Uppdatering av forumet

Jag har precis genomfört en lite större uppdatering av forumet som kommer med en del nyheter.
Jag tänkte försöka skriva lite nedan om de nyheter som ni som användare kommer se och kunna använda.

Kommentera gärna, hjälp varandra med de nya funktionerna. Skriv gärna om något inte verkar fungera som det skall eller om ni hittar text som ännu inte är översatt till svenska.
 
Förbättringar av omröstningar.
Det har tillkommit en hel del valmöjligheter och förbättringar när man skapar en omröstning.
 
Masshantering av bevakning och mail.
Det går numera enkelt att avsluta samtliga e-postnotiser eller sluta bevaka alla trådar i bevakningslistan.
 
Det finns en hel del andra förbättringar som i första hand berör mig och moderatorerna, hittar ni några andra nyheter som jag glömt får ni gärna tipsa om dem.
 
Online-indikator
Det finns numera precis som det fanns på det gamla forumet en markering som visar om en användare är online. Den visar sig som en triangel upp till vänster på användarbilden.
Jag har inte ikryssat "visa online-status" men ser ett grönt hörn på mig själv. Är det bara jag som ser det eller har det kluddat sig?
 
Jag har inte ikryssat "visa online-status" men ser ett grönt hörn på mig själv. Är det bara jag som ser det eller har det kluddat sig?
Jag ser inget grönt hörn på dig.

Öppnade buke i en annan webbläsare när jag såg det gröna hörnet på mig själv och såg det inte som gäst, och du har inget grönt hörn för mig, så antar det bara är en själv som ser.
 
Jag ser inget grönt hörn på dig.

Öppnade buke i en annan webbläsare när jag såg det gröna hörnet på mig själv och såg det inte som gäst, och du har inget grönt hörn för mig, så antar det bara är en själv som ser.
Blev lite konfunderad eftersom det inte var så tidigare.

Jag ser f ö inget grönt hörn på dig.
 
Kan ha missat nåt men - är det nytt med annonser direkt i inlägg? :confused:
Här finns lite info om detta:
http://www.bukefalos.com/threads/nytt-radannonssystem.1280763/

Kom nu på att det kanske inte var det du frågade om, utan om banners. Sedan några dagar tillbaka ligger en banner i botten av ett inlägg på en trådsida, skillnaden mot tidigare är mycket liten. Tidigare låg den på samma plats men i en egen ruta. Såg en möjlighet att spara lite plats och öka synligheten lite utan att faktiskt störa i själva inlägget, då den fortfarande ligger under själva inlägget. Utan banners stannar Bukefalos :)
 
Här finns lite info om detta:
http://www.bukefalos.com/threads/nytt-radannonssystem.1280763/

Kom nu på att det kanske inte var det du frågade om, utan om banners. Sedan några dagar tillbaka ligger en banner i botten av ett inlägg på en trådsida, skillnaden mot tidigare är mycket liten. Tidigare låg den på samma plats men i en egen ruta. Såg en möjlighet att spara lite plats och öka synligheten lite utan att faktiskt störa i själva inlägget, då den fortfarande ligger under själva inlägget. Utan banners stannar Bukefalos :)

Jag vet, och normalt har jag inget emot annonser, jag vet ju deras värde. Men i själva inlägget förvånade mig.

I ditt inlägg kunde jag ha passat på att köpa fönster men jag ska dessvärre inte ha några just nu ;)
 
Och jag fick en banner på finska, tyvärr är min finska väldigt bristfällig, men rätt ofta tycker jag nog att annonserna prickar rätt.
Jag testade tidigare med banner i själva inlägget, tror det var till höger om texten, tyckte inte det var så farligt, men det ogillades av många.
Jag tog bort det, tycker att denna placering är betydligt snällare.
 
Tydligen var det något som den som utvecklar bloggen testade och som kommit med av misstag, då det inte var klart ännu. Jag har tagit bort det nu. Hittar ni något annat konstigt får ni gärna höra av er.
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Jag genomförde en uppdatering för en liten stund sedan, vilket ledde till ett kortare avbrott. Det är ett litet antal tilläggsprogram...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 268
Senast: Gunnar
·
Bukefalosnyheter Det handlar om ett tiotal tilläggsprogram som buggrättats och möjligen fått någon ny funktion. Skriv gärna nedan om ni hittar något...
Svar
13
· Visningar
1 225
Senast: Shaggy
·
Bukefalosnyheter Ett tiotal tilläggsprogram för forumet har precis uppdaterats. Det handlar framförallt om buggrättningar, men det kanske har tillkommit...
Svar
18
· Visningar
1 507
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vackraste hundrasen
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp