Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är fortfarande skriande brist på lamningspersonal Norge. Om du kan tänka dig att gå bredvid och lära några dagar finns det med stor sannolikhet jobb sen. De flesta är i startgroparna med sina lamningar nu. Kan du tänka dig att åka till UK finns ännu mer. Brukar funka fint även om man inte har vallhund.
Det skulle jag absolut kunna tänka mig..! Men kan jag ha med mig hunden ute då eller måste hon sitta inne? Hon kommer ju inte kunna användas som vallhund, men att låta henne vara ensam inne långa dagar känns halvkul?
 
Det är fortfarande skriande brist på lamningspersonal Norge. Om du kan tänka dig att gå bredvid och lära några dagar finns det med stor sannolikhet jobb sen. De flesta är i startgroparna med sina lamningar nu. Kan du tänka dig att åka till UK finns ännu mer. Brukar funka fint även om man inte har vallhund.
Alltså, det där låter superintressant. Hur går man till väga för att hitta ngn gård som skulle vara villig att lära upp en?
 
Alltså, det där låter superintressant. Hur går man till väga för att hitta ngn gård som skulle vara villig att lära upp en?
lättast är nog att hålla kik på platsannonserna och helt enkelt fråga de som söker personal om de har tid att ta in nån som behöver läras upp. Jag ser många annonser på norska och svenska facebooksidor för får- och vallhundsfolk. Tex nsg, sauefolk, vallhundsgruppen osv
 
Jag kan inte uttala mig om mer än att jag inte tror att en oerfaren klarar av yrket. Jag tror inte att man behöver ha erfarenhet av branschen, även om det underlättar enormt att ha någon som kan begreppen, vet vad patienten behöver, vet hur lång tid och hur mycket resurser som krävs etc för att kunna planera och koordinera på ett bra sätt. På min arbetsplats är det absolut inga unga, oerfarna som får den rollen, det skulle bli kaos.

Jag säger absolut inte emot dig och du har helt säkert rätt, men det du säger går ju liksom inte att utläsa ur annonsen. Det står ju noll och ingenting om vilka erfarenheter och färdigheter de letar efter och i min värld betyder det att de kan tänka sig anställa någon som är lite mer grön. Ett djursjukhus är ju dessutom en riktig drömarbetsplats för många så de kan ju inte bli förvånande om folk utan jättemycket erfarenhet söker när de skriver såpass luddiga annonser... Hmm, de kanske får anställa en rekryteringskoordinator som styr upp det hela ;)
 
Höll förresten på att dö pinsamhetsdöden för en liten stund sedan. Vi väntade på bussen och Kosmos blev superbästis med en man som gullade med honom. (Han dubbade Kosmos "världens äldsta valp" och det tror jag stämmer ganska bra...) En kvinna ville också hälsa och vad gör mitt älskade lilla gullefluff med änglavingar? HAN LYFTER PÅ BENET FÖR ATT PINKA PÅ HENNES VÄSKA. Alltså han har ALDRIG försökt något sånt tidigare. Han har markerat inomhus någon enstaka gång men aldrig på människor eller deras grejer. Det var liksom inte ens på kartan. Jag drog undan honom i tid som tur är och jag vet inte om hon uppfattade vad som hände, men jag vad om ursäkt i alla fall och en sekund senare kom bussen så vi skyndade oss iväg... Gaaaah :nailbiting: :arghh: :o
 
Åh, Otis är så galet frustrerad nu när han bara får gå korta koppelpromenader :( Det blir inte bättre av att Ladda började löpa häromdagen.
Igårkväll flög han på Floyd vid matskålarna och i morse flög han på honom i badrummet, till synes helt utan anledning. Floyd är ju världens mjukis, så fort han ser att Otis spänner sig så bara kastar han sig ner på rygg, men det är nästan som att det triggar honom i stället :( Nu så fort Floyd ser honom så bara lägger han sig ner och kryper utmed väggarna typ.
Så klart har vi delat på dem nu, Otis ska inte få en chans att komma åt honom.

Han har visat lite sådana här tendenser tidigare när han varit understimulerad, så jag hoppas verkligen att det ger med sig när han får börja röra sig ordentligt igen, Laddas löp är över och förhoppningsvis så kanske kastreringen kan hjälpa till så småningom med.
 
Höll förresten på att dö pinsamhetsdöden för en liten stund sedan. Vi väntade på bussen och Kosmos blev superbästis med en man som gullade med honom. (Han dubbade Kosmos "världens äldsta valp" och det tror jag stämmer ganska bra...) En kvinna ville också hälsa och vad gör mitt älskade lilla gullefluff med änglavingar? HAN LYFTER PÅ BENET FÖR ATT PINKA PÅ HENNES VÄSKA. Alltså han har ALDRIG försökt något sånt tidigare. Han har markerat inomhus någon enstaka gång men aldrig på människor eller deras grejer. Det var liksom inte ens på kartan. Jag drog undan honom i tid som tur är och jag vet inte om hon uppfattade vad som hände, men jag vad om ursäkt i alla fall och en sekund senare kom bussen så vi skyndade oss iväg... Gaaaah :nailbiting: :arghh: :o
Valpintressenter till uppfödaren hälsar på Lemmy på MyDog. Lemmy kissar på killen. Matte dör. DÖR. :grin:
 
@AraSlei Usch så jobbigt :( Hoppas det löser sig.

Ja, det är riktigt jobbigt :(
Som sagt har Otis visat lite tendenser tidigare när han varit understimulerad, men inte alls på det här sättet. Nu är det som att han låser på Floyd, kan börja morra i andra änden av rummet och när Floyd då kastar sig på rygg så ger sig Otis på honom. Så har han ju aldrig gjort tidigare.
Men förhoppningsvis är det bara resultatet av en vecka med korta koppelpromenader, lite frustration över tratten och Laddas löp. Ska låta honom stå på balansbollen ikväll och även göra i ordning lite rejäl hjärngympa för honom och se om det kan hjälpa.
 
Hahaha åååh förlåt det är ju hysteriskt pinsamhetsroligt, inte att uppleva förstås men jag sitter här i färjeterminalen och fnissar för mig själv (även om jag förstår att du dog - DOG!) :nailbiting: :o :rofl:
Jag kan fnissa lite nu efteråt. :rofl: Men där och då alltså! Ville bara sjunka genom golvet...
 
Valpintressenter till uppfödaren hälsar på Lemmy på MyDog. Lemmy kissar på killen. Matte dör. DÖR. :grin:
Mamma visade stugan på tomten för potentiella hyresgäster. Min dåvarande dobermann ville hälsa på mamman, så hon hukar sig ner, Samson gick ett varv runt henne för att lukta och pinkar henne rätt över ryggen:eek::nailbiting::angel:

Såhär i efterhand borde vi tagit det som ett tecken för jävlar vad jobbig tjej att ha som hyresgäst:wtf:
 
Är det vanligt att hanhundar går fram till andra hanhundar med bestämda steg, inte stannar upp för att nosa eller "hälsa" utan bara direkt höjer benet och pinkar mot den andra hunden? Frågar då min hund råkade ut för detta idag. :wtf:

Roligt sammanträffande att det pratas om pinkande på folk i tråden. Men sådant brukar väl ske efter att hundarna nosat på den stackars måltavlan?
 
Jag säger absolut inte emot dig och du har helt säkert rätt, men det du säger går ju liksom inte att utläsa ur annonsen. Det står ju noll och ingenting om vilka erfarenheter och färdigheter de letar efter och i min värld betyder det att de kan tänka sig anställa någon som är lite mer grön. Ett djursjukhus är ju dessutom en riktig drömarbetsplats för många så de kan ju inte bli förvånande om folk utan jättemycket erfarenhet söker när de skriver såpass luddiga annonser... Hmm, de kanske får anställa en rekryteringskoordinator som styr upp det hela ;)

Jag håller med! Och vidhåller att jag absolut tycker att man ska söka om man anser sig vara rätt för jobbet oavsett erfarenhet. Att söka skadar inte!
 
Höll förresten på att dö pinsamhetsdöden för en liten stund sedan. Vi väntade på bussen och Kosmos blev superbästis med en man som gullade med honom. (Han dubbade Kosmos "världens äldsta valp" och det tror jag stämmer ganska bra...) En kvinna ville också hälsa och vad gör mitt älskade lilla gullefluff med änglavingar? HAN LYFTER PÅ BENET FÖR ATT PINKA PÅ HENNES VÄSKA. Alltså han har ALDRIG försökt något sånt tidigare. Han har markerat inomhus någon enstaka gång men aldrig på människor eller deras grejer. Det var liksom inte ens på kartan. Jag drog undan honom i tid som tur är och jag vet inte om hon uppfattade vad som hände, men jag vad om ursäkt i alla fall och en sekund senare kom bussen så vi skyndade oss iväg... Gaaaah :nailbiting: :arghh: :o
Förlåt men :rofl:
 
Vi gjorde det! I söndags hade jag och Minn vår uppkörning och blev godkända så nu är hon certifierad assistanshund :D
nzgtnnp.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 423
Senast: Krumben
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
764
Senast: Krumben
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 622
Senast: ako
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 722
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp