Bukefalos 28 år!

Utekaniner

S

swanpis

Hej alla glada djurälskare! :D

Det är så att jag hade tänk skaffa kaniner (utekaniner) och har en fråga:

Klarar alla kaninraser att vara ute året runt eller är det en del man ska ta in under vintern?

Mvh Freddie:bump:
 
Sv: Utekaniner

Håller med föregående talare, tänk dessutom på att du måste vänja dem steg för steg, inte så schysst att sätta ut dem mitt i januari i 10 minus t.ex. om du förstår. Vi hade våra kaniner ute (hermeliner), köpte dem på sommaren och hade de därefter ute året om, gick hur bra som helst :)
 
Sv: Utekaniner

:)
ok, så bara man har dom ute under sensommar/höst så ska det inte vara några problem?

Mvh Freddie:bump:
 
Sv: Utekaniner

Alla kaniner går nog att ha ute. Men blandraser klarar bättre att vara ute på vintern än renrasiga. Blandraser ä inte lika känsliga vad jag har hört... :)
 
Sv: Utekaniner

Alla kaniner går nog att ha ute. Men blandraser klarar bättre att vara ute på vintern än renrasiga. Blandraser ä inte lika känsliga vad jag har hört... :)

Blandras som renras, alla funkar precis lika bra ute.
 

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 219
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 637
Senast: KesoNeso
·
Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
530
Senast: Empalie
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
817
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • IRAP vid hornhinnesår?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp