Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick hundarna en inhägnad tomt att härja på. En dröm som gått i uppfyllelse för mig och de verkar himla nöjda. Ville inte ens gå in :p

Och jag blev ganska paff när hussen meddelade att det minsann promenerade förbi en corgi. Eh va sa jag? Blir lika paff varje gång han nämner någon ras jag inte trodde att han visste att den fanns, än mindre hur de ser ut! :p
 
Tack jag har gnällt på senior om eländet men idag har det äntligen vänt på riktigt så det känns skönt! Men det är lång väg tillbaka och det drar med sig en massa extra problem i och med familjeföretag. Men förhoppningsvis blir det något bra av det i slutändan även om framtiden ser lite osäker ut just nu.

Åh nej, jag har missat det här. Hoppas att det inte är något allvarligt som hänt :(
 
Det är så himla himla trist alltså! För det finns ju bra uppfödare också liksom. Även om vissa är skräp :down:
Vet att @Lena_B har betydligt bättre koll än vad jag har så är det fortfarande en jaktgolden du vill ha så kanske hon har några bra förslag.

Jag har varit borta över helgen och bara skummat igenom den här tråden, så jag hoppas att svaret inte bara blir goddag yxskaft!

Min golden har ju varit skadad med över ett år i rehab och även om hon äntligen börjar komma i form igen kommer jag knappast att våga träna/starta henne på jaktprov så jag har själv letat tikvalp ett bra tag men hittills bara blivit erbjuden hane ur två kullar. Nu har jag dels letat kullar efter hundar med resultat på jaktprov, möjligen är det lättare att hitta "sportavlade" hundar med "bara" lydnads/bruksmeriter, men även där tror jag det är kö på hundar efter väl meriterade föräldrar.

Det finns en eller ett par rätt stora uppfödare som föder upp vad de kallar jaktgolden, och visserligen är det mörka golden men de hundar jag tittat på har inte haft en enda merit i den närmaste släkten, dessutom är det glest med röntgen och MH. Nu är working test inofficiellt, så det är ju möjligt att några trots allt lyckats bra på dessa.

Flera av de kullar jag varit intresserad av är uppfödare som har en meriterad tik men inte har kennel och det kan vara svårt att hitta dessa kullar, i alla fall i tid. Ett tips är att försöka hitta intressanta hanhundar och se om det står något om att de parat tikar.
 
Jag tyckte det var ett vettigt och bra svar @Lena_B
Och det är så tråkigt med din til! Skönt dock att hon börjar komma i form iaf :heart

(Dock tycker jag du ska satsa på en Clumber - det sa rasväljaren var en av de bäst lämpade apportörerna :D)
 
Nej, nu har jag testat och jag ska ha curly, labbe, springer, flatte eller GOLDEN! Gissar att det är mankhöjden under 50 cm som gör att clumbern kommer fram!

Kom på att jag fick ett svar av en uppfödare som satte myror i huvudet på mej. Enligt henne gick det inte att säja ett dugg om mentaliteten hos 8 veckors valpar, t ex om någon i kullen var tuffare, försiktigare, självständigare, mer social osv än kullsyskonen!
 
Åh nej, jag har missat det här. Hoppas att det inte är något allvarligt som hänt :(
Lätt hänt, jag har varken skrivit på instagram eller facebook om det eftersom maken inte vill det, här känner jag mig mer anonym så till vida att det inte är så många som känner maken. Men hans gallstens operation gick på tok och de råkade göra hål på tarmen, något som upptäcktes fem dagar senare när jag körde in honom till akuten igen. Så det blev stor bukoperation med sköljning av buken, tillfällig stomi för att tarmen ska få en chans att läka och igår fick han äntligen börja "äta" näringsdryck och idag skulle han få soppa, nästan sju dagar efter andra operationen. Uppe på det så har jag praktik vilket innebär att jag har varit borta hela dagarna, stannat hos maken på vägen hem någon timme och sen hem och se till att ungarna får mat och kommer iväg på sina aktiviteter. Så huliganen har fått minimalt med tid. :( Men nu är det tre dagar kvar på praktiken, sen är det två dagar nästa vecka jag måste till universitetet och sen är det sommarlov!
 
Lätt hänt, jag har varken skrivit på instagram eller facebook om det eftersom maken inte vill det, här känner jag mig mer anonym så till vida att det inte är så många som känner maken. Men hans gallstens operation gick på tok och de råkade göra hål på tarmen, något som upptäcktes fem dagar senare när jag körde in honom till akuten igen. Så det blev stor bukoperation med sköljning av buken, tillfällig stomi för att tarmen ska få en chans att läka och igår fick han äntligen börja "äta" näringsdryck och idag skulle han få soppa, nästan sju dagar efter andra operationen. Uppe på det så har jag praktik vilket innebär att jag har varit borta hela dagarna, stannat hos maken på vägen hem någon timme och sen hem och se till att ungarna får mat och kommer iväg på sina aktiviteter. Så huliganen har fått minimalt med tid. :( Men nu är det tre dagar kvar på praktiken, sen är det två dagar nästa vecka jag måste till universitetet och sen är det sommarlov!

Men fy, det låter fruktansvärt :( Stor kram till er, inte lång tid kvar till sommarlov :heart Hoppas maken kryar på sig snabbt.
 
Lätt hänt, jag har varken skrivit på instagram eller facebook om det eftersom maken inte vill det, här känner jag mig mer anonym så till vida att det inte är så många som känner maken. Men hans gallstens operation gick på tok och de råkade göra hål på tarmen, något som upptäcktes fem dagar senare när jag körde in honom till akuten igen. Så det blev stor bukoperation med sköljning av buken, tillfällig stomi för att tarmen ska få en chans att läka och igår fick han äntligen börja "äta" näringsdryck och idag skulle han få soppa, nästan sju dagar efter andra operationen. Uppe på det så har jag praktik vilket innebär att jag har varit borta hela dagarna, stannat hos maken på vägen hem någon timme och sen hem och se till att ungarna får mat och kommer iväg på sina aktiviteter. Så huliganen har fått minimalt med tid. :( Men nu är det tre dagar kvar på praktiken, sen är det två dagar nästa vecka jag måste till universitetet och sen är det sommarlov!
Oj, vilken tuff situation. Hoppas mannen återhämtar sig så snabbt och bra som möjligt! Och hoppas du har möjlighet att få stöd av vänner/familj/bekanta för att få vardagen att fungera och chans till egen återhämtning. Pepp och styrka till er!!
 
Lätt hänt, jag har varken skrivit på instagram eller facebook om det eftersom maken inte vill det, här känner jag mig mer anonym så till vida att det inte är så många som känner maken. Men hans gallstens operation gick på tok och de råkade göra hål på tarmen, något som upptäcktes fem dagar senare när jag körde in honom till akuten igen. Så det blev stor bukoperation med sköljning av buken, tillfällig stomi för att tarmen ska få en chans att läka och igår fick han äntligen börja "äta" näringsdryck och idag skulle han få soppa, nästan sju dagar efter andra operationen. Uppe på det så har jag praktik vilket innebär att jag har varit borta hela dagarna, stannat hos maken på vägen hem någon timme och sen hem och se till att ungarna får mat och kommer iväg på sina aktiviteter. Så huliganen har fått minimalt med tid. :( Men nu är det tre dagar kvar på praktiken, sen är det två dagar nästa vecka jag måste till universitetet och sen är det sommarlov!
Jag hoppas så verkligen ni får en lugn sommar :heart
 
Lätt hänt, jag har varken skrivit på instagram eller facebook om det eftersom maken inte vill det, här känner jag mig mer anonym så till vida att det inte är så många som känner maken. Men hans gallstens operation gick på tok och de råkade göra hål på tarmen, något som upptäcktes fem dagar senare när jag körde in honom till akuten igen. Så det blev stor bukoperation med sköljning av buken, tillfällig stomi för att tarmen ska få en chans att läka och igår fick han äntligen börja "äta" näringsdryck och idag skulle han få soppa, nästan sju dagar efter andra operationen. Uppe på det så har jag praktik vilket innebär att jag har varit borta hela dagarna, stannat hos maken på vägen hem någon timme och sen hem och se till att ungarna får mat och kommer iväg på sina aktiviteter. Så huliganen har fått minimalt med tid. :( Men nu är det tre dagar kvar på praktiken, sen är det två dagar nästa vecka jag måste till universitetet och sen är det sommarlov!


Sån jäkla otur:(. Du har gjort en hjälteinsats av vad jag har läst. sänk kraven på matlagning och sånt så du inte går under på vägen.
 
Dags för en "riktig" uppdatering... Imorgon är det två veckor sedan Riley fick somna in och just nu blickar jag mest framåt, planerar framtida hund och tränar ihop med mina föräldrars collie. Det är inte riktigt samma sak :( Men det känns skönt att ha en hund i sin närhet ändå. :heart

Det där med rasval är dock en djungel (av diverse anledningar blir det inte en collie just nu) och det känns som att jag inte kan hitta "rätt" alls. Krav har jag massor av :p och raser som jag finner intressanta, men det är minst sagt svårt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp