Utländska varumärken vi saknar i Sverige

TygerTyger

Trådstartare
Det finns många saker som är bra med Sverige men ibland blir jag lite avundsjuk på folk som bor i andra länder eftersom de har tillgång till varumärken som saknas här. Nu senast såg jag Whole Foods i en film och önskade att jag kunde gå dit och handla. :( Jag har kompisar som är smått besatta av KFC och gärna skulle se sådana poppa upp i Stockholm. Vad önskar du skulle lanseras på den svenska marknaden?
 
Nandos, underbar sydafrikansk "kycklingrestaurang". Åh, så gott det är!

KFC ska väl öppna i Sverige i år tror jag.
 
Det finns många saker som är bra med Sverige men ibland blir jag lite avundsjuk på folk som bor i andra länder eftersom de har tillgång till varumärken som saknas här. Nu senast såg jag Whole Foods i en film och önskade att jag kunde gå dit och handla. :( Jag har kompisar som är smått besatta av KFC och gärna skulle se sådana poppa upp i Stockholm. Vad önskar du skulle lanseras på den svenska marknaden?

Terry's Chocolate Orange
Det har funnits i Sverige för typ 20 år sedan, men nu för tiden är det extremt, extremt sällsynt. Köper på mig ett helt lager när jag är i England. Och Cadburychoklad! Älskar deras marvellous creations :love:

Boots
Så vitt jag vet finns det bara två Boots i Sverige, hoppas mycket på att det dyker upp på fler ställen. Night nurse och Day nurse, bara en sån sak. Mmmm... :love:

River Island
Det är väl ändå dags att få hit en ny kedja för att skaka om modet lite?
 
Terry's Chocolate Orange
Det har funnits i Sverige för typ 20 år sedan, men nu för tiden är det extremt, extremt sällsynt. Köper på mig ett helt lager när jag är i England. Och Cadburychoklad! Älskar deras marvellous creations :love:

Boots
Så vitt jag vet finns det bara två Boots i Sverige, hoppas mycket på att det dyker upp på fler ställen. Night nurse och Day nurse, bara en sån sak. Mmmm... :love:

River Island
Det är väl ändå dags att få hit en ny kedja för att skaka om modet lite?

De två Bootsaffärerna som i Stockholm stängde ner för något år sedan. Tyvärr hade de inte samma utbud som i England (om än mycket av det!), just mediciner är en sån sak jag kan tänka mig att de inte hade möjlighet att introducera med en gång pga regulationer. River Island finns f ö i Gallerian i Stockholm :)
Har du tur så kanske du kan hitta Terry's Chocolate Orange i den brittiska butiken vid Medborgarplatsen!
 
De två Bootsaffärerna som i Stockholm stängde ner för något år sedan. Tyvärr hade de inte samma utbud som i England (om än mycket av det!), just mediciner är en sån sak jag kan tänka mig att de inte hade möjlighet att introducera med en gång pga regulationer. River Island finns f ö i Gallerian i Stockholm :)
Har du tur så kanske du kan hitta Terry's Chocolate Orange i den brittiska butiken vid Medborgarplatsen!

Jag ska till Stockholm i mitten av december. River Island – here I come! :D
 
Sketchers och American Eagle Outfitters (finns väl i Sthlm nu, men för resten av landet :D).

Och ja, jag håller med om Cadbury!
 
Terry's Chocolate Orange
Det har funnits i Sverige för typ 20 år sedan, men nu för tiden är det extremt, extremt sällsynt. Köper på mig ett helt lager när jag är i England. Och Cadburychoklad! Älskar deras marvellous creations :love:

Boots
Så vitt jag vet finns det bara två Boots i Sverige, hoppas mycket på att det dyker upp på fler ställen. Night nurse och Day nurse, bara en sån sak. Mmmm... :love:

River Island
Det är väl ändå dags att få hit en ny kedja för att skaka om modet lite?

Det låter som att du kommer att få att göra på din tripp till Stockholm ;)

Terry's chocolate orange och Cadburychoklad finns båda på The English shop i Söderhallarna
River Island finns som sagt i Gallerian.

Boots finns av någon anledning bara i Huddinge, och i Visby :p

Själv lägger jag till Pret på listan på saker som borde komma hit.
 
Oysho. Spansk pyamas-, underklädes- och träningsklädsaffär. Deras träningstights är lagom långa för en som är 165 cm lång, hatar när de korvar sig runt anklarna för de är för långa.
 
Det finns många saker som är bra med Sverige men ibland blir jag lite avundsjuk på folk som bor i andra länder eftersom de har tillgång till varumärken som saknas här. Nu senast såg jag Whole Foods i en film och önskade att jag kunde gå dit och handla. :( Jag har kompisar som är smått besatta av KFC och gärna skulle se sådana poppa upp i Stockholm. Vad önskar du skulle lanseras på den svenska marknaden?

Jag alskar whole foods, men annu battre ar alla mindre butiker pa samma tema men inte i "kedje format" som man hittar aven pa sma platser har.

Istallet for KFC skulle ni onska er Al Baik fran vastra Saudi Arabien. Det ar exact samma tema, men sa oandligt mycket godare. Jag gillade KFC nagon gang ibland tills jag hade Al Baik ... nu gillar jag inte alls KFC langre sa om jag inte befinner mig i Saudi ater jag inte den sortens snabbmat alls langre.
Det finns en annan "kyckling kedja" med grillad kyckling i Saudi, den ar sa oerhort god att man kan ata ihjal sig ... den langtar jag ofta efter.

Det finns en hel massa saker jag saknar fran olika horn av varlden ... lustigt hur man skaffar sig olika favoriter pa olika stallen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp