Uppdatering. Immigration, hyra hus och skaffa labrador!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rolig rubrik!!

Fan vad krångligt det är att immigrera! Kostar skjortan gör det också. För att inte tala om hur lång tid allting tar och hur krångligt det är. När man tror man är klar så är det alltid nåt man saknar.
Och med en sambo som har fobi för att fylla i blanketter, för hel_ete man up lite va! :rofl:

Men sakta och säkert tar vi oss mot målet... 2-3 veckor till max hoppas jag, sen blir det ansökan!

Dessutom behöver vi flytta också. Det är ju en mindre migrän också, att hitta ett nytt hus att hyra. Och jag tänker fortfarande varje dag på att jag vill ha en labrador. Men det är ju i alla fall tillräckligt nära jorden att jag vet att det får vänta!
Tills uppehålls- och arbetstillstånd är klart samt flytt till nytt ställe samt att jag måste ju börja jobba snart :cautious:
Varit arbetsbefriad sen November förra året men det börjar ju tryta lite i kassan nu. Men gott har det vart, ett par varv runt gjorden dessutom så man ska väl inte klaga!
:)

Provar om denna bilden går att lägga in. Ibland hakar jag på på ridtur på min gamla ranch, roligt roligt!

 

En annan sak. Vi måste registrera vårt förhållande här i Australien och vi är lite klyvna i hur vi ska göra det.

Vi gör det endast för att vi måste. För oss är det ingen stor grej. Vi planerar ju att förlova oss och gifta oss i framtiden ändå.

MEN eftersom det fortf inte är lagligt för homosexuella att gifta sig i Australien så är denna registrering det "största" som dom kan göra. Många gör det till ett 'inofficiellt giftermål" med middag och party efteråt. (Man kan göra detta med en ceremoni om man vill).

Men som sagt. För oss är det mer ett "ont måste" för att få ytterligare ett dokument att visa upp för immigrationsmyndigheten.

Så nu funderar vi på om vi borde göra det festligt eller inte. Handlar mest om att klä upp oss och ha fest för våra vänner vilket vi inte behöver en ursäkt för iofs...

Men frågan är om vi disrespektar gaypar eller inte oavsett om vi gör en grej av det eller inte?

Egentligen tror jag ingen bryr sig förutom jag då...
 
En annan sak. Vi måste registrera vårt förhållande här i Australien och vi är lite klyvna i hur vi ska göra det.

Vi gör det endast för att vi måste. För oss är det ingen stor grej. Vi planerar ju att förlova oss och gifta oss i framtiden ändå.

MEN eftersom det fortf inte är lagligt för homosexuella att gifta sig i Australien så är denna registrering det "största" som dom kan göra. Många gör det till ett 'inofficiellt giftermål" med middag och party efteråt. (Man kan göra detta med en ceremoni om man vill).

Men som sagt. För oss är det mer ett "ont måste" för att få ytterligare ett dokument att visa upp för immigrationsmyndigheten.

Så nu funderar vi på om vi borde göra det festligt eller inte. Handlar mest om att klä upp oss och ha fest för våra vänner vilket vi inte behöver en ursäkt för iofs...

Men frågan är om vi disrespektar gaypar eller inte oavsett om vi gör en grej av det eller inte?

Egentligen tror jag ingen bryr sig förutom jag då...
Med registreringen; gör som ni vill när det kommer till firandet. :)
När det blir lagligt med samkönade äktenskap så blir det ju exakt samma sak som när en gifter sig, vissa bjuder in hundratals gäster och firar i dagar medan andra skriver på pappret och sen är det bra. Och alla versioner där emellan, inget är fel. :)
Så om registreringen nu ses som ett giftermål så borde ni kunna välja hur och om ni vill fira, precis som ett giftermål. Bara en tanke.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 066
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som de flesta kanske vet så bor jag med sambo i Australien, på en liten turistö som har ca 2800 permanenta boendes samt ca 2500 turister...
2
Svar
20
· Visningar
3 290
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp