Utställnings tråden

Nu är jag lite i chock, behöver man bada korthåriga katter före utställning? 😳
Jag trodde man gick dit, visade upp dem och hoppas ingen biter domaren, genomlider dagen och sen åkte hem. Men bada? Ett korthår? Borste och puder? 😲
 
Nu är jag lite i chock, behöver man bada korthåriga katter före utställning? 😳
Jag trodde man gick dit, visade upp dem och hoppas ingen biter domaren, genomlider dagen och sen åkte hem. Men bada? Ett korthår? Borste och puder? 😲
Man badar väl typ Alla katter inför utställning? 😆
Jag har fallit på pälsvård en gång (stod mot en ww som vi hade slagit om jag hade preppat bättre 😬)så det gör jag helst Inte om!!
Jag som har semilånghår badar med fem olika preparat och fönar torrt. Sen är det både puder och/eller skum på utställningsdagen. 😂

Kan ju tillägga att det faktiskt Är en skönhetstävling. Galnast vinner. 🤪
 
Man badar väl typ Alla katter inför utställning? 😆
Jag har fallit på pälsvård en gång (stod mot en ww som vi hade slagit om jag hade preppat bättre 😬)så det gör jag helst Inte om!!
Jag som har semilånghår badar med fem olika preparat och fönar torrt. Sen är det både puder och/eller skum på utställningsdagen. 😂

Kan ju tillägga att det faktiskt Är en skönhetstävling. Galnast vinner. 🤪
Jag som trodde man på sin höjd gnodde lite med ett sämskskinn. 😊😅
Vad ska jag använda för schampo och vad är det för puder, barnpuder? Ska de se matta ut i pälsen? 🙀
 
Det verkar som utställningen i Sundsvall 18-19 juni blir av. Jag kommer inte ställa ut men har redan bestämt jag ska dit och kika :D längtar efter andra kattgalningar att prata med och ev reka uppfödare för nästa katt. Är det nån härifrån som planerar åka dit? :)
 

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 316
Senast: cili
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
578
Senast: CaisaCax
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp