Upprepad vänförfrågan fb

tanten

Trådstartare
En fullständigt okänd ung kvinna i en annan stad sänder vänförfrågan på facebook. Jag tar bort den. En timme senare kommer förfrågan igen. Jag tar bort igen. En kvart senare dyker vänförfrågan upp igen.

Har hon fått virus? Är hon knäpp? Är facebook galna?
 
En fullständigt okänd ung kvinna i en annan stad sänder vänförfrågan på facebook. Jag tar bort den. En timme senare kommer förfrågan igen. Jag tar bort igen. En kvart senare dyker vänförfrågan upp igen.

Har hon fått virus? Är hon knäpp? Är facebook galna?

Eller sätt bara en blockering på människan så slipper du få fler.... Vissa tävlar i flest vänner. Om jag inte skulle välja att heja på en människa IRL eller vice versa så vill jag knappast vara vän på FB. Samma gäller för människor jag verkligen inte känner, oavsett om de är bekanta med någon av mina vänner. Men en del har inga sådana spärrar. Dem blockerar jag snabbt och effektivt om de inte fattar en obesvarad vänförfrågan....
 
En fullständigt okänd ung kvinna i en annan stad sänder vänförfrågan på facebook. Jag tar bort den. En timme senare kommer förfrågan igen. Jag tar bort igen. En kvart senare dyker vänförfrågan upp igen.

Har hon fått virus? Är hon knäpp? Är facebook galna?
Du borde få ett alternativ att blockera personen i samma veva som du avböjer förfrågan?
Det har då jag lyckats med förut.
 
Håller med ovanstående, har för mig att det är bredvid accepteraknappen det finns en knapp med valet att blockera förfrågningar från denna person.
 
Jag hade skickat ett PM och frågat varför hon vill bli vän med mig. Hon verkar ju väldigt ivrig på det så det är kanske något viktigt hon vill dig, eller så misstar hon dig för någon annan som hon väldigt gärna vill ha kontakt med. Har du kollat din övrigt-inkorg ifall hon skulle ha skickat dig något privatmeddelande?
 
Ja det kan faktiskt vara en sådan där lånehajsmänniska.. där skickar en dator ut vänförfrågningar på löpande band och man blir inte av med de förrän man blockar dom
 
Om jag hade haft Facebook så hade jag säkert sätt det :p

Nu har jag inte en aning om vem (vad?) det är :o

Dom snor någon random bild på en person, sätter dit ett namn och skickar ut vänförfrågningar.. sen spammar dom ner hela din sida med lånerbjudanden
 
Jag har en bekant vars pojkvän rörde sig i kretsar av lite "halvkändisar" i vår stad när jag lärde känna henne (vi snackar inte ens B- eller C-kändisar, utan snarare V-kändisar eller något annat långt bak i alfabetet), men både han och hans vänner fullständigt bombarderades av vänförfrågningar från okända människor. En del accepterade, en del accepterade inte. Jag vet att min bekant nämnde att det var en av killens kompisar som gjorde precis som du, nekade, och inom loppet av någon timme hade ihärdiga människor skickat en ny förfrågan och så fortsatte det. Han valde att inte svara på vänförfrågningarna till slut, om det inte var någon han faktiskt kände på riktigt och ville vara vän med, så länge de stod som obesvarade kunde han i alla fall inte få fler från just den personen. Men detta var 2010, så jag vet faktiskt inte ens om det gick att blockera då? Ett tag kunde man ju fylla i att man inte ville bli kontaktad av person X igen när man nekade en vänförfrågan?

Jag får också en del konstiga vänförfrågningar, en gång har jag fått från samma (utlandsboende enligt Facebook) snubbe flera gånger, jag varken känner personen eller vill lära känna honom heller.
 
jag har fått från helt främmande människor, men de försvinner så småningom utan att jag gör nåt
 
Jag har fått några vänförfrågningar från killar i Afrika och Asien. En kompis tackade ja till några sådana och fick meddelanden där de frågade om de skulle gifta sig och hur mkt pengar hon ville ta för det.
Kändes mest sorgligt.. :(
 
När jag får vänförfrågningar från folk jag inte känner igen brukar jag alltid dra iväg ett pm och skriva typ "Hej! Känner jag dig? :)" Behöver ju inte vara mer avancerat än så :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 208
Senast: manda
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 646
Senast: ako
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 614
Senast: Saigon
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 386
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp