Utsättning av snri - uppmuntran behövs

monster1

Trådstartare
Jag tog min sista tablett venlafaxin krk i söndags och mår nu apa. Yrsel, brainzapps, illamående, överkänslighet mot ljud och ljus, konstant åksjuk, hjärnan följer inte med när jag vrider på huvudet, magen är knasig osv. Nu har jag dessutom börjat gråta, vilket kan bero på att jag mår dåligt eller att det är ångesten som är här.
Hur länge tänker det här hålla på? Jag vet inte om jag står ut, jag kan inte göra någonting utan mår bara kasst :(.
Snälla säg att det går över snart!
 
Venlafaxin är en attääv de värsta mediciner som finns att sätta ut. Har du gjort det på eget bevåg eller ihop med sjukvården?

Du ska absolut inte sluta tvärt av! Trappa ner långsamt, en tablett åt gången i ca 2 veckor. Då det bara är en tablett pm dagen kvar ska du äta den i två veckor, sedan en tablett varannan dag i två veckor.

Komplettera gärna med högdos D-vitamin under tiden, 2500-5000 IE per dag. Och se till att få så mycket som som möjligt på dig!
 
Jag önskar att någon hade sagt till mig att inte göra nååågot psykiskt utmanande under två veckor efter jag slutade med dem. De (eller frånvaron av dem) gav mig sjuka ångestattacker vid minsta provokation av sådant jag tyckte var jobbig. Mitt råd är att försöka ta det så lugnt som möjligt under två veckor, bara göra roliga saker, inte utmana psyket och vänta, det går över!
 
@besitos ihop med sjukvården. Gick ned från 75 till 75 varannan dag och 37,5 varannan i två veckor och sedan 37,5 varje dag i två veckor och sedan slutade jag helt i söndags.

@alfahona jag kan typ inte göra någonting eftersom jag blir så sjösjuk, inte läsa, inte röra på mig, knappt lyssna på något helst inte titta på något som rör sig. Den psykiska utmaningen verkar ligga i att överleva till utsättningsymptomen har klingat av när nu detta tänker ske, just nu känns det som att de eskalerar. Magen har hållit sig i skinnet fram till idag men nu har den spårat ur den med :(.
 
Nu blev jag nojig här :( Äter själv Venlafaxin Hexal sen en dryg månad tillbaka. Hur lång tid tar det med hur stora doser innan man blir så beroende? Funderar på om det kan vara värt att byta medicin?

Jag hoppas det släpper snart för dig Monster!
 
Jag har ätit 75 mg som mest och sedan i oktober 2013 så lite drygt ett halvår. Innan dess åt jag cipralex 10 eller om det var 15 mg. Men det är tydligen väldigt individuellt hur man reagerar. Venlafaxin har aldrig fungerat bra för mig, det är också därför den säts ut.
 
Jag får utsättningssymptom redan om jag tar tabletten för sent. Går för närvarande på 300 mg, varit uppe på 375 som mest. Ätit dem i snart 10 år, de ersatte Efexor som jag åt första året. Symptomen är verkligen överjävliga och man mår pissdåligt. När jag har minskat så har det värsta avtagit efter 5-7 dagar. Jag kan inte heller göra nånting under den veckan. Golvet gungar o man mår illa, stötarna ut i händer o fötter är skitläskiga, o dessa brainzapps (skitbra uttryck!) är vedervärdiga. Jag brukar försöka droga ner mig med tramadol o sova mig igenom skiten. Är inte kontaktbar ändå. Hoppas det släpper snart för dig.
 
Jag tycker inte man ska tveka att prova dem för att utsättningssymptomen är jobbiga. Funkar de kan man få ett liv med betydligt bättre kvalitet än innan, funkar de inte får man ta den korta period av utsättning. Det går trots allt ju över...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp