Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
En s
För att man är idiot och egentligen bara skulle ha en hund gjord av tyg?
En sådan här?
732__76334.1477500469.jpg
 
Idag har vi åkt buss. Hunden blir helt till sig när vi ställer oss vid hållplatsen :rofl: Så det har definitivt varit dagens höjdpunkt! Om man bortser från resterna av gårdagens pannkakor. ;)
 
Fortsätter att jaga förståelse för vad som är rätt hund för mig. Imorgon ska jag med ett gäng från en annan tollarkennel och se dem träna. Tollingjaktprovsträning ska bli riktigt pepp på att se och en av tikarna som jag har varit väldigt nyfiken på (de ska ta valpar på henne i framtiden) ska med där. Även hennes far och helbror är med.

Så ska ta min kropp och bege mig ner till Halmstad imorgon... :nailbiting:
 
Tyvärr finns det ju en hel del i Sverige som gör sig omaket att importera såna och sen åka till Norge för att ställa ut. Hur så?

Det svarade lite på min fråga! Förstår bara inte varför man väljer just BC när man har som intresse att ställa ut och inget annat utöver det. Varför inte köpa en annan ras då?

Får man inte alls ställa BC i Sverige förresten?
 
Det svarade lite på min fråga! Förstår bara inte varför man väljer just BC när man har som intresse att ställa ut och inget annat utöver det. Varför inte köpa en annan ras då?

Får man inte alls ställa BC i Sverige förresten?

Det har jag frågat mig många gånger...
 
Det har jag frågat mig många gånger...
Jag har funderat på det mycket inom min egen kategori av ras, då de ändå inte kan bli utställningschampions utan jaktmerit ändå. Men jag tänker att det är ingen större konkurrens (till skillnad från typ pudel, golden eller nån annan större kanske mer lämplig utställningshund) och man kan plocka massa vinnartitlar när det är mindre konkurrens.
 
Det svarade lite på min fråga! Förstår bara inte varför man väljer just BC när man har som intresse att ställa ut och inget annat utöver det. Varför inte köpa en annan ras då?

Får man inte alls ställa BC i Sverige förresten?
Jo på internationella utställningar som den i Ransäter o Stora Stockholm.
 
Schamponerade Tinja i sjön (eller ja, jag säger sjön, men det är ju Östersjön, så det är egentligen hav) idag. Kan ju säga att hon INTE var imponerad. Schamponeringen gick bra, det är ju ändå rätt skönt, men att bli sköljd i sjön..
Hon var ju tvungen att stå rätt långt ut så jag kunde skölja vatten över henne, och till slut stod hon upp på två ben och försökte klättra upp på mig :rofl:

Vatten är ju kul tycker Tinja. På hennes egna villkor :angel:
 
Schamponerade Tinja i sjön (eller ja, jag säger sjön, men det är ju Östersjön, så det är egentligen hav) idag. Kan ju säga att hon INTE var imponerad. Schamponeringen gick bra, det är ju ändå rätt skönt, men att bli sköljd i sjön..
Hon var ju tvungen att stå rätt långt ut så jag kunde skölja vatten över henne, och till slut stod hon upp på två ben och försökte klättra upp på mig :rofl:

Vatten är ju kul tycker Tinja. På hennes egna villkor :angel:

Åh bra tips! Man kan ju faktiskt passa på att schamponera hundarna när man ändå badar dom!
Speciellt fäfern som tar lite mer plats inne :D
 
Åh bra tips! Man kan ju faktiskt passa på att schamponera hundarna när man ändå badar dom!
Speciellt fäfern som tar lite mer plats inne :D
Njae, man ska helst inte skölja av sig tvål i vattendrag. Ska man tvätta sog ute ska man ta upp vatten med hink och hälla över sig, så tvålen iaf filtreras genom marken innan det når vattnet. Många ämnen i tvål och schampon är farligt för vattenlevande organismer.
 
Njae, man ska helst inte skölja av sig tvål i vattendrag. Ska man tvätta sog ute ska man ta upp vatten med hink och hälla över sig, så tvålen iaf filtreras genom marken innan det når vattnet. Många ämnen i tvål och schampon är farligt för vattenlevande organismer.

Så kanske det är! Grummesåpa?

Annars får jag helt enkelt duscha henne inne de få gånger det görs :D har ju inte ens blivit en gång än.
 
Njae, man ska helst inte skölja av sig tvål i vattendrag. Ska man tvätta sog ute ska man ta upp vatten med hink och hälla över sig, så tvålen iaf filtreras genom marken innan det når vattnet. Många ämnen i tvål och schampon är farligt för vattenlevande organismer.
Tvättar hundarna (och oss människor) med schampo (och tvål) speciellt framtaget för att användas i sjöar och hav :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 547
Senast: orkide
·
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
95 96 97
Svar
1 937
· Visningar
171 166
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
689
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 240
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp