Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags för en "riktig" uppdatering... Imorgon är det två veckor sedan Riley fick somna in och just nu blickar jag mest framåt, planerar framtida hund och tränar ihop med mina föräldrars collie. Det är inte riktigt samma sak :( Men det känns skönt att ha en hund i sin närhet ändå. :heart

Det där med rasval är dock en djungel (av diverse anledningar blir det inte en collie just nu) och det känns som att jag inte kan hitta "rätt" alls. Krav har jag massor av :p och raser som jag finner intressanta, men det är minst sagt svårt!
Åh beklagar. Har helt missat vad som har hänt!
:heart
 
Dags för en "riktig" uppdatering... Imorgon är det två veckor sedan Riley fick somna in och just nu blickar jag mest framåt, planerar framtida hund och tränar ihop med mina föräldrars collie. Det är inte riktigt samma sak :( Men det känns skönt att ha en hund i sin närhet ändå. :heart

Det där med rasval är dock en djungel (av diverse anledningar blir det inte en collie just nu) och det känns som att jag inte kan hitta "rätt" alls. Krav har jag massor av :p och raser som jag finner intressanta, men det är minst sagt svårt!

Oj, vad hände? Eller har jag helt missat att han varit sjuk?
Beklagar verkligen sorgen! :heart
Han såg så himla fin och majestätisk ut på alla bilder.
 
Dags för en "riktig" uppdatering... Imorgon är det två veckor sedan Riley fick somna in och just nu blickar jag mest framåt, planerar framtida hund och tränar ihop med mina föräldrars collie. Det är inte riktigt samma sak :( Men det känns skönt att ha en hund i sin närhet ändå. :heart

Det där med rasval är dock en djungel (av diverse anledningar blir det inte en collie just nu) och det känns som att jag inte kan hitta "rätt" alls. Krav har jag massor av :p och raser som jag finner intressanta, men det är minst sagt svårt!
eusa_boohoo.gif
 
Dags för en "riktig" uppdatering... Imorgon är det två veckor sedan Riley fick somna in och just nu blickar jag mest framåt, planerar framtida hund och tränar ihop med mina föräldrars collie. Det är inte riktigt samma sak :( Men det känns skönt att ha en hund i sin närhet ändå. :heart

Det där med rasval är dock en djungel (av diverse anledningar blir det inte en collie just nu) och det känns som att jag inte kan hitta "rätt" alls. Krav har jag massor av :p och raser som jag finner intressanta, men det är minst sagt svårt!
Har också missat vad som hänt :heart
Beklagar!
Skönt ändå att du redan orkar planera framtida hund :)
 
Beklagar verkligen @Nux :cry:

Träffade en så stilig Cane Corso hane idag. Tävlar tydligen i högsta klassen i lydnad om jag förstod ägaren rätt? Häftigt!
 
Åh beklagar. Har helt missat vad som har hänt!
:heart

:heart Har legat väldigt lågt med det så det är inte så konstigt!

Oj, vad hände? Eller har jag helt missat att han varit sjuk?
Beklagar verkligen sorgen! :heart
Han såg så himla fin och majestätisk ut på alla bilder.
+ @dobbis @Voff

Rätt kort hade han hade väldiga problem med vaktrelaterad stress bl.a. och omriktande beteende (svartnade framför ögonen och högg vilt omkring sig när det "rann över" och tröskeln blev allt mindre ju äldre han blev), vi arbetade med problemet sen dag 1, kopplade in folk som kände rasen, hundpsykolog, uppfödare och så. För att minska stresspåslagen flyttade vi till landet fast inte ens det hjälpte. Fysio (och veterinärer) har gått igenom honom och inte hittat något fel på honom.Tillslut kom insikten att han inte kunde leva så längre. Allt var stressigt, bara en telefon ringde så gick han upp i stress och blev okontaktbar. När han inte hade sina "stress"dagar var han däremot världens gosigaste lilla kille :heart Världens enklaste och smartaste hund jag någonsin haft, men samtidigt svåraste. Totalt orädd och modig men samtidigt.. ja. Ångrar inte ett dugg att jag skaffade honom, men önskar ju såklart att han kunde varit "Bruce Banner" hela tiden, istället för att slå om till "Hulken".


Beklagar förlusten @Nux :(

Beklagar verkligen @Nux :cry:

Har också missat vad som hänt :heart
Beklagar!
Skönt ändå att du redan orkar planera framtida hund :)

Tack alla :heart

Det lär inte bli en valp på ett tag nu, men någon gång i framtiden så.
 
:heart Har legat väldigt lågt med det så det är inte så konstigt!

+ @dobbis @Voff

Han hade väldiga problem med stressrelaterad vakt bl.a. och omriktande beteende (svartnade framför ögonen och högg vilt omkring sig när det "rann över"), vi arbetade med problemet sen dag 1, kopplade in folk som kände rasen, hundpsykolog, uppfödare och så. För att minska stresspåslagen flyttade vi till landet fast inte ens det hjälpte. Fysio (och veterinärer) har gått igenom honom och inte hittat något fel på honom.Tillslut kom insikten att han inte kunde leva så längre. Allt var stressigt, bara en telefon ringde så gick han upp i stress och blev okontaktbar. När han inte hade sina "stress"dagar var han däremot världens gosigaste lilla kille :heart Världens enklaste och smartaste hund jag någonsin haft, men samtidigt svåraste. Totalt orädd och modig men samtidigt.. ja. Ångrar inte ett dugg att jag skaffade honom, men önskar ju såklart att han kunde varit "Bruce Banner" hela tiden, istället för att slå om till "Hulken".









Tack alla :heart

Det lär inte bli en valp på ett tag nu, men någon gång i framtiden så.

Det låter verkligen som att du gjort allt för honom, inklusive tagit det sista tuffaste beslutet som dock låter som det rätta! All heder till dig.
Förstår att du vill avvakta lite med valp/ny hund.
 
Det låter verkligen som att du gjort allt för honom, inklusive tagit det sista tuffaste beslutet som dock låter som det rätta! All heder till dig.
Förstår att du vill avvakta lite med valp/ny hund.

Jag har ju halvbrorsan runt mig dagligen, och även om han inte är någon stjärna (socialt osäker, vek och rädd för det mesta) så är han så okomplicerad i jämförelse med Riley. Det får mig att inse hur "skyddat" han levde, hur vi kämpade dag ut och dag in. Det får mig också att känna mig säkrare på att jag gjorde rätt val.

Skittufft, men nu slipper han allt det jobbiga.
 
Usch @Nux, vad trist att höra. Men ni verkar ha gjort allt för att ta rätt beslut. Jag ser verkligen upp till er. Det är inget lätt beslut det där. Sänder kramar :heart
 
  • Gilla
Reactions: Nux
Beklagar @Nux , så jobbigt.

Även jag är utan hund nu, och även jag tröstar mig med familjemedlemmars hundar, som också råkar vara collie. :) Det är jättebra, men jag håller med, det är inte samma sak.
 
  • Gilla
Reactions: Nux
Åh vad himla himla tråkigt att läsa @Nux Beklagar verkligen förlusten :heart

Och vilket jobb ni har lagt ner på honom och vilken fantastisk flock han haft :heart
 
  • Gilla
Reactions: Nux
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp