Bukefalos 28 år!

Utställningsresultat, bilder och en trevlig överaskning!

Reykur

Trådstartare
I går morse rullade bilen 05.00 från gårdsplanen med destination Tierp! Efter lite vägtrubbel kunde vi äntligen checka in och göra oss bekväma vid buren.
Rustie, förvandlades från en vänlig katt till ett blodtörstigt monster i en handvändning!
I buren var han lugn och trygg, men tog jag ut honom ur buren ville han genast döda, eh. Alla. Jag kunde knappt ta i honom utan att han fräste, morrade och levde om. (Fertil hane ;) )
Med tanke på det för dagen urusla humöret var jag glad att han ens gick att bedömma.

"Exellent broad "bandy" legs, correct bodyshape"
"Exellent broad and short DRX-wedge whit correct cheecles and muzzle"
"Eyes exellent set, exellent size, exellent shape"
"Exellent fur all over, very short. Accepteble texture. Very soft cat!"
"Exellent temperament, a bit shy for the day but exellent to handle"


bilder002-1.jpg


Det totala resultatet blev ett Ex1 och jag är nöjd! Det var en rolig dag, träffade mycket andra devon-människor, de sa fina saker om min katt och jag beundrade deras!

Under dagen överaskade Rusties uppfödare med att komma och hälsa på! Med sig hade hon i omgångar med sig lite folk för att visa "utställningens vackraste katt" :p
Jag, eller ja, Rustie, fick en underbar present av henne! Blev jätteglad!

bilder801.jpg


(Ja det är Oscar som gömmer sig där i :angel: )
 
Sv: Utställningsresultat, bilder och en trevlig överaskning!

Grattis! De är så fina båda två :D. Hoppas det går bra nästa gång också ;)
 
Sv: Utställningsresultat, bilder och en trevlig överaskning!

Grattis!
Det var inte allt för dåliga omdömen han fick, massa execellents.
Men vad ska presenten föreställa för något? Är det en säng? :o
 
Sv: Utställningsresultat, bilder och en trevlig överaskning!

Grattis!!
Domare?

Var han snällare på domarborden än när du bar honom? Ofta passar de på att köra lite med matte/husse, när de väl hamnar i händerna på (en bra) domare eller en erfaren assisten så lägger de ner eftersom det inte är lönt att bråka längre :devil:
 
Sv: Utställningsresultat, bilder och en trevlig överaskning!

Ja det är en bädd, som ska få bli "finbädd" och följa med på utställningarna. :)

Sassy: Vi hade Martti Pelltonen. Han upprepade flertalet gånger "synd att man inte bedömmer rexar på färgen, han är fantastisk" :p
I övrigt tyckte han att Rustie var en väldigt komplett katt, men han kunde önska dragen något "extremare" och så ville han ha lite längre ben på honom (vilket jag inte håller med om, det är ju en devon för 17, ingen cornish :angel: )

Han fräste lite åt domaren men han var inte alls lika fokuserad på de andra katterna när han var där framme. :) Kattkräk :devil: :love:

Nu ser jag fram emot Umeå om två veckor, och hoppas på att kunna ta med mig bägge två då!
 
Sv: Utställningsresultat, bilder och en trevlig överaskning!

Ja det är en bädd, som ska få bli "finbädd" och följa med på utställningarna. :)

Sassy: Vi hade Martti Pelltonen. Han upprepade flertalet gånger "synd att man inte bedömmer rexar på färgen, han är fantastisk" :p
I övrigt tyckte han att Rustie var en väldigt komplett katt, men han kunde önska dragen något "extremare" och så ville han ha lite längre ben på honom (vilket jag inte håller med om, det är ju en devon för 17, ingen cornish :angel: )

Han fräste lite åt domaren men han var inte alls lika fokuserad på de andra katterna när han var där framme. :) Kattkräk :devil: :love:

Nu ser jag fram emot Umeå om två veckor, och hoppas på att kunna ta med mig bägge två då!

Peltonen säger alltid sådär om benen, han har inte fattat att devon rex inte är cornish rex. "Det står ingenstans i standarden att devon inte ska ha likadana ben som en cornish" har jag hört honom säga. Jag var nära att fräsa ifrån med: "Vart står det att de ska ha likadana ben som cornish då?" men lät bli.

Kul att det gick så bra för er. :)
 
Sv: Utställningsresultat, bilder och en trevlig överaskning!

Hmm. Jag vet inte vad han har för åsikter om katter eftersom jag vet vad mina katter har för åsikt om honom och därför låter bli att åka :devil:
 
Sv: Utställningsresultat, bilder och en trevlig överaskning!

Grattis! Han är så fin! :love: Och den lilla är så söt :)
Det är inte möjligt vis så att han är döpt efter Judas Priest låt Diamonds and Rust? :angel: :smirk: Fint namn vilket fall som helst :)

§Zith
 
Sv: Utställningsresultat, bilder och en trevlig överaskning!

GRATTIS :bow: :bow: :bow:

Vad kul att det gick bra....

Längtar själv till nästa utställning i april då jag ska ha med mej min nya hona för första gången...
 
Sv: Utställningsresultat, bilder och en trevlig överaskning!

Vad skojigt.grattis!:bow:
Hur går det till på kattutställning?Jag har ingen aning.Får man inte tävla vidare under dagen när man fått så fin kritik?
 
Sv: Utställningsresultat, bilder och en trevlig överaskning!

Han var klassvinnare men blev inte nominerad till panel, så det fanns alltså katter som var bättre ;)
 
Sv: Utställningsresultat, bilder och en trevlig överaskning!

Grattis till fräsetussen!!
Ska du fortsätta ställa och hoppas att han ändrar inställning?
 
Sv: Utställningsresultat, bilder och en trevlig överaskning!

Eftersom att han var så pass lugn och trygg i buren så kommer jag ta med honom till Umeå också. Det hade ju varit skillnad om han var upprörd även där, men nu är det ju "bara" utanför den ;)
Är han ohanterbar i Umeå så får jag dra honom på plats, men jag hoppas på det bästa :D
 
Sv: Utställningsresultat, bilder och en trevlig överaskning!

Grattis! :) Trots att jag inte fattar ett jota av vad Ex1 betyder, så ser jag ju på kritiken att det i alla fall inte kan vara särskilt dåligt. ;) :) Var det er första utställning?
 
Sv: Utställningsresultat, bilder och en trevlig överaskning!

Var det er första utställning?

Jag har ställt honom i norrköping också, i höstas men då inte som regelrätt ägare. Uppfödaren ville ställa kullen så vi gjorde ägarbytet där och jag tog med honom hem. :D
Då fick han Ex2, slagen av sin bror men han fick en jättefin bedömning! Hans kull vann kullklassen :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp