Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu är jag allmänt trött på semestern, har aldrig förr känt mig så rastlös som nu. Det är skittrist utan hund, även om föräldrarnas Jamie finns att låna vid behov. Problemet är ju att han är inte Riley, och just nu saknar jag honom så mycket att det gör ont. Han var ingen dans på rosor, men stundvis önskar man att han kunde komma tillbaka och vara mirakulöst bra, men det funkar ju inte så.

Nä, om semestern skulle kunna ta slut typ, nu, och jag kunde få en valp i knäet typ igår, så hade det varit bra.
 
På väg till en tollaruppfödares sommarstuga för att träffa henne och hundarna där. Passade bra då jag har semester och hennes sommarstuga ligger något nämre mig än där hon annars bor.

Hon ska para nu ganska snart, men det är inte därför jag ska dit. Ska bara dit för att prata och träffa tollare. För att få reda lite mer på om rasen kan vara något för mig eller om jag tar mig rejält med vatten över huvudet. :angel::nailbiting:

Edit:

Kom på nyss att jag kommer vara ganska nära @Voff :D
Va? Här? Var?
 
Å då tror jag att jag vet vilken uppfödare det är!

Jaså, vad vet du menar om dem? Skulle du rekommendera?

Hundarna hade varit ute och simmat ganska länge idag, så det var göörtrötta när jag var där. Men så behagliga, obrydda trots att det från ingenstans sköts ett skott (riktigt passande för mig som var där):D
 
Då var gallringen över bland intressenterna för Calibra.
Minns ni att jag nämnde att vi hade ett par här på besök som sökte uppfödare/valp inför framtiden och som kändes så himla bra?

Valp passade inte i deras liv just nu, men vuxen hund gör (de har en äldre) och de föll pladask för Calibra.

Hon åker inte långt. Bara 40 min bort. Erfarenhet finns av rasen, träning och tävling. De har redan varit här igen och igår bestämde vi oss för att de kändes rätt.
Så i mitten av Augusti flyttar min vovva, först på prov. Jag kommer sakna henne galet mycket men det känns helrätt. Och de var ute efter en uppfödare att ha nära kontakt med för träning osv och ville därför ha en uppfödare inte allt för långt bort så detta blir nog bra :)

Men så skumt att bara ha 3 hundar!!!:crazy:
 
Tur..vet inte hur deras Mallar och Tollare är men Schäfrarna saknar en hel del arbetslust...;)

Den senaste kullen (tror jag) av tollare de har också där har tiken de avlade på 5:a på skott. Sedan har jag inte försökt undersöka dem mycket mer. De apporterar eller tränar inte jakten heller med sina tollare som jag förstår så det går liksom bort.:angel:
 
På väg till en tollaruppfödares sommarstuga för att träffa henne och hundarna där. Passade bra då jag har semester och hennes sommarstuga ligger något nämre mig än där hon annars bor.

Hon ska para nu ganska snart, men det är inte därför jag ska dit. Ska bara dit för att prata och träffa tollare. För att få reda lite mer på om rasen kan vara något för mig eller om jag tar mig rejält med vatten över huvudet. :angel::nailbiting:

Edit:

Kom på nyss att jag kommer vara ganska nära @Voff :D
Veeem vill veta?? :D
 
Jaså, vad vet du menar om dem? Skulle du rekommendera?

Hundarna hade varit ute och simmat ganska länge idag, så det var göörtrötta när jag var där. Men så behagliga, obrydda trots att det från ingenstans sköts ett skott (riktigt passande för mig som var där):D
Absolut, har bara positivt att säga! Tränar väldigt mkt med tiken som är mor till sista kullen. Mycket hund såklart men trevliga och stabila om de får jobba! Å då gillar jag inte ens tollare egentligen :p
 
Precis! :)
Har träffat Tya också och även hon är trevlig, mycket hund men en av de bättre tollarna jag träffat. Hanen har jag ingen koll på, så vet egentligen ingenting alls om honom.

Är du intresserad av valp ur den kombon?
 
Precis! :)
Har träffat Tya också och även hon är trevlig, mycket hund men en av de bättre tollarna jag träffat. Hanen har jag ingen koll på, så vet egentligen ingenting alls om honom.

Är du intresserad av valp ur den kombon?

Egentligen för tidigt för mig, men sablans alltså! Alla som har träffat Tya och hanen verkar tala så gott om dem. Tya var väldigt trevlig (om än mycket trött efter lång badtur) när jag var där nu. Verkar faktiskt vara en trevlig parning och uppfödaren var toppen. Min oro är väl att jag inte ska räcka till. Hon tränar (alltså ordentlig träning) sina ca 5 dagar i veckan. Hon menade också att "hunden måste ju klara en vilodag". Vilket jag tycker är självklart att en hund ska klara flera vilodagar om så, men för henne lät det som att 1-2 vilodagar är väldigt mycket.

Blir ju nojig att jag tar vatten över huvudet bara för att jag kollar efter aktiv hund som jag ska använda främst för apportering och lydnad.
 
Den senaste kullen (tror jag) av tollare de har också där har tiken de avlade på 5:a på skott. Sedan har jag inte försökt undersöka dem mycket mer. De apporterar eller tränar inte jakten heller med sina tollare som jag förstår så det går liksom bort.:angel:

Så trist. Den kenneln hade mycket fina hundar en gång i tiden. Men schäfrarna har gått utför. Tydligen är det samma slarvtänk med Tollarna. Mallar har jag bara träffat två därifrån. De var köpta för väktartjänst men föll på L-testen.
 
Så trist. Den kenneln hade mycket fina hundar en gång i tiden. Men schäfrarna har gått utför. Tydligen är det samma slarvtänk med Tollarna. Mallar har jag bara träffat två därifrån. De var köpta för väktartjänst men föll på L-testen.

Har också uppfattat att de haft riktigt bra rykte i tollarvärlden, så jag blev så förvånad av aveln på 5:an. Kanske har de någon förklaring, men det känns ändå konstigt. Ska jag dock ha tollare så blir det från en uppfödare som satsar på jakten så att jag kan få stöttning i det. :)
 
Idag verkar vara dagen när Lilla Edet invarderas av Bukefalister :D

Jag och Svansson har också varit i krokarna för att bada med @bumpo när vi ändå åkte hemåt från Dalsland.

Svansson var i typ fyra dagar varit ett monster utan hörsel så fort någon tänkt tanken på M-A-T eller tja, allt som går att räkna till kategorin "ätbart" :grin: Han gar dessutom snarkar och tagit upp hela min sida av sängen eftersom han inte kunde sova i skarven mellan madrasserna (han är ju han vid att sova mitt i dubbelsängen). Tur han är söt! Och att vi äntligen är hemma igen så vi inte behöver flänga runt, då är livet med Svansson ändå som bäst!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 578
Senast: orkide
·
  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
177 205
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
692
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 250
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp