Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måndag eller tisdag blir det provkörning av ny bil. Två hundar kräver större bur, större bur kräver större bil. :p Imorgon åker sambon och jag till uppfödaren för träff nummer två och hoppas att allt klaffar lika fint som första gången.
 
Filimon har varit kliig och dålig i magen till och från senaste veckan... börjat slicka på sina tassar igen... börjar kanske bli läge för en allergiutredning...
 
Här hemma är vi mitt i nått slags löp-maraton. Här finns två intakta tikar, en kastrerad tik (som ändå löper helt normalt), en kastrerad hanhund och två intakta hanar.

När Ida löper är Boss helt tokig. Ida bjuder upp sig för honom helt ogenerat under väldigt många dagar i samband med "höglöp". Fridolf är dock rätt obrydd, och hon är arg på honom alla dagar utom en. Frodo bryr sig inte alls.

När Karla löpte nu, så var Fridolf helt utom sig. Hon har hela löpet varit väldigt fjäskig med honom men väldigt tydligt avvisande mot de andra. Boss är betydligt mindre intresserad och Frodo är lite konfunderat nyfiken.

Nu har Ale satt igång. Henne skiter Boss högaktningsfullt i, Fridolf är lite nyfiken men plötsligt är Frodo jätteintresserad! Och vsst är det så att Ale främst gör lekinviter till honom!

Är det vanligt att de är så här kinkiga och har en favorit? Eller har jag en särdeles knäpp flock? :rofl:
 
Tillbaka från Medelpad. Jag har gjort en rabatt!
Helt själv, på bara två dagar. Vände hela marken, rensade rötter, hamrade ner staket, fyllde på med jord, på med planteringsduk, skar upp, planterade och så på med björkmull :D Pion, dekorativt gräs, astilbe, funkior, aklejor, och så en massa fina kantväxter :love:
19396895_10208779858481865_5502902735641471354_n.jpg
 
Här hemma är vi mitt i nått slags löp-maraton. Här finns två intakta tikar, en kastrerad tik (som ändå löper helt normalt), en kastrerad hanhund och två intakta hanar.

När Ida löper är Boss helt tokig. Ida bjuder upp sig för honom helt ogenerat under väldigt många dagar i samband med "höglöp". Fridolf är dock rätt obrydd, och hon är arg på honom alla dagar utom en. Frodo bryr sig inte alls.

När Karla löpte nu, så var Fridolf helt utom sig. Hon har hela löpet varit väldigt fjäskig med honom men väldigt tydligt avvisande mot de andra. Boss är betydligt mindre intresserad och Frodo är lite konfunderat nyfiken.

Nu har Ale satt igång. Henne skiter Boss högaktningsfullt i, Fridolf är lite nyfiken men plötsligt är Frodo jätteintresserad! Och vsst är det så att Ale främst gör lekinviter till honom!

Är det vanligt att de är så här kinkiga och har en favorit? Eller har jag en särdeles knäpp flock? :rofl:
Är nog inte riktigt samma sak men min hund som jag hade förut hade en väldigt specifik smak på tikar. Han brydde sig bara om tikar som var små, vita och fluffiga. Var de svarta och släthåriga gick de fetbort trots höglöp och var de över 30 cm i mankhöjd existerade de inte i hans värld. Han var helt enkelt väldigt ytlig :p
 
Min kastrerade hanhund skaffade sig smak efter kastreringen, innan gick allt på fyra ben bra, huruvida de löpte var inte så viktigt eller ens att det var tikar. Numera gillar han sin egen "sort" typ kamphundsraser samt labradorer. Schäfrar är helt ointressanta och även mindre hundar. Sen brukar jag säga att han fått madonna/hora komplex och beter sig som en mansgris eftersom han är väldigt intresserad när min tik börjar löpa men ointresserad så snart hon går in i höglöp och visar intresse tillbaka.
 
Har besökt Sherlocks uppfödare i princip hela dagen och haft suuupertrevligt. Det känns så himla bra att höra att ens hund är är trevlig som fasen, bra i hullet osv. Åh vad jag gillar både uppfödaren och hennes mamma (som dessutom klipper Bedlingtons som en gud :p), så glad att ha hittat just dem!

Åkte hem med hälften så stor hund som vi kom dit med. Nu är söt-Sherlock istället supersnygg-Sherlock :love:
 
Befinner mig på ön Sao Miguel ute i Atlanten och här finns otroligt fina hundar som heter Cao de fila de Sao Miguel :love: Så synd bara att många är kuperade. Kraftfulla smidiga hundar, både nätta och kraftiga på samma gång. Reserverade på det värdiga "riktiga" sättet (dvs ej osäkra, tvärtom), lättlärda och tysta de jag har träffat.
 
Här hemma är vi mitt i nått slags löp-maraton. Här finns två intakta tikar, en kastrerad tik (som ändå löper helt normalt), en kastrerad hanhund och två intakta hanar.

När Ida löper är Boss helt tokig. Ida bjuder upp sig för honom helt ogenerat under väldigt många dagar i samband med "höglöp". Fridolf är dock rätt obrydd, och hon är arg på honom alla dagar utom en. Frodo bryr sig inte alls.

När Karla löpte nu, så var Fridolf helt utom sig. Hon har hela löpet varit väldigt fjäskig med honom men väldigt tydligt avvisande mot de andra. Boss är betydligt mindre intresserad och Frodo är lite konfunderat nyfiken.

Nu har Ale satt igång. Henne skiter Boss högaktningsfullt i, Fridolf är lite nyfiken men plötsligt är Frodo jätteintresserad! Och vsst är det så att Ale främst gör lekinviter till honom!

Är det vanligt att de är så här kinkiga och har en favorit? Eller har jag en särdeles knäpp flock? :rofl:
Det är nog rätt vanligt och även om hjärnan "kärar ner sig" i en speciell hane, så säger nog även kroppen sitt med om vem som "passar" bäst om det finns flera att välja mellan :)
Kommer ihåg alla dom gånger när uppfödaren till mina tikar (du vet vem - hon med heeler, WK och BC ;) ) försökte låta para en egenuppfödd heelertik. Fanns flera heelerhanar att välja mellan, men hon skulle bara ha en WK om hon skulle ställa upp på något :p :rage: Efter flera år och olika försök, flytt av tiken osv osv så lyckades dom till slut med en heelerhane - men då blev det inget :meh:
 
Så otroligt skönt med vettiga hundar!
Har "lånehund" över helgen, tik som ska paras =höglöper, och tog gemensam promenad med henne och min tik i ungefär samma ålder. Båda två lika fokuserade på promenaden!
(Inne är de INTE tillsammans)
19260766_10154500074391604_3127597697514058444_n.jpg

19424538_10154500074461604_4615783530142624299_n.jpg
 
Jag sitter med världens dunderförkylning och feber :wtf:... troligtvis delvis mitt eget fel eftersom jag och Frank gick dryga 10 km i fredags varav ungefär halva vägen blöta pga regn. Dålig planering kan man nog kalla det :banghead:. Så himla drygt eftersom jag precis är klar med min provvecka på jobbet och ska jobba "på riktigt" fr.o.m. imorgon. Har knappt orkat motionera hunden heller men jag ska i alla fall försöka cykla några varv med honom runt parken/skogen här i närheten, borde inte vara allt för jobbigt. Frank är alltid lugn inomhus och river absolut inte hemmet eller så men man märker ju på honom när han får komma ut och röra på sig att han varit understimulerad :(
 
Måndag eller tisdag blir det provkörning av ny bil. Två hundar kräver större bur, större bur kräver större bil. :p Imorgon åker sambon och jag till uppfödaren för träff nummer två och hoppas att allt klaffar lika fint som första gången.

Happ. Träff nummer två slutade tyvärr i slagsmål och ett jack inne i örat på Lasse. :down: Så tråkigt. Nu blir det en hel del fundering framöver kring eventuell kastrering och om det faktiskt ska komma in en tik eller en hane i hemmet. Valp eller vuxen? Uppfödaren tycker fortfarande att vi är det perfekta hemmet men vi kan inte ha två jämngamla fertila hanar som går och spänner sig, och det förstår hen också. Det är ingen schysst miljö.

Suck.
 
Vi har tränat under midsommarhelgen :love:
Wachtlarna har fått dra kickbike och främst fått bränna ur sig fysiskt, Floyd har fått träna lite mer organiserat. I torsdags körde jag och en träningskompis lite hemma, det var första gången vi tränade på våra marker så vi planerade mest inför lördagens träning. Igår var vi fyra stycken, alla med varsin unghund och så hade de andra med sig varsin äldre också :)
Unghundarna fick mycket grunder - fotgående i grupp, markeringar som kastades och som vi suddade lite genom att göra något annat emellan innan vi skickade på dem, stadga, lite knixiga markeringar som landade dolt och så några enklare linjetag till målområden som vi använt tidigare. Så himla, himla kul :D
Efteråt tog de ut sina vuxna hundar och körde svååra grejer, typ 120m långa, helt blinda linjetag :D Det känns som att vi har rätt långt dit, kan man väl säga... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp