
I tester har de kommit högt på tryckfördelning.
Hm, undrar var den är bara?
 
Sv: Under sadel

Vad för coolback modell har du till din allround?
Har du allround, dressyr eller nån annan?
// Linda
 
Sv: Under sadel

Jag har den som heter Endurance (dubbel). Tror att den kan räknas som en "allroundmodell". Det enda negativa (tycker jag) är att det ej är några stroppar ditsydda. Det kan man dock fixa själv ganska snabbt. Den glider ej under ridning, det är när jag ska lägga allt på ryggen som den ej vill sammarbeta med mig riktigt. Kan hända att det är en teknikfråga!

350c4c40f861a43711ecf34c07c852ad.jpg
 

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 070
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 614
Senast: Icfafn
·
Ridning Jag har en islandhäst som är 16 år. Har en Hrimnir Master sadel 17" idag som ligger jättebra på min häst men är tveksam om den passar...
Svar
4
· Visningar
1 176
Senast: Tossa90
·
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 076
Senast: Josofinito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp