Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns två annonser på frallor i min närhet. Den ena säger att de har stamtavla (från England :cautious:) är 5 månader (2 valpar), den andra säger inget om stamtavla men de är födda i början av maj. 12000 respektive 11000 kr.
Luktar smuggelvalpar lång väg för mig :(.

Tillägg: fick svar från den ena i alla fall att de är importerade (de födda i maj). Känns dock inte seriöst för mig, men förhoppningsvis är det nån som tänkt köpa som reagerar och tänker om.
 
Jag blev uppenbarligen besatt av någon sorta demon på morgonpromenaden då jag började jogga(!) mitt i allt. Bara typ 300 m innan ansträngningsastman gjorde sig påmind, men ändå!
Inga knän som gjorde ont, inget smalben som värkte, inga höfter som halvt låste sig, utan bara astman! I'd call that a win :D
 
Det finns två annonser på frallor i min närhet. Den ena säger att de har stamtavla (från England :cautious:) är 5 månader (2 valpar), den andra säger inget om stamtavla men de är födda i början av maj. 12000 respektive 11000 kr.
Luktar smuggelvalpar lång väg för mig :(.

Tillägg: fick svar från den ena i alla fall att de är importerade (de födda i maj). Känns dock inte seriöst för mig, men förhoppningsvis är det nån som tänkt köpa som reagerar och tänker om.
Början på maj? Då kom dom till Sverige typ idag eller igår.
 
Många har frågat mig nu om jag inte kan skriva en artikel om Aysu och hennes benbrott, rehab osv så att det kan publiceras i rasklubbens tidning.

Idag har jag gått runt och funderat på hur jag skulle kunna skriva den, men som alltid flyter tankarna iväg åt tusen olika håll och just nu känns det mer som om jag skulle kunna skriva en bok om min lilla fantastiska saluki... Undrar om någon i framtiden skulle vilja läsa en bok om Aysu :p Skriva kommer jag nog göra ändå, för min egen skull. Det finns så mycket som behöver bli skrivet någonstans.
 
Funderar på om jag ska byta bil eller inte. Det är inget fel egentligen på den bilen jag har förutom att den är rätt hög att hoppa i och ur för Minns del. Skulle inte tacka nej till lite mer lastutrymme men det är egentligen inget jag behöver. Jag tycker mest att det är roligt att byta bil och har nu haft min nuvarande i 2 år. Den var begagnad när jag köpte den och byter jag bil så blir det en begagnad det också. Har för närvarande en Skoda Yeti och funderar på att byta till en Caddy life.
 
Ja dom kan inte ha varit här mer än någon dag lagligt.
Det finns en annons till på 2 st 5-månaders frallor. Skulle gissa att det är samma ägare, bara det att i den annons jag såg idag (de födda i maj) så står det "hjälper till att annonsera åt en vän".
Tog en skärmdump på annonsen ifall att...Kanske inte är smugglade, men luktar valpfabrik lång väg.
 
Det finns en annons till på 2 st 5-månaders frallor. Skulle gissa att det är samma ägare, bara det att i den annons jag såg idag (de födda i maj) så står det "hjälper till att annonsera åt en vän".
Tog en skärmdump på annonsen ifall att...Kanske inte är smugglade, men luktar valpfabrik lång väg.

Fast är dom redan 5 mån så är dom nog intagna lagligt och ev med stamtavla,jag kommer sätta ut en 4 mån i slutet av sep då det kommer in 3st,en ska till en valpköpare till mig,en till mig och en till salu.Och dom är hem kennel uppfödda.
 
Vi är hos vänner och hjälper till med eldragning. Tittar ut genom fönstret och ser att dumskallarna till sambo och vän inte stängt grinden, och ytterdörren är öppen! :rage:

Springer ett par varv runt huset och ropar efter Lasse. Han finns ingenstans. Ber en stilla bön att han tagit hållet åt skogen och inte åt 70-vägen som ligger 20 meter från huset. Hör en bil komma och tittar åt vägen en gång till - och där står han, i vägrenen.

Tack gode gud för fungerande inkallning.
Tack. Gode. Gud.
 
Vi är hos vänner och hjälper till med eldragning. Tittar ut genom fönstret och ser att dumskallarna till sambo och vän inte stängt grinden, och ytterdörren är öppen! :rage:

Springer ett par varv runt huset och ropar efter Lasse. Han finns ingenstans. Ber en stilla bön att han tagit hållet åt skogen och inte åt 70-vägen som ligger 20 meter från huset. Hör en bil komma och tittar åt vägen en gång till - och där står han, i vägrenen.

Tack gode gud för fungerande inkallning.
Tack. Gode. Gud.
:nailbiting: Dom där sekunderna innan alltså. Tur det gick bra.
 
Hm! Mycket tankar efter kvällens träning med Floyd.
Vi har ju haft lite "strul" (inom citationstecken eftersom det inte egentligen varit något problem) med att han rundar mig med dummiesarna i avlämningarna. Detta har blivit mycket bättre, men har utvecklats till att jag fångar dummien lite på vägen när han är på väg in, vilket så klart inte är så snyggt. Eftersom han inte försöker smita förbi utan springer förbi pga att han sänker hastigheten för sent, så har jag liksom inte brytt mig så mycket och slarvat med noggrannheten. Det har funkat ändå, det har blivit lite bättre för varje gång och eftersom han verkar vara på väg att komma in i någon form av könsmognad så har jag tyckt att det kan vänta.
Idag tränade vi med det vanliga gänget, och de tyckte att det var dags att ta tag i det här nu - vilket jag inte höll med om. Känner att jag blev lite tjurig och motvalls, men jag är inte sugen på att ta så mycket i honom som de gör i sina hundar, särskilt inte när jag känner att jag inte behöver det :cautious: Han är ju en mjukis liksom. Jag vill inte ha en labbe som står och tvekar på ett "ut" för att den inte vet om den vågar gå, eller stannar upp efter 30m på en linje och vänder sig om och frågar sin förare eftersom den är för hårt styrd. Det ser man för ofta.
Sååå, det blev lite lustig stämning.
Jag tog fram en boll för att locka honom till mina händer, vilket fungerade, men då släppte han dummien någon gång och då tyckte de att det var katastrof. Suuuck. Ibland är det inte lätt att träna, inte ens med folk man i vanliga fall gillar att träna med!

Nu ska jag nöta avlämningar så att de är perfekta till nästa vecka :p

Ladda fick också apportera lite, hon skötte sig fint :heart Lilla wachteltokan. Hon lär jaga lite på egen tass på tisdag, men det må väl vara hänt :D
 
Bobber the yard watcher! :up::laugh:
Hundarn är ute och ränner i trädgården när jag hör hur han plötsligt börjar skälla helt hysteriskt. Jag går ut och kallar och hör hur någon kör nerför vår grusväg i en jäkla fart. Bilen borta när jag kom dit men såg hundspåren som cirklar en bil i gruset :bump: Dem kommer nog inte komma tillbaka vilka det än var :D

För att förklara: Vanligtvis när någon kommer som vill träffa oss så kör dem in på innergården fram till huset. Så vem det än var ville nog eg inte att vi skulle se dem!
 
Vi är hos vänner och hjälper till med eldragning. Tittar ut genom fönstret och ser att dumskallarna till sambo och vän inte stängt grinden, och ytterdörren är öppen! :rage:

Springer ett par varv runt huset och ropar efter Lasse. Han finns ingenstans. Ber en stilla bön att han tagit hållet åt skogen och inte åt 70-vägen som ligger 20 meter från huset. Hör en bil komma och tittar åt vägen en gång till - och där står han, i vägrenen.

Tack gode gud för fungerande inkallning.
Tack. Gode. Gud.
Fysjutton så läskigt! Tur att allt gick bra!
 
Bobber the yard watcher! :up::laugh:
Hundarn är ute och ränner i trädgården när jag hör hur han plötsligt börjar skälla helt hysteriskt. Jag går ut och kallar och hör hur någon kör nerför vår grusväg i en jäkla fart. Bilen borta när jag kom dit men såg hundspåren som cirklar en bil i gruset :bump: Dem kommer nog inte komma tillbaka vilka det än var :D

För att förklara: Vanligtvis när någon kommer som vill träffa oss så kör dem in på innergården fram till huset. Så vem det än var ville nog eg inte att vi skulle se dem!
:banana::banana: Bobber! Buss på dom!
 
Slutar aldrig att förvånas över hur folk agerar med sina hundar..

Var ute på en långrunda i skogen. Går i sakta mak och bakom mig ser jag att det kommer en man och kvinna med valp gåendes snabbt. Jag ropar då givetvis in mina som kommer och paret forsätter gå snabbt mot oss. Jag hinner precis få på Gripa kopplet och fiskar upp Ninja i famnen för jag hinner inte ens trä på henne retrieverkopplet :crazy: Viggo blir kvar ståendes på stigen då jag kliver ut i det högre gräset och jag hinner inte "tvinga" med mig honom (han kan behöva ett par tjatkommandon då han hatar blött gräs) innan dom går om oss. Alltså, hur tänker folk? Dom gick förbi Viggo på knappt 1 dm avstånd och jag står typ 1 m ifrån..

Alla skötte sig som tur var exemplariskt och jag är extra stolt över Gripa som inte varit så mycket kring andra okända hundar och hundmöten och där jag alltid innan fiskat upp bollen att distrahera med som hon får när hundekipaget passerat. Hon satt/stod helt lugnt på löst koppel bredvid mig och när hon visade lite intresse mot den passerande hunden räckte det att jag sa hennes namn lågt för att hon skulle få fullt fokus igen:love:

Viggo är jag såklart också stolt över som inte hälsade eller blev allt för osäker. Även om jag såg att han blev lite förvirrad och lätt osäker..

Men alltså, hur tänker folk? Är dom inte alls rädda om sina hundar? :confused:
Jag kom mig inte för att säga något för jag blev ärligt talat både förvånad och hade fullt upp att samla ihop alla djur, koppel och inte snubbla över trädrötterna i gräskanten..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 577
Senast: orkide
·
  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
177 150
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
692
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp