Utställnings tråden

Bara hålla tummarna! Måste dock färgtesta honom med DNA innan det går ställa igen, känns besvärligt :wtf:
Äsch! Det är ju bara att swabba och skicka till USA (eller om det var England). Busenkelt!

Min lilla fjärt var också i Västerås i helgen (lördagen). Hon är ju bara 6 månader men fick Ex1 och blev tvåa i BIV:en. Det är jag nöjd med. :)
 
Äsch! Det är ju bara att swabba och skicka till USA (eller om det var England). Busenkelt!

Min lilla fjärt var också i Västerås i helgen (lördagen). Hon är ju bara 6 månader men fick Ex1 och blev tvåa i BIV:en. Det är jag nöjd med. :)

Aha inte värre än så alltså! Ja då finns det hopp om att jag orkar göra det :laugh: Förvirringen var total i söndags, fyra domare visste inte vilken färg han var, mer än blå med vitt :grin:

Grattis! :)
 
Bara hålla tummarna! Måste dock färgtesta honom med DNA innan det går ställa igen, känns besvärligt :wtf:
DNA-test är lätt att göra :). Det gör jag på mina innan jag avlar. Inte på färg då, men jag antar att principen är samma. Bara topsa dem och skicka iväg till labb. Var de oense om vilken färg han har?
 
DNA-test är lätt att göra :). Det gör jag på mina innan jag avlar. Inte på färg då, men jag antar att principen är samma. Bara topsa dem och skicka iväg till labb. Var de oense om vilken färg han har?
Vad skönt! Vilken site använder du?

Fyra domare kollade på honom, det enda dom var överens om är att dom inte kunde bestämma sig, men att han skulle stå kvar som burmamaskad tills jag testar. En trodde inte ens han var maskad
 
Vad skönt! Vilken site använder du?

Fyra domare kollade på honom, det enda dom var överens om är att dom inte kunde bestämma sig, men att han skulle stå kvar som burmamaskad tills jag testar. En trodde inte ens han var maskad

Stackars liten, är han färglös?! :D

Skämt å sido, han ser verkligen helläcker ut :)
 
  • Gilla
Reactions: Lii
Vad skönt! Vilken site använder du?

Fyra domare kollade på honom, det enda dom var överens om är att dom inte kunde bestämma sig, men att han skulle stå kvar som burmamaskad tills jag testar. En trodde inte ens han var maskad
Men så träligt. Jag har skickat till Movet i Finland och till animals-DNA i Australien. Men SVERAK har 20% på Langford och de har jag hört också är bra. Jag brukar blodgruppstesta mina men ragdollen kan man inte blodgruppstesta via DNA utan man måste ha blod. De flesta labb tar inte blod och därför har jag aldrig kunnat prova langford :). HCM kollar man dock med tops.
 
  • Gilla
Reactions: Lii
Jag har använt VGL i USA - det gick supersmidigt. jag testade PRA och PK plus blodgruppering - allt genom svabbning.

@Marty vad konstigt att de inte kan blodgruppera ragdollarna genom svabbning.
 
  • Gilla
Reactions: Lii
Jag har använt VGL i USA - det gick supersmidigt. jag testade PRA och PK plus blodgruppering - allt genom svabbning.

@Marty vad konstigt att de inte kan blodgruppera ragdollarna genom svabbning.
Det är för att ragdoll har både A, B och AB, vilket gör att det inte blir ett tillförlitligt resultat via svabb.
 
  • Gilla
Reactions: Lii
Jag blir alldeles paniktom i huvudet när jag tänker på att det bara är tre dagar till utställningen. Ingen katt är badad, vet inte var jag har utställningssakerna, vet inte hur jag ska ha tid att fixa detta, asså vafan :rofl:
På lördag ska Disa till Annette Sjödin, har igen aning om vilken typ hon föredrar och har nog inte ens sett henne döma tror jag. Sixten ska till Donatella Mastrangelo, henne träffade vi senast 2013 när Sixtens kropp hade vuxit ifrån hans huvud :D och då var hon inte jätteförtjust i honom. På söndag ska både Disa och Sixten till Mats Askett, han är lugn och trygg så det känns jättebra att dom får avsluta helgen med honom :) Sixten tycker jättemycket om honom.
Kort sagt upplagt för katastrof på lördag och succé på söndag ;)
 
Jag blir alldeles paniktom i huvudet när jag tänker på att det bara är tre dagar till utställningen. Ingen katt är badad, vet inte var jag har utställningssakerna, vet inte hur jag ska ha tid att fixa detta, asså vafan :rofl:
På lördag ska Disa till Annette Sjödin, har igen aning om vilken typ hon föredrar och har nog inte ens sett henne döma tror jag. Sixten ska till Donatella Mastrangelo, henne träffade vi senast 2013 när Sixtens kropp hade vuxit ifrån hans huvud :D och då var hon inte jätteförtjust i honom. På söndag ska både Disa och Sixten till Mats Askett, han är lugn och trygg så det känns jättebra att dom får avsluta helgen med honom :) Sixten tycker jättemycket om honom.
Kort sagt upplagt för katastrof på lördag och succé på söndag ;)
Spännande! Lycka till i helgen! Här får vi vänta till i höst/vinter innan det blir utställning nästa gång. Känns långt bort!
 
Disa har fått sitt cert, men det stannar där pga prepareringen :meh: hon sa att det är inte bra, men att jag ändå inte helt tappat det(jag sa att det är ett år sen sist) :p vi fick ett sistaminuten-byte av domare till Annika Billing, hon var trevlig och fin med katten. Väntar på sixtens tur, Donatella jobbar inte jättesnabbt. :p Han har ingen konkurrens idag men imorn kommer det två honor. Disa går utom tävlan imorn pga måste till Finland efter idag. :meh: :p
 
Grattis, vad roligt!
Tack! Kul att ha samma domare såhär tre år senare, han har ju blivit ordentligt vuxen på den tiden och det känns extra roligt att hon tyckte så mycket om honom nu :love:

19228449_257681511305892_5041256741723963392_n.jpg
 
Tack!

Kl
Disa gick ju utom tävlan idag, fick en jättefin bedömning av Mats. Hade önskat lite mer muskler, bättre prepp(:p) och lite mer höjd i pannan för att förstärka profillinjen. Sa att om jag badar ordentligt och hon biffar sig lite så håller hon absolut för nom, det var ju hemskt kul att höra må jag säga :D är ju samma poäng som högsta klassen. Sixten skötte sig fint och ska möta en långhårig hona i panelen. Han vinner ju aldrig med motstånd och honan är superlugn och klassiskt svartvit och liten och söt, så han lär få stryk :cool::p lite synd för det hade varit hans 10e/dsm i så fall, hade varit kul att ta det på hemmaplan. :) Det första Mats sa när han såg honom var "här har du ju lyckats betydligt bättre med badet!" :laugh:
 
Men hörni, nu får jag äta upp mina ord :D han slog till på 3/3 domarröster i panelen och har nu 10 bis :banana: han var sitt vanliga pratsamma, ambivalenta jag och det gick hem för en gångs skull :p
Som en annan utställare sa: "det är bara Sixten som kan fräsa alla domare i ansiktet och bli bis" :o:laugh:
 

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 376
Senast: cili
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
595
Senast: CaisaCax
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 794
Senast: Niyama
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 081
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp