Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan väl skriva lite mer då :p
Pratade precis med dårarnas uppfödare, mycket prat inför den stora vinthundshelg som är i Strömsholm snart. Förvånansvärt nog så har de förlängt anmälningstiden till utställningarna till den 19e (i övermorgon alltså).

Jag ska troligen till utställningen för att hjälpa en vän att visa hundar, domaren ena dagen skulle kunna gilla Ebrah (engelsk domare, de brukar vara konservativa och vilja ha salukis som ser ut "som de alltid gjort"). Sååå nu funderar jag på om jag ska anmäla trots allt.

Jag gillar inte utställningar och allt om hur det påverkar aveln. Jag spyr på facebookinlägg om utställningsresultat och somnar när folk berättar om sådant. MEN Ebrah är jäkligt tjusig och någonstans har jag en tanke om att det ju kan vara bra för domare att få se den modellen på saluki också.

Beslutsångest. Anmäler jag så kommer det kännas som slöseri med pengar. Anmäler jag inte så kommer jag bli sur över att domaren inte fått se en så fin tok som Ebrah :angel:
 
Jag kan väl skriva lite mer då :p
Pratade precis med dårarnas uppfödare, mycket prat inför den stora vinthundshelg som är i Strömsholm snart. Förvånansvärt nog så har de förlängt anmälningstiden till utställningarna till den 19e (i övermorgon alltså).

Jag ska troligen till utställningen för att hjälpa en vän att visa hundar, domaren ena dagen skulle kunna gilla Ebrah (engelsk domare, de brukar vara konservativa och vilja ha salukis som ser ut "som de alltid gjort"). Sååå nu funderar jag på om jag ska anmäla trots allt.

Jag gillar inte utställningar och allt om hur det påverkar aveln. Jag spyr på facebookinlägg om utställningsresultat och somnar när folk berättar om sådant. MEN Ebrah är jäkligt tjusig och någonstans har jag en tanke om att det ju kan vara bra för domare att få se den modellen på saluki också.

Beslutsångest. Anmäler jag så kommer det kännas som slöseri med pengar. Anmäler jag inte så kommer jag bli sur över att domaren inte fått se en så fin tok som Ebrah :angel:
Anmäl :D
 
Anmäl. Har ju själv inga hundar vars typ går hem på utställningar men det är ändå kul att testa och få ett omdömme.
Se hur det gick för Criga på My dog. Plötsligt händer det :)
 
Jag och Floyd fick till en träning idag i renoveringskaoset. Vilken hund jag har, jag kunde inte blivit mer nöjd med den här labradåren :love:
Ladda och Otis får främst fysisk stimulans nu, det börjar bli dags att ladda upp inför jaktsäsongen :) bara 76 dagar till första oktober nu :D
 
Sitter här hemma och känner mig jättenervös.. Evie, vår GSD är hos veterinären idag och för att bli röntgad. Hon har haltat lite på vänster bakben nu i någon vecka, det blir lite bättre sen sämre igen efter för mycket lek eller långpromenad. Först trodde jag det var en sträckt muskel, men de senaste dagarna har hon inte velat hoppa in och ut ut bilen och hon har haft känns ganska stel precis efter att hon vaknat.
Så, igår åkte vi till vet som då sa att han trodde det kunde vara en korsbandsskada :( Så, därmed röntgen idag där dom också ska se hur höfterna ser ut, och han ska känna ordentligt på knäet medan hon är sövd.
Hoppas hoppas hoppas på en sträckt muskel forfarande.
Har ingen erfarenhet av sånt här, så det känns svårt att veta vad jag ska fråga i eftermiddag när vi pratar med veterinären.
 
Jag tappar hoppet om corgi-communityt med jämna mellanrum. Ibland vill jag bara skita i det och byta ras, till en riktig brukshund, så att man slipper ändlösa diskussioner om hur mycket aktivitet en corgi faktiskt behöver och slippa sura miner från uppfödare för att man själv avråder från cardigan till någon som bodde i lägenhet och bara ville promenera lite.

Visste ni förresten att corgis går sönder om de går i en trappa innan den magiska åldern 1 år? Spelar ingen roll om en veterinär går in i tråden och menar att så inte är fallet. Uppfödarna har minsann rätt.

Jag har numera full förståelse för att min egen uppfödare och hanhundsägare aldrig skriver i gruppen längre.

:banghead: :arghh:
 
Jag har spenderat timmar och timmar med att fippla med mitt nya modem. Bor tillfälligt i en husvagn på landet. Har snackat med kundtjänst om en datormus som inte fungerar korrekt...
Då ser jag Lollo, min lillasyster, komma upp från sjöstugan och Tinja blir såklart nyfiken. Tänker att jag kan ju öppna fönstret så hon får titta ut..

Utan tvekan slänger hon sig ut genom fönstret på husvagnen för att hälsa gomorron! :nailbiting: Himla knasräv. Dammsugaren är minsann obehaglig, men att kasta sig ut för en altan på nästan 2 meters höjd eller ut genom ett pyttefönster, det är inga problem :rofl:
 
Men alltså. Jag vill ha en italiensk vinthund! :love: Helst NU, men jag vill verkligen inte ha tre hundar på en gång. Men jag tror helt ärligt att det kommer att bli rasen på nästa hund...

/ Älskar mina galna terriers, men för tillfället är de lite väl galna och så sura och vresiga mot varandra. :wtf:
 
Håller på att äta upp mitt hår. Fotade lite bröllopsbilder för skojs skull åt våra vänner. Tänkte att jag skulle redigera dem nu och vet inte alls varför jag fick för mig att göra det här. Hade såå mycket hellre varit ute och lagt spår till fluffet, men istället sitter jag här och svär. :mad:
 
Men alltså. Jag vill ha en italiensk vinthund! :love: Helst NU, men jag vill verkligen inte ha tre hundar på en gång. Men jag tror helt ärligt att det kommer att bli rasen på nästa hund...

/ Älskar mina galna terriers, men för tillfället är de lite väl galna och så sura och vresiga mot varandra. :wtf:
Alla behöver en italienare!
 
Fridolf och jag har varit och vallat in en djurbesättning nu på kvällen. Alltid lika fantastiskt att se hur hunden jobbar psykologiskt för att visa djuren att den inte är ett hot men heller inte går att köra över. Så länge baggarna nosade nyfiket fick de komma nära och titta, men så fort de började antyda hot fick de ett nyp i näsan. Tog några minuter så hade alla lärt sig att hunden inte är farlig (de behöver inte fly) men att det är lättast att bara vända och gå när den kommer.

20155941_10154942080148666_5202075180185427715_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 563
Senast: orkide
·
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
175 360
Senast: Valle
·
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
690
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp