Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyss hemkommen från dagens tollingjaktprov. Spännande och kul som alltid, framförallt nu när man börjar lära känna folk och man inte är helt anonym.

Börjar se mer och mer vad för typ av tollare jag gillar, som tur är stämmer det också ganska bra överens med vilka uppfödare jag gillar. Det går väl hand i hand med varandra ibland. Men sen är det ju det där med den personliga kemin med en uppfödare! Som tur var har jag klickat rätt bra med flera. Speciellt bra har jag klickat med två stycken och deras hundar har jag gillat. Nu ska det duschas och förberedas för att åka iväg på kalas. Fullspäckad dag! :)
 
I dag var jag äntligen så pass okej i ryggen att jag kunde gå en vettig promenad. Det fick bli Calibra och Skägget som fick följa med de 8,5 km runt sjön. Mestadels fick Calibra springa lös men ömsom fick hon dra. Blev en del simmande i sjön också och en massa tokspring och Schäferfnatt så nu är hon välmotionerad. Det tog mig 2,5 timme att gå denna sträcka som annars tar max 1 tim 20 min :meh:
Skägget fick hållas kopplad då han mummsar på alla svampar han kommer över, inkl röda med vita prickar på :cautious:

Nu är det tvärdött här i soffan :p
GMYrZNP.jpg

QtkRECb.jpg

JEsBRhr.jpg

DB3XI6d.jpg
 
Puh, vilken dag!
Började morgonen med 3 koppar kaffe pga dåligt utbud på frulle, grejade med hundhallens hemsida och bokningssystemet.
Gick ut till hallen och målade första omgången i entréhallen (typ 20 väggkvadrat). Medan det torkade körde jag en massa eldningsbart skräp från både hundhall och huset, som vi nu äntligen kan elda pga har regnat oavbrutet i tre veckor.
Käkade lunch med mina päron efter det, och fick agera biodlar-letare samt höll på att dö av garv åt pappa som blivit getingstucken när han skulle skjuta in bössan :laugh: elakt att skratta jag veet :D men tänk er själva hur kul det måste sett ut när han först sjasat bort kossorna vid inskjutningsbanan, typ 5 gånger, för att de sedan så fort han gått till skjutstugan går tillbaka och ställer sig framför skjutmålet igen. Sedan när han äntligen fått bort korna och öppnar skjutstugan hinner han inte mer än ställa in bössan förrän ett helt gäng med bålgetingar som byggt bo där inne attackerar honom. Han får springa allt vad han bara kan, med getingarna efter sig. Korna är ju kvar bakom skjutstugan, så när de se hur pappa börjar springa så tycker de att han är superlattjo och börjar springa efter. Så först springer alltså pappa, sedan flyger bålgetingarna och sist i ledet springer korna :D Fick dessutom då leta reda på numret åt den lokala biodlaren åt honom (medan han satt och våndades över sitt getingstick alá mansförkylningssmärta) så att vi skulle kunna hämta bössan, hahaha. Herregud, kaoset.

Efter kaoslunchen tog jag med Ladda och Otis ut i skogen och plockade ohemult med svamp, och efter att ha varit ute med dem i två timmar var det dags för Floyd att träna lite. Han fick svåra markeringar idag, men skötte det fint :up:

När vi kom in från skogen var det precis lagom att måla andra omgången i entréhallen i hundhuset, vilket jag precis har gjort färdigt.
Nu har jag en hel korg med svamp att rensa, sedan ska jag lägga mig på sofflocket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 577
Senast: orkide
·
  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
177 170
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
692
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 250
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp