Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har varit en lång dag för oss. Brihanna och jag har gått långa promenader och har försökt få henne att bli lite mer uppmärksam på mig utomhus. Innan har hon mest kört sitt egna lilla räjs och så har hon otroligt mycket knäck i lurarna så länge det finns något spännande att nosa på. :cool:

Ser fram emot att eventuellt få träffa en blivande hundkompis imorgon, en liten shiba. Hon föredrar uppenbarligen att umgås med större hundar och/eller hundar av spetstyp framför andra typer.
 
Någon som har rekommendationer på bra litteratur? Jag läste nog bara från Valp till stjärna när våra var valpar, men känner mig sugen på att läsa lite fler böcker inför nästa valp. :)
 
Nu har jag skrivit ihop en planering för hur jag ska motionera hundarna den närmsta veckan, samt lite smågrejer fram till påsk. Känns bra att faktiskt ha en plan kring det när det är tävlingar osv att anpassa sig till.

Ska ta och städa ur bilen ordentligt idag, kolla en extra gång att jag har ordning på alla hundarnas papper och förbereda det som går inför nästa helg, så att jag inte behöver göra det när jag är trött efter jobbet eller i sista sekund.

Måste klura lite på vad sjutton hundarna ska få äta också. Har gett färskfoder + mush vaisto senaste tiden, men det finns ju inga färdiga foder som passar mina hundar perfekt :banghead: Ibland önskar jag att jag var mindre petig med de där fyrbeningarna.
 
Någon som har rekommendationer på bra litteratur? Jag läste nog bara från Valp till stjärna när våra var valpar, men känner mig sugen på att läsa lite fler böcker inför nästa valp. :)
Nya Kontaktkontraktet är bra, men den är kanske mer en påminnelse om allt som är bra att veta. Har du läst Canis Klickerträning? Jag bläddrade i den igen häromdagen och jag tycker den är vettig, men så gillar jag böcker med riktiga övningar.
(Oops, uppdaterade lite @Tonto )
 
Ska "bara" packa ihop nybadad hund, trimbord, klippmaskin, skär, olja, skarvsladd, saxar, kammar, kardor, borstar, vattenskål och lilla kameran innan vi strax åker för att spendera hela dagen med en bunt andra bedlisar. :love:
Ska bli så kul att se vilka som kommer. Hoppas verkligen nåt kullsyskon är med!
 
Är så sjukt stressad över kurserna jag ska hålla. Jag avskyr deadlines. Examen är i Maj och jag har planerat in kurserna så att den sista avslutas typ 5:e Maj.

Hade tänkt hålla dem i höstas, men åkte på en tre veckors förkylning som förstörde hela min planering. Under vintern har det inte varit någon idé, eftersom det är mörkt och hemskt och jag måste vara utomhus. Så April är den enda tiden som funkar innan examen.

Dock har jag bara fått tillräckligt med anmälningar till en av kurserna :nailbiting:
Någon som vill hjälpa mig examineras till hundinstruktör genom att gå på en övningskurs i allmänlydnad i Täby?? :arghh:
 
Någon som har rekommendationer på bra litteratur? Jag läste nog bara från Valp till stjärna när våra var valpar, men känner mig sugen på att läsa lite fler böcker inför nästa valp. :)

Jag gillar Svartbergs Bra Relation.
Även Med sikte på 10:an är bra om man gillar lydnad.
De har någon valpbok också men den har jag ingen erfarenhet av.
 
Är så sjukt stressad över kurserna jag ska hålla. Jag avskyr deadlines. Examen är i Maj och jag har planerat in kurserna så att den sista avslutas typ 5:e Maj.

Hade tänkt hålla dem i höstas, men åkte på en tre veckors förkylning som förstörde hela min planering. Under vintern har det inte varit någon idé, eftersom det är mörkt och hemskt och jag måste vara utomhus. Så April är den enda tiden som funkar innan examen.

Dock har jag bara fått tillräckligt med anmälningar till en av kurserna :nailbiting:
Någon som vill hjälpa mig examineras till hundinstruktör genom att gå på en övningskurs i allmänlydnad i Täby?? :arghh:

Japp. När är frågan, eftersom det är bebis på g. Men Täby bör funka om än långt som satan;)
 
Är så sjukt stressad över kurserna jag ska hålla. Jag avskyr deadlines. Examen är i Maj och jag har planerat in kurserna så att den sista avslutas typ 5:e Maj.

Hade tänkt hålla dem i höstas, men åkte på en tre veckors förkylning som förstörde hela min planering. Under vintern har det inte varit någon idé, eftersom det är mörkt och hemskt och jag måste vara utomhus. Så April är den enda tiden som funkar innan examen.

Dock har jag bara fått tillräckligt med anmälningar till en av kurserna :nailbiting:
Någon som vill hjälpa mig examineras till hundinstruktör genom att gå på en övningskurs i allmänlydnad i Täby?? :arghh:
Absolut! Det gör jag och Ascot gärna om vi kan :). Svårigheten för oss är dock att kursen behöver vara senare på dagen, tidigast 19:30 eller på helgen (då när som). Vilka dagar och tider är det?
 
Nu blir jag ju nervös hörrni, en massa bukefalister på min kurs..! :nailbiting: Tänk på att det är en övningskurs, förvänta er inga underverk :o
Jag är jätteglad över att ni vill komma såklart och ni är så välkomna, jag behöver verkligen deltagare! Men lite läskigt är det allt :eek:

De som vill komma får gärna skicka sin mejl till mig i PM, så jag kan skicka ut kurskallelse :p
 
Slappnar i trädgården i värmen. Labben var väldigt duktig på dagens agilityträning, vi övade lite byten och matte behöver nog öva vidare på sin egen koordinationsförmåga :p. Och på att orka springa i det tempo som behövs.
 
Får jag se ett enda "valp sökes!!"-inlägg till så kräks jag. På riktigt.
Do your research, träffa så många hundar och uppfödare som möjligt, välj kennel utefter hur väl det stämmer överens med ens egna värderingar och det man söker, därefter valp (eller helst - låt uppfödaren göra det åt dig).

Hur svårt ska det vara?
Varför ska det alltid vara så himla bråttom?
Som om folk vaknar upp och bara "valp!! NU, har bara tid NU!"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 332
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
689
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 457
Senast: Krumben
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp