Upp och ner

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt humör svänger en hel del numera och jag kan mest sitta på läktaren och se på när det händer. Igår kände jag mig ganska okej. Jag hittade lite på nätet att distrahera mig med. Jag blev också ganska uttråkad av det vilket kändes bra. Sen sov jag bra. Men nu på morgonen känns det åter inget vidare. Tankarna mal och hela mitt liv spelas upp i huvudet på mig.

Jag har en bok som är bra. The Sedona Method heter den. Den handlar om att hantera känslor och jag har haft en del nytta av boken. Men jag har aldrig orkat läsa igenom alla kapitel. Det där med att läsa tycker jag ju är ganska ansträngande. Dessutom är boken på engelska vilket ökar svårighetsgraden. Sen tycker jag det är svårt att göra övningarna på egen hand. Det hade underlättat med någon som guidar.

Så egentligen har jag redan ett verktyg jag skulle kunna ha nytta av, men som är svårt för mig att använda.

Det är snart 3 veckor sedan senaste bedömningssamtalet hos psykologen. Den här väntan är inte kul.
 

I fredags trodde jag det skulle vara möjligt att gå upp i arbetstid. Nu tvivlar jag. En bra dag orkar jag förmodligen betydligt mer. En dålig dag - troligen inte. Och ska jag verkligen använda allt eventuellt energiöverskott till arbete för att sedan gå ner mig en dålig dag?
 
Nej. :) Fortsätt på 25% ett tag till, är mitt råd.
Det kanske är bäst.

Jag är så van att pusha på. Att inte orka är för veklingar. Andra har det värre än jag och de orkar ju. Så det är väl bara att ta sig i kragen.

Det är lite så jag tänker.
 
Det kanske är bäst.

Jag är så van att pusha på. Att inte orka är för veklingar. Andra har det värre än jag och de orkar ju. Så det är väl bara att ta sig i kragen.

Det är lite så jag tänker.

Just nu är det nog inte bra att pressa.
Tror 25% kan vara bra iaf ett tag till.
/en som gör likadant själv men lättare ser när andra gör ”fel”
 
Just nu är det nog inte bra att pressa.
Tror 25% kan vara bra iaf ett tag till.
/en som gör likadant själv men lättare ser när andra gör ”fel”
Förmodligen är det så. Ändå känner jag mig som en lat simulant.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 377
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 302
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 445
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp