Ungefär vad kostar det i månaden att ha en shettis?

L

Linker

Jag undrar vad det kostar (ca) att ha en shettis. Om man har den inhyrd i ett stall utan ridhus och paddock. Och att shettisen inte ska ridas bara köras och löshoppas m.m! Vad kan det kosta? tacksam för svar :D
 
Sv: Ungefär vad kostar det i månaden att ha en shettis?

Beror ju helt på var du bor, vad hyror ligger på¨i din kommun ungefär. Fråga runt, ring till olika ställen, ibland är det ju varmhyra, ibland kallhyra... tänk bara på övriga kostnader också som ex. veterinär och försäkring. ;)
 
Sv: Ungefär vad kostar det i månaden att ha en shettis?

som Male skrev: det bor helt å hållet var stallet ligger och hu´r mkt du är beredd på att ställa upp. men den stora kostnaden för en så liten häst är nog oftast hyran. de äter ju inte massvis med hö å krafft... lättaste sättet att ta reda på det för dig är helt nekelt att fråga runt på stall inärheten av dig!
 
Sv: Ungefär vad kostar det i månaden att ha en shettis?

Jag betalar 1000:-/mån stallhyra för min shettis inkl hö, halm in- och utsläpp. Foder kostar ca 200:-/mån. Hovslagare 800:- var 8:e vecka. Sedan tillkommer ev veterinärkostnader.
 
Sv: Ungefär vad kostar det i månaden att ha en shettis?

boxplats brukar väl gå på ca 300-500
halm får man räkna me 200kr i månaden
hö ca 150-250 kr i mån
försäkring ca 150-200kr i månaden
kraftfoder ca 100-2ookr i mån
sen tillkommer ju hovslagare var 8:e vecka,samt vac 1g per år .
 
Sv: Ungefär vad kostar det i månaden att ha en shettis?

Hej Allihopa!
Jag är ute efter att få veta vad en shettis kostar i månaden..
Det är ju svårt att veta, men jo så här är det:
Jag läste nyss på en sida att det kostar ca 100:- att sko hästar men här får jag för mig att det står 800:-, snacka om vilseledd?:confused: :) :o
Ha det. /Anna:banana:
 
Sv: Ungefär vad kostar det i månaden att ha en shettis?

De flesta hovslagare tar runt 800-1000 kronor för att sko en häst, så det bör man räkna med.
 
Sv: Ungefär vad kostar det i månaden att ha en shettis?

Okej, men så mycket för att sko en häst? och det gör man varannan månad, så man skulle kunna säga 400 per månad då eller? och vad kostar veterinärbesök?
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 070
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
940
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 953
Senast: tuaphua
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 389
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp