Utbildningsfilmer

FadeAway

Trådstartare
Jag minns de gamla från 90-talet. Men finns det några aktuella filmer om dressyr? Jag vet att det finns miljarder clinics på youtube men de är filmade från läktarplats med en skakig mobilkamera. Att sitta och sålla där är inte heller min kopp te.
 
I öppet arkiv på Svt Play finns det gamla Hippoavsnitt där Kyra har korta snuttar om hur en rider en viss rörelse. Såg den om byten häromveckan och fick jättebra tips! Sen har Patrik Kittel i samarbete med Hippson lite filmer. Hippson tror jag har ännu mer dessutom i sitt arkiv som är rätt bra :).
 
Det finns en drös med dvd-filmer som börjar med "att rida xxx", jag har att rida fälttävlan och även om en del känns lite barnsligt (det är ju inriktat mot barn/ungdomar) och upprepande, så finns det mkt matnyttigt i hela den serien. Är ju proffs som ger sina bästa tips. :)
 
Åh jag minns att jag lånade Kyras instruktionsvideos på VHS på biblioteket, måste ha varit i slutet på 90-talet. Undra om de finns på DVD eller liknande nu för tiden.
 
Jag har Bo Tibblins serie Ta Tyglarna på dvd, märks att det är äldre filmer men jag tycker de är bra. :)
 
Jag minns de gamla från 90-talet. Men finns det några aktuella filmer om dressyr? Jag vet att det finns miljarder clinics på youtube men de är filmade från läktarplats med en skakig mobilkamera. Att sitta och sålla där är inte heller min kopp te.

Finns ju hur mycket som helst om du söker utanför youtube .
Om du inte är sugen på att söka runt så mycket så kolla Hippsons arkiv . Finns mycket där , för olika nivåer.
 
Finns ju hur mycket som helst om du söker utanför youtube .
Om du inte är sugen på att söka runt så mycket så kolla Hippsons arkiv . Finns mycket där , för olika nivåer.

Nej alltså just sökandet tycker jag inte om. Jag vill inte söka vare sig på forum eller på youtube. Jag fixar inte att kolla igenom saker med det ständigt flödet som är på datorn. Multitaskar jag så fokuserar jag inte. Jag vill alltså ha något där jag inte tvingas sitta vid en dator alls. :)
 
Nej alltså just sökandet tycker jag inte om. Jag vill inte söka vare sig på forum eller på youtube. Jag fixar inte att kolla igenom saker med det ständigt flödet som är på datorn. Multitaskar jag så fokuserar jag inte. Jag vill alltså ha något där jag inte tvingas sitta vid en dator alls. :)

Letar du alltså efter något som inte finns att se via dator eller telefon ? Oavsett om det är enkelt att få fram att titta på i datorn/telefonen ?
 
Letar du alltså efter något som inte finns att se via dator eller telefon ? Oavsett om det är enkelt att få fram att titta på i datorn/telefonen ?

Jag vill hellre ha på dvd än på dator/telefon. Är det på dator eller dylikt så bör det vara i 20-30 minuter så jag kan få det till tv:n i stället. Det är på tok för bökigt att få fram det dit för att jag ska kunna kolla på 2-3 minuters klipp. :)
 
Trot-online.co.uk har massor med filmer på dvd, av olika tränare. Har själv beställt därifrån och är mycket nöjd med service och leverans. Det finns även en hel del filmer på eBay, som man enklast hittar genom att söka på en specifik titel och sedan bläddrar vidare genom säljarens store. Beställer man från England är det åtminstone än så länge varken tull eller moms (på eBay.co.uk kan man ställa in att man enbart vill se varor som finns inom EU)
 
I öppet arkiv på Svt Play finns det gamla Hippoavsnitt där Kyra har korta snuttar om hur en rider en viss rörelse. Såg den om byten häromveckan och fick jättebra tips! Sen har Patrik Kittel i samarbete med Hippson lite filmer. Hippson tror jag har ännu mer dessutom i sitt arkiv som är rätt bra :).

Kommer du ihåg vilket avsnitt som handlade om byten?
Från en som inte har lust att se alla tolv...
 

Liknande trådar

Avel Är det någon som har något bra sätt att hitta Hannoveranerhästar från slutet av 70-, 80- och början på 90-talet och som inte inkluderars...
Svar
4
· Visningar
659
Senast: Nytant
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 308
Senast: Lycan
·
Ridning Kände mig väldigt träffad av den här artikeln: https://www.hippson.se/blogs/mariayttermyr/crossover.htm Finns det fler...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 611
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 082
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp