Uppdatering av sökfunktionen

Igår kväll gjordes en uppdatering av sökfunktionen.
Det bör innebära att sökningar går fortare och även får bättre resultat. Det går nu också att söka på i princip hur korta ord som helst.
Det går även att välja om man vill sortera sökresultaten efter senaste eller relevans. Relevans är standard.

Det jag missade igår var att se till att sökningen försöker hålla koll på liknande ord och att de också dyker upp vid sökning. Jag kör nu en uppdatering av sökindex, under den närmsta timmen kommer inte alla sökresultat finnas med.

Förhoppningsvis kan även den förbättrade och uppsnabbade sökningen avlasta servern lite så att allt går ännu lite fortare.
 
Jag hoppas på att det snart går att söka på vad en viss användare har skrivit (utan att man går in på dens profil)
 
Jag hoppas på att det snart går att söka på vad en viss användare har skrivit (utan att man går in på dens profil)
Det var just det som jag försökte göra.
Det går ju i sökfunktionen nu, men man får väl inte alla träffar förrän Gunnar är klar.
 
Om jag söker på en användare nu får jag upp hens trådar. För att få istället få hens inlägg får jag gå den längre vägen via profilsidan. Förut var det precis tvärtom men det kanske var en medveten ändring nu?
 
Tillbaka efter massa år och hittar inte ens hur man söker nu mer?


Hittade du sökfunktionen via google i högra spalten, är det den enda funktionen som finns? Går det bar att söka på hela buke och inte i ex bara grägg?
 
Jag undrar om sökfunktionen fungerar eller om en viss tråd jag söker efter är borttagen? Tråden hette "fråga en geolog" vill jag minnas och jag har sökt både på "geolog" brett över hela buke, samt andra ord som förekom i tråden.
 
@Gunnar
Det går inte att söka efter vilka personer som har gjort vilka inlägg i trådarna,
Eller ja namnen kommer upp och antalet , men om du ska försöka få fram själva inläggen så kommer det upp detta istället

Bukefalos - Fel
The search could not be completed. Please try again later.
Rekommenderas:
 
Jag undrar om sökfunktionen fungerar eller om en viss tråd jag söker efter är borttagen? Tråden hette "fråga en geolog" vill jag minnas och jag har sökt både på "geolog" brett över hela buke, samt andra ord som förekom i tråden.
Verkar som det kan vara vajsing med sökfunktionen öht jag sökte på ulvlek
Det kommer upp samma felmeddelande då.
 
@Gunnar
Det går inte att söka efter vilka personer som har gjort vilka inlägg i trådarna,
Eller ja namnen kommer upp och antalet , men om du ska försöka få fram själva inläggen så kommer det upp detta istället

Bukefalos - Fel
The search could not be completed. Please try again later.
Rekommenderas:

Jag får upp samma meddelande. Det kom upp även då jag försökte söka efter tråden via trådstartaren.
 
Tack för att ni rapporterade detta, den nya sökfunktionaliteten startades inte automatiskt igen efter en patch av servern i natt. Nu skall det vara åtgärdat.
Rapportera gärna om något fortfarande inte verkar fungera.
 
Jag testade att söka på ett ord och resultatet kom i en väldans oordning - inte sorterat på datum med senast högst upp som förut.
 
Jag testade att söka på ett ord och resultatet kom i en väldans oordning - inte sorterat på datum med senast högst upp som förut.
Det berodde inte på att du fick upp resultatet som trådar istället för inlägg? En förändring som jag tycker är till det sämre. Då kommer resultaten inte i kronologisk ordning. (Det sämsta med det är dock att jag måste gå vidare till profilsidan för att hitta inlägg istället för trådar).
 

Hur ändrar man det när man surfar på mobilen? Jag får resultaten enligt relevans och vill ha dom i tidsordning

Edit: glöm det, upptäckte att man kan klicka sig in på mer och ändra där.
 
Det berodde inte på att du fick upp resultatet som trådar istället för inlägg? En förändring som jag tycker är till det sämre. Då kommer resultaten inte i kronologisk ordning. (Det sämsta med det är dock att jag måste gå vidare till profilsidan för att hitta inlägg istället för trådar).
Jag har äntligen tittat lite närmare på detta. Om man är inne på ett forum och gör en sökning efter en användares inlägg kan man välja att få det som inlägg eller trådar och om det skall sökas i alla forum eller enbart det nuvarande.
Jag tittar dock vidare på detta med att relevans kanske inte skulle vara standardinställningen.
 
Jag provar att göra en ändring så att hur gammalt ett inlägg är påverkar dess relevans. Detta innebär att jag måste skapa om sökindexet, det kommer ta lite tid och sökningar kommer inte ge så bra resultat under tiden.
 
Jag har äntligen tittat lite närmare på detta. Om man är inne på ett forum och gör en sökning efter en användares inlägg kan man välja att få det som inlägg eller trådar och om det skall sökas i alla forum eller enbart det nuvarande.
Jag tittar dock vidare på detta med att relevans kanske inte skulle vara standardinställningen.
Jodå, jag vet att man kan välja. Men det som ändrats är att om jag inte använder avancerat sök, utan det första sökformuläret som kommer upp och skriver in Gunnar - då får jag träff på trådar du startat. Jag har alltså inte valt trådar, det kommer upp ändå. Om jag vill ha dina inlägg så får jag klicka vidare till din profil.

Förut var det tvärtom. Jag fick träff på dina inlägg först och fick gå en längre väg för att få dina trådar.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 596
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En kort sammanfattning av det gångna året får bli att det i alla fall känns som att det går med raketfart åt rätt håll för min del...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter julen köpte jag årets julklapp – ett aktivitetsarmband – i julklapp till mig själv. Jag tyckte att det verkade vara en lite kul...
Svar
0
· Visningar
328
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 905
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp