Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag verkar vara dagen när Lilla Edet invarderas av Bukefalister :D

Jag och Svansson har också varit i krokarna för att bada med @bumpo när vi ändå åkte hemåt från Dalsland.

Svansson var i typ fyra dagar varit ett monster utan hörsel så fort någon tänkt tanken på M-A-T eller tja, allt som går att räkna till kategorin "ätbart" :grin: Han gar dessutom snarkar och tagit upp hela min sida av sängen eftersom han inte kunde sova i skarven mellan madrasserna (han är ju han vid att sova mitt i dubbelsängen). Tur han är söt! Och att vi äntligen är hemma igen så vi inte behöver flänga runt, då är livet med Svansson ändå som bäst!
Meeeen....inte heller ni kom förbi!! :eek:
 
Du får styra upp en Lilla Edet-träff :rofl::D

Här är gubb och barnfritt hela nästa vecka :up:
Dock jobbar jag men slutar 12:00 på fredag och är ledig hela helgen. Gott om sovplatser finns för den som behöver och hundar som kan vara i hundgård/hundstall stundvis (får turas om med mina) är välkomna.
 
Här är gubb och barnfritt hela nästa vecka :up:
Dock jobbar jag men slutar 12:00 på fredag och är ledig hela helgen. Gott om sovplatser finns för den som behöver och hundar som kan vara i hundgård/hundstall stundvis (får turas om med mina) är välkomna.

Låter spännande! :D
 
Jag tror inte riktigt någon hos er skulle uppskatta Svanssons ouppfostrade uppenbarelse :o :angel:
Men nästa gång vi har vägarna förbi och det är "sitta kvar i bilen"-väder, då slipper ni inte undan :D

Ouppfostrade...herregud, vi har Jarla!!!
Hunden man enbart får skämmas över. I dag avstod vi att åka till en glesbefolkad strand och valde en öde skitsvik med dy och vass för vi ides inte ha henne bland folk :D
 
:bump::bump::bump::bump::bump::bump: 13-14 augusti tävlar Fridolf och jag kvarts -SM i vallning!!! På samma tävlingsplats som vi vann en Ik2 i Januari! Jag tror knappt det är sant!!!! Dessutom är Karla utom all tvivel dräktig, och Ale i princip säkrad plats på unghunds-SM. Vilken höst vi har framför oss!!!:bump::bump::bump::bump::bump::bump:
 
:bump::bump::bump::bump::bump::bump: 13-14 augusti tävlar Fridolf och jag kvarts -SM i vallning!!! På samma tävlingsplats som vi vann en Ik2 i Januari! Jag tror knappt det är sant!!!! Dessutom är Karla utom all tvivel dräktig, och Ale i princip säkrad plats på unghunds-SM. Vilken höst vi har framför oss!!!:bump::bump::bump::bump::bump::bump:
Grattis! :):love: Vart går kvarts-SM? :bump:
 
:bump::bump::bump::bump::bump::bump: 13-14 augusti tävlar Fridolf och jag kvarts -SM i vallning!!! På samma tävlingsplats som vi vann en Ik2 i Januari! Jag tror knappt det är sant!!!! Dessutom är Karla utom all tvivel dräktig, och Ale i princip säkrad plats på unghunds-SM. Vilken höst vi har framför oss!!!:bump::bump::bump::bump::bump::bump:
Äh, jag svamlar lite, det var inte där vi vann. Men glad är jag ändå! ;)
 
:bump::bump::bump::bump::bump::bump: 13-14 augusti tävlar Fridolf och jag kvarts -SM i vallning!!! På samma tävlingsplats som vi vann en Ik2 i Januari! Jag tror knappt det är sant!!!! Dessutom är Karla utom all tvivel dräktig, och Ale i princip säkrad plats på unghunds-SM. Vilken höst vi har framför oss!!!:bump::bump::bump::bump::bump::bump:
Fan vad skoj! :bump: :banana: :D
 
:bump::bump::bump::bump::bump::bump: 13-14 augusti tävlar Fridolf och jag kvarts -SM i vallning!!! På samma tävlingsplats som vi vann en Ik2 i Januari! Jag tror knappt det är sant!!!! Dessutom är Karla utom all tvivel dräktig, och Ale i princip säkrad plats på unghunds-SM. Vilken höst vi har framför oss!!!:bump::bump::bump::bump::bump::bump:
Lycka till med både tävlingar och valpar :D :D
 
Egentligen för tidigt för mig, men sablans alltså! Alla som har träffat Tya och hanen verkar tala så gott om dem. Tya var väldigt trevlig (om än mycket trött efter lång badtur) när jag var där nu. Verkar faktiskt vara en trevlig parning och uppfödaren var toppen. Min oro är väl att jag inte ska räcka till. Hon tränar (alltså ordentlig träning) sina ca 5 dagar i veckan. Hon menade också att "hunden måste ju klara en vilodag". Vilket jag tycker är självklart att en hund ska klara flera vilodagar om så, men för henne lät det som att 1-2 vilodagar är väldigt mycket.

Blir ju nojig att jag tar vatten över huvudet bara för att jag kollar efter aktiv hund som jag ska använda främst för apportering och lydnad.
Förstår att hon vill visa på att det krävs en hel del aktivering för den typen av hund. Men ett par vilodagar med bara långpromenader är inga bekymmer. Är du bara beredd på att lägga ner tiden så är det nog inga problem! Dessutom har du ju hjälpen nära om du tar valp därifrån, bara det är mycket värt tycker jag!
 
:bump::bump::bump::bump::bump::bump: 13-14 augusti tävlar Fridolf och jag kvarts -SM i vallning!!! På samma tävlingsplats som vi vann en Ik2 i Januari! Jag tror knappt det är sant!!!! Dessutom är Karla utom all tvivel dräktig, och Ale i princip säkrad plats på unghunds-SM. Vilken höst vi har framför oss!!!:bump::bump::bump::bump::bump::bump:
Fan vad bra ni är! Heja heja! :banana::banana:
 
Usch är så orolig för Ascot. Han ligger inlagd på Albano sen imorse. Vi var och vandrade i helgen och i söndags, någon timme innan vi var tillbaka vid bilarna, skrek han till när han hoppade över en grann som blockerade leden. Kollade igenom ben och tassar men han sa inget och gick sen normalt. När han sen hoppade in i bilen skrek/gnydde han till vilket han även gjorde en gång på vägen hem. Hemresan tog drygt 3 h och han satt nog upp i buren i ca 2 h vilket han inte brukar. Väl hemma såg man tydligt att han hade ont så vi åkte direkt in till vet. De misstänkte nackspärr och gav honom ngt opium, ngt antiflamatoriskt samt sa att han skulle hållas i stillhet. Frånsett måndag förmiddag så var han betydligt bättre under måndagen men igår var han märkbart sämre. Efter samtal med vet fick vi rådet att komma in idag på morgonen. Han gick haltandes med ngt krumbukt rygg i morse :cry:. Vet misstänker diskbrott i nacken men vet inte säkert. Större delen av musklerna runt nacken, skulderbladen mm var/är super spända. Idag har fokus varit att sänka/ta bort smärtan.

Precis talat med sköterskan och hjärta, lungor, slemhinnor mm är bra. Provet för anaplassma gav svaret "ej bekräftat" vilket väl inte säger ngt egentligen om jag har förstått rätt. Men han har en sänka på 125, vill inte kolla uppåt och lyfter inte på benet när han kissar. :cry: Så orolig.
Hoppas ni har fått hjälp och att han är på bättringsvägen. :heart

Hoppas alla skadade/sjuka bukehundar är på bättringsvägen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 547
Senast: orkide
·
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
95 96 97
Svar
1 938
· Visningar
171 330
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
689
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 240
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp