Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför tar man med sin hund och gör ärenden!!
Gick förbi en stövare idag (- 20 grader) som stod uppbunden utanför nån butik, svansen mellan benen och trampandes p.g.a frusen och utan täcke...

Insåg i efterhand att jag borde gått in och kanske letat upp ägaren?! :banghead: Men vad säger man?
"Inser du att din hund står ute och fryser?"

Jag blev utskälld på jobbet en gång (café) för att det inte var hundtillåtet. För det var så synd om hans hund som hade fått vänta utanför butiker i olika ärenden flera timmar.
(synd om hunden ja, men varför då ta med den?/
 
Jag kan ingenting om vargars beteende mer än vad de råkar ha hyfsat gemensamt med hundar. Såg denna videon i min feed på fb idag och kan inte riktigt komma underfund med vad det här beteendet egentligen grundas på... Är det någon som har några gissningar på vad det är som egentligen händer här? Enligt texten står det att de "bråkar" om vem som ska bli klappad, men det låter märkligt tycker jag...

 
Ögonen går i kors så ursäkta för eventuella stavfel.

Råkade visst få 10 valpar på halsen idag. Är hundvakt och en hund fick visst för sig att föda sina valpar imorse. Hunden skulle ju enligt ägaren inte valpa förens 2 februari, men efter en titt på hemsidan där det stod 26 januari så pratade jag med hanhundsägaren och javisst, hemsidan stämde. Pratade sen med fodervärden som sa att både mor och mormor till tiken valpade på dygn 58-59. Så ja, idag var ju en bra dag. Nu längtar jag tills tisdag så ägaren kommer hem. This is not what I signed up for, så att säga..
 
Ögonen går i kors så ursäkta för eventuella stavfel.

Råkade visst få 10 valpar på halsen idag. Är hundvakt och en hund fick visst för sig att föda sina valpar imorse. Hunden skulle ju enligt ägaren inte valpa förens 2 februari, men efter en titt på hemsidan där det stod 26 januari så pratade jag med hanhundsägaren och javisst, hemsidan stämde. Pratade sen med fodervärden som sa att både mor och mormor till tiken valpade på dygn 58-59. Så ja, idag var ju en bra dag. Nu längtar jag tills tisdag så ägaren kommer hem. This is not what I signed up for, så att säga..
WTH? Har du valpar nu? :eek:

(Snälla buke varför klickar jag alltid på gilla istället för svara?)
 
Ögonen går i kors så ursäkta för eventuella stavfel.

Råkade visst få 10 valpar på halsen idag. Är hundvakt och en hund fick visst för sig att föda sina valpar imorse. Hunden skulle ju enligt ägaren inte valpa förens 2 februari, men efter en titt på hemsidan där det stod 26 januari så pratade jag med hanhundsägaren och javisst, hemsidan stämde. Pratade sen med fodervärden som sa att både mor och mormor till tiken valpade på dygn 58-59. Så ja, idag var ju en bra dag. Nu längtar jag tills tisdag så ägaren kommer hem. This is not what I signed up for, så att säga..

:eek: Men vad är det för jävla idiot som gör så? Man åker väl för fan inte iväg när man förväntar sig att ens tik ska valpa?
Jag hoppas att det var minst ett dödsfall som var anledningen till att hen åkte…
 
Ögonen går i kors så ursäkta för eventuella stavfel.

Råkade visst få 10 valpar på halsen idag. Är hundvakt och en hund fick visst för sig att föda sina valpar imorse. Hunden skulle ju enligt ägaren inte valpa förens 2 februari, men efter en titt på hemsidan där det stod 26 januari så pratade jag med hanhundsägaren och javisst, hemsidan stämde. Pratade sen med fodervärden som sa att både mor och mormor till tiken valpade på dygn 58-59. Så ja, idag var ju en bra dag. Nu längtar jag tills tisdag så ägaren kommer hem. This is not what I signed up for, så att säga..


Passa på och döp de små liven. Nåt ska du ju ha för besväret.
 
:eek: Men vad är det för jävla idiot som gör så? Man åker väl för fan inte iväg när man förväntar sig att ens tik ska valpa?
Jag hoppas att det var minst ett dödsfall som var anledningen till att hen åkte…
Noll koll. Eller full koll men visste att det skulle vara svårt att få hundvakt om man säger att ena tiken ska valpa. Men ja, jag är mindre glad. Jag hade aldrig gjort så. Och dödsfall, nä.. Tävling :meh:
 
Kennelnamn's Är det en valp
Kennelnamn's Vad fan
Kennelnamn's Vad är detta
Kennelnamn's Seriöst
Kennelnamn's Hur gör jag nu
Kennelnamn's Shit
Kennelnamn's Gaaah
Kennelnamn's Lugn och fin
Kennelnamn's Hoppas jag får extra betalt
Kennelnamn's YOLO
Kennelnamn's Jag får hur mycket betalt jag vill pga detta
Kennelnamn's Dör en valp så drunknar jag i tårar
Kennelnamn's Jag är så jävla trött
Kennelnamn's Batteriet i vågen tog slut
Kennelnamn's Jag hatar när det finns fler valpar än juver

Osv :D
 
@isafore Jag finns här om det är något o du ite vill väcka folk mitt i natten,men med värme,mat o tvätt från en lugn o stillsam mamma så går det nog bra,glöminte att tiken kanske vill ha både mat o vaten serverat i lådan eller precis utanför och bör kissas lite oftare än vanligt, rundan ute är också bra för att livmodern ska dra ihop sig.
 
PS skit i vågen,den använder man bara vid födsel och sen 1 gång i veckan.
Är tiken lugn o inte första gängare så lägg dig o sov någonstanns där du hör om det blir ett jäkla liv i lådan,då är det dags att springa....
 
@isafore Jag finns här om det är något o du ite vill väcka folk mitt i natten,men med värme,mat o tvätt från en lugn o stillsam mamma så går det nog bra,glöminte att tiken kanske vill ha både mat o vaten serverat i lådan eller precis utanför och bör kissas lite oftare än vanligt, rundan ute är också bra för att livmodern ska dra ihop sig.
Tack! Buke är fantastiskt :)
Hon dricker i lådan, men börjar jag skramla med foderskålar så hoppar hon glatt ur lådan. Kissar gör vi ca varannan timme, är det ok? Dock kissar hon inte varje gång, vill tillbaka till valparna. Förstagångstik men väldigt duktig, både hon och valparna är pigga. En har dock minskat mycket i vikt, fick höra att det var normalt att dom gick ner första dygnet. Gått ner nästan 60 gram.. Men har inte gått ner mer sedan 20-tiden. Dom föddes mellan 8-12 i förmiddags. Batteriet i vågen tog slut, måste se om någon kan komma med ett nytt imorgon. Men jag lägger till henne där det finns mest mjölk och hon äter bra och är pigg så det är nog lugnt.
 
PS skit i vågen,den använder man bara vid födsel och sen 1 gång i veckan.
Är tiken lugn o inte första gängare så lägg dig o sov någonstanns där du hör om det blir ett jäkla liv i lådan,då är det dags att springa....
Haha hann svara på det förra innan jag såg detta. Hon är förstagångare som sagt, men väldigt duktig. Jag ligger i soffan bredvid valplådan, har klockan ställd på varannan timme. Men har inte ro till att sova riktigt.. Skulle vilja väga den som gått ner i vikt, för att se att hon inte går ner ännu mer.. De två minsta har gått upp iallafall, och även den som var lite dålig i början.
 
@isafore var 4e timme räcker gott.
Ang den lilla valpen så kan du göra så här,vänta till någon tjockis tuttat fram mjölk (trampar o sörplar) ta bort den o lägg till den lilla, mina valpar förlorar aldrig i vikt.
Har hon gott om mjölk? verkar dom tysta o nöjda eller är det mycket pip o grymtande?
 
@isafore var 4e timme räcker gott.
Ang den lilla valpen så kan du göra så här,vänta till någon tjockis tuttat fram mjölk (trampar o sörplar) ta bort den o lägg till den lilla, mina valpar förlorar aldrig i vikt.
Har hon gott om mjölk? verkar dom tysta o nöjda eller är det mycket pip o grymtande?
:up:

Dom är lugna och fina. Ligger intill tiken hela tiden. Tiken tvättar och donar mellan varven. Verkar ha tillräckligt med mjölk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
234
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 395
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
49 50 51
Svar
1 000
· Visningar
65 865
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp