Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bestäm du, tycker jag. Ha det nöjet, liksom. :D För egen del tycker jag det är kul att se vad uppfödaren har hittat på. (Sen bestämmer jag ändå hemmanamn själv, utan att bry mig om stamtavlenamnet om det inte intresserar mig.) Men machafuko har en poäng såklart, om uppfödaren skulle önska att hunden kallas hemma vad den heter i stamtavlan.

Vad folk kallar sin hund struntar jag lite i, det tenderar ju ändå att bli en massa skumma smeknamn.(Säger hon vars Frodo kallas "Struten").

Med tanke på hur långa listorna är så behöver jag nog tre-fyra kullar till :rofl:
 
Vad folk kallar sin hund struntar jag lite i, det tenderar ju ändå att bli en massa skumma smeknamn.(Säger hon vars Frodo kallas "Struten").

Med tanke på hur långa listorna är så behöver jag nog tre-fyra kullar till :rofl:

När jag tänker efter "obryr" jag mig inte direkt i stamtavlenamnen, de är ytterligare en del av hunden liksom. Med ena katten och ena hunden gillar jag stamtavlenamnen jättemycket. Med andra hunden och andra katten tycker jag inte de är lika kul, men då vet jag att de har ett tema och är en del av det, och så är det kul ändå.

Ja, har du så många namn kan det ju vara skönt med fler som hjälper till med besluten! :D För vi ska väl inte önska en HUR stor kull som helst nu. ;)
 
När jag tänker efter "obryr" jag mig inte direkt i stamtavlenamnen, de är ytterligare en del av hunden liksom. Med ena katten och ena hunden gillar jag stamtavlenamnen jättemycket. Med andra hunden och andra katten tycker jag inte de är lika kul, men då vet jag att de har ett tema och är en del av det, och så är det kul ändå.

Ja, har du så många namn kan det ju vara skönt med fler som hjälper till med besluten! :D För vi ska väl inte önska en HUR stor kull som helst nu. ;)
Fast den strandade knubbsälen ser väldigt stor ut. 7 hanar o 5 tikar?
 
Hundskrutten letar jordhål ute men inga andra direkta tecken på att förlossning är på G. Tempen varierar mellan 37,3 och 38 grader (tar den morgon-middag-kväll).

Hon vill INTE att jag går ifrån henne och med tanke på jordhåleletandet vill jag inte ha henne lös ute obevakad, så jag sitter inne och har ganska tråkigt... (men utan att få det viktiga kontorsjobbet gjort, så klart... vadå fakturera?).

Har två långa listor med OK namn, frågan är nu: Ge valpköparna listorna och låta dem komma med önskemål/välja, eller envåldigt besluta vad småglinen ska heta? ;)

Nu vet jag ju inte vilken typ av namn det är, men om det är namn som är fina och går att använda som "hemma-namn" hade iaf jag verkligen velat ha åtminstone önskemål om namnet om jag varit valpköpare. Jag vägrar dock kalla mina hundar för annat än stamtavlenamnet om det är möjligt, och som tur är så är mååånga salukiägare som mig, vilket gör att det är lätt att hålla koll på vilka hundar folk pratar om hela tiden :D
 
Billy tycker om mig igen!
Han har varit lite avvaktande och sur på mig i flera veckor. Men igår tränade vi agility för första gången på aslänge (pga jag är höggravid som fan) och nu är jag på hans favoritlista igen. Fina Brun!

(Billy är min lagkompis och tävlingshund, och jag älskar honom förtvivlat mycket - men på hemmaplan väljer han alltid, alltid husse, så vi får jobba lite med vårt teamwork emellanåt.)
 
Billy tycker om mig igen!
Han har varit lite avvaktande och sur på mig i flera veckor. Men igår tränade vi agility för första gången på aslänge (pga jag är höggravid som fan) och nu är jag på hans favoritlista igen. Fina Brun!

(Billy är min lagkompis och tävlingshund, och jag älskar honom förtvivlat mycket - men på hemmaplan väljer han alltid, alltid husse, så vi får jobba lite med vårt teamwork emellanåt.)
När ska du ploppa ut är det tänkt? Kanske dags för oss att åka på bollkurs :idea:
 
Hundskrutten letar jordhål ute men inga andra direkta tecken på att förlossning är på G. Tempen varierar mellan 37,3 och 38 grader (tar den morgon-middag-kväll).

Hon vill INTE att jag går ifrån henne och med tanke på jordhåleletandet vill jag inte ha henne lös ute obevakad, så jag sitter inne och har ganska tråkigt... (men utan att få det viktiga kontorsjobbet gjort, så klart... vadå fakturera?).

Har två långa listor med OK namn, frågan är nu: Ge valpköparna listorna och låta dem komma med önskemål/välja, eller envåldigt besluta vad småglinen ska heta? ;)

Bestäm själv. Det är ju halva nöjet!!! :D
 
Doktorn ringde, de hade fått ett återbud så jag får göra utredningen (som jag måste för att få besked om bilkörning) imorgon om jag vill. Måste fixa skjuts och hundvakt. Och mamma svarar inte i telefon. Galen!
 
Knappt en vecka kvar till första andjakten :D Är så taggad!! Ladda kommer få göra the heavy work, Floyd får sitta i bilen under skjutandet och sedan få komma ut och efterapportera. Tror det kan bli bra som första större jakt. Kommer eventuellt att stå som skytt i nån såt, om det fungerar med de andra apportörerna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 567
Senast: orkide
·
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
176 126
Senast: MJLee
·
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
691
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp