Kan någon förklara underliggande sidoligament upf?
Vad betyder det
Vilken del av benet pratar vi om? Vilken led?Antar att det gäller en skada?
Termen underliggande känner jag ilte riktigt igen men sidoligament brukar hjälpa till att stabilisera leden. Och underliggande kanske är placeringen?

Upf lär vara en förkortning, vet tyvärr inte för vad, men svårt oavsett utan att ha det i något sammanhang.

Läser du i veterinärens journal? Kan du inte fråga veterinären i så fall?
 
Nu var det länge sen jag pluggade veterinärmedicin, men jag har ett vagt minne av att upf betydde Utan påvisbar förändring. Dvs att den antingen ser ut som sist de ultraljudade eller att den ser normal ut (lite beroende på vad som gjorts tidigare). Men bäst är att kontakta veterinären som undersökte och diskutera. :)
 
Det handlar om vänster fram knä som varit svullet och är svullet på utsidan !
Lätt hud och underhuds svullnad/ inflammation i huden. Men sen stod det
Bara underliggande sidoligament upf.
 
Det handlar om vänster fram knä som varit svullet och är svullet på utsidan !
Lätt hud och underhuds svullnad/ inflammation i huden. Men sen stod det
Bara underliggande sidoligament upf.
Med tanke på vad @Habina skrivit ovan hade jag då tolkat det som att sidoligamentet är till synes normalt och alltså inte påverkat av skadan.
 
Nu var det länge sen jag pluggade veterinärmedicin, men jag har ett vagt minne av att upf betydde Utan påvisbar förändring. Dvs att den antingen ser ut som sist de ultraljudade eller att den ser normal ut (lite beroende på vad som gjorts tidigare). Men bäst är att kontakta veterinären som undersökte och diskutera. :)
Tack för ditt fina svar ❤ hade önskat du kunde gå in på mina två senaste inlägg och skriva fina svar där med då folk inte varit så snälla!
 
Tack för ditt fina svar ❤ hade önskat du kunde gå in på mina två senaste inlägg och skriva fina svar där med då folk inte varit så snälla!

Jag kan tyvärr bara svara i trådar där jag kan bidra med nåt. Har ingen erfarenhet av de diagnoser du skriver i andra trådar utan hänvisar dig till behandlande veterinär.
 

Liknande trådar

Hästvård Undrar lite med antibitmedel som man lägger på trä som hästen inte ska bita på står ju att man inte tål att få det i ögonen men hur är...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: co-SMAD4
·
Hundträning Hej! Är det någon här som möjligtvis kan förklara för mig principen bakom att träna startknappar för ljud, och/eller vad det kallas på...
Svar
12
· Visningar
1 048
Senast: fixi
·
Hästvård Funkar det faktiskt? Vad har ni för erfarenheter av detta? Finns ju massor av företag som pratar om detta, men jag undrar, funkar det...
Svar
17
· Visningar
1 227
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 002
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp