Utbildning med islandshästprofil eller möjlighet att gå som lärling

O

Odinn

Är det någon som vet om en bra utbildning som har inriktning på islandshäst? Jag vet om att Wången har sin gymnasieutbildning men jag tar studenten nu i sommar med godkända betyg och den behörighet som krävs. Jag kollade på Wångens studieplan och räknade ut att jag redan har ca 800 poäng av deras 2500, så det känns som om jag då skulle få många "spilldagar" där jag inte har några lektioner. Någon som vart i liknande situation som mig och isf hur löste du det?

Har även sett att det finns en hästskötarkurs med inriktning trav och islandshäst på Hästsportens folkhögskola men hittar ingen information om denna.

Funderar även på om det finns möjlighet att gå som lärling hos någon?

Någon som har några tips och idéer?

Tack på förhand!
 
En känd islandsföretagare (finns här så jag nämner inga namn, det får hen göra själv i så fall) la nyligen upp på buke att de hade nån form av praktikplats. Har sett tidigare att folk sökt personal till sin verksamhet och erbjudit träning under tiden man jobbar. Hör dig för, finns säkert fler vägar in än utbildning. Erfarenhet och goda referenser kommer man säkert en bra bit med, även om en utbildning aldrig är fel. :)
 
@Cydonia Jag har kollat in den redan men jag uppfyller inte de ansökningskrav som de ställer tyvärr.

@Elina8 Tack så mycket för tipset, ska verkligen kolla upp det! :)

@Hjartagna Jasså? Det måste jag helt ha missat. Ska kolla.
 
Finns en hästskötarutbildning på Wången. Är du sedan intresserad av hippologutbildningen får man mkt hjälp där till antagningsprovet.
Jag går hippolog sista året & blir klar i juni, kan verkligen rekommendera den! Jag hade inte all behörighet ,men läste in lite på komvux. Ansökan ska vara inne i mars så du har ju ett helt år på dig att läsa in det som behövs ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har suttit en stund och funderat över vad jag ska har för rubrik, vet inte riktigt om jag träffat rätt. Så här: Jag har börjat en...
2
Svar
22
· Visningar
1 740
Senast: Pilot
·
Hästmänniskan Förvirrad! :crazy: Jag vill jobba med hästar efter gymnasiet trots att jag går en samhällsvetenskaplig linje med inriktning media...
Svar
3
· Visningar
3 422
Senast: Sprettan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp