Utrustning för HSS häst

Dressageteam

Trådstartare
Hej!
Vad har ni för utrustning på era HSS hästar?
Headshaking syndrom
Jag söker just nu de absolut bästa nosnäten som finns! Nån som har tips?
Tips på annat tas gärna emot med ❤️
 
Här är en till med en HSS häst. Tyvärr har jag inga bra utrustningstips. Nosnät vägrar min, han blir superirriterad och går och frustar och fnyser och försöker klia bort det bara. Har ibland upplevt att en bra flughuva som skyddar ögonen kan hjälpa lite, men det funkar inte alltid. Vet att det finns de som kör flyveil över nosen, det har vi inte testat ännu.

Det är ju så olika från häst till häst vad som triggar dem och därmed är det ju också väldigt olika vad för utrustning som kan hjälpa. Min stackare fick rejäla anfall i vintras när det snöade, då fick han gå med flughuva på för att alls vilja sticka ut näsan utanför vindskyddet. Var nog en del som undrade om jag blivit knäpp som satte flughuva på hästen mitt i vintern... O_o
 

Liknande trådar

Ridning hej alla. skulle behöva lite tips. det är så att min häst kanske har headshaking syndrom 🤔 å ja har blivit råd att testa olika...
Svar
13
· Visningar
966
Senast: Tossa90
·
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 068
Senast: JohannaB
·
Mat Tar gärna emot era bästa tips på enkel och god bjudmat för ett sällskap på 4-6 personer. Det behöver antingen vara vegetariskt eller...
2
Svar
23
· Visningar
878
Senast: Milosari
·
Utrustning Jag har precis köpt en begagnad transport och tänkte försäkra den, tar gärna emot tips om bästa försäkringen som också täcker invändiga...
Svar
4
· Visningar
584
Senast: Cavallo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp