"Upp som en sol och ned som en pannkaka"

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så kändes det efter gårdagens ridlektion. Var på väg vända när jag såg jag var uppsatt på tant Nina (förstår inte varför när M verkligen vill jag ska rida dressyren på söndag?)
När det sen var galopparbete på volt ????? som stod på lektionen, hej hopp var roligt.

Känslan var ok när lektionen börja, hon gick både få i rätt gångart och att svänga där jag ville. Första varvet i övningen gick kanon, sen tyckte tant att vi gjort det här så det räcker nu. Försökte bli bestämd och nästan lite arg på henne men började bara asgarva i ren frustation. Sen gick det ju inte rida alls :cool:
Sen att jag hade sån jävla träningsvärk i låren och ja överallt gjorde inte saken lättare. Det gick inte jättebra för gruppen överlag, tror den här övningen var i svåraste laget.

Lite positivt från gårdagen, jag orkade utan problem lyfta upp sadeln på översta hängaren. Gymträningen ger resultat. Samt att mina ben är lika långa igen efter behandlingen :bump:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är inne på första semesterveckan av fyra, och jag känner mig mest förvirrad. Det handlar om en jagande känsla av att det finns så...
Svar
0
· Visningar
824
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 033
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 202
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
879
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp