Uteslutning och utgå

Problematisk

Trådstartare
Om ett ekipage blir uteslutet pga vägran så ser man ibland att ryttaren väljer att hoppa ett hinder innan de lämnar banan. Jag antar att man får göra det då? Gäller det alla nivåer eller bara från t.ex. nationellt? Finns det bestämmelser om vilket hinder man får hoppa? Exempelvis ett man redan klarat?

Och så undrar jag, om man av någon anledning vill avbryta sin ritt och utgå, hur gör man då? Alltså, hur förmedlar man det till domare och speaker? Finns det några särskilda bestämmelser kring att utgå?
 
Man har rätt att hoppa ett enkelhinder (dvs ej hinder i kombination) om man blir utesluten/utgår.
Står i hopp-TR

Väljer man att utgå brukar man kunna sakta av och vinka till domaren. Det brukar vara tydligt nog.
 
Du får alltid utgå. Du behöver inte hoppa ett enda hinder. Vissa lagtävlingar kräver fyra startande, man räknar tre resultat. Då kan fjärde ryttaren rida igenom startlinjen, tacka för sig och gå ut, om hens resultat ändå inte påverkar lagets resultat.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 723
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 602
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 895
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 789
Senast: mysboll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp